Creatieve manieren om sponsorlogo's te showen op events

Creatieve manieren om sponsorlogo's te showen op events

Hoe toon je bedrijfslogo's op je evenement? Ook hier kom je als eventorganisator best creatief uit de hoek. Slaag je erin om een wowfactor te creëren, dan sla je ineens twee vliegen in een klap.

9 redenen waarom je die event pitch niet gewonnen hebt

9 redenen waarom je die event pitch niet gewonnen hebt

Event pitches: you win some, you lose some. Natuurlijk wil je er zoveel mogelijk winnen. Toch is een verloren pitch geen verloren tijd. Tenminste als je kritisch kijkt naar de redenen waarom je de pitch verloren hebt. En er ook iets uit leert. Dit zijn 9 vaak voorkomende redenen.

7 eventfoto's die niet mogen ontbreken

7 eventfoto's die niet mogen ontbreken

Goede eventfoto's maken opdrachtgevers blij, vleien sponsors en stimuleren persaandacht. Maar dergelijke foto's komen niet zomaar uit de lucht vallen. Achter zulke shots zit een strak plan.

Zelfs saaie cijfers worden met live events sexy

Zelfs saaie cijfers worden met live events sexy

Als financieel dagblad heb je niet meteen de meest sexy boodschap te brengen. Saaie beurscijfers, analyses, ... En toch wist de krant El Cronista haar Facebook fans te verrassen met een spectaculaire live beleving.

4 tips voor events rond fondsenwerving

4 tips voor events rond fondsenwerving

Omdat non-profitorganisaties afhangen van schenkingen van vrijgevige sponsors, doen ze regelmatig beroep op eventbureau's om evenementen voor fondsenwerving te organiseren.

Hoe je met FOMO volle zalen trekt

Hoe je met FOMO volle zalen trekt

Al gehoord van FOMO of de 'Fear of Missing Out'? Dat is dat gevoel dat je krijgt als je denkt dat je iets heel belangrijks gaat missen. Als je als eventorganisator kan op inspelen op dat gevoel, is je broodje gebakken. Social media spelen hier een belangrijke rol.

Parodie op 'event pitches'

Parodie op 'event pitches'

Er schort wat aan de manier waarop pitches voor events uitgeschreven worden. Dat stelt decorontwerper-bouwer Deusjevoo aan de kaak met een hilarische ... 'pitch' voor broodjes.

Hallo? HALLO? De 3 stappen om de aandacht van je publiek te krijgen...

Hallo? HALLO? De 3 stappen om de aandacht van je publiek te krijgen...

De Amerikaanse psychologe Susan Weinschenk ontwikkelde een wetenschappelijk onderbouwd driestappenproces om aandacht aan je publiek te vragen, en te krijgen.

Wat Snapchat jouw event te bieden heeft

Wat Snapchat jouw event te bieden heeft

Snapchat kan jouw event veel meer bieden dan je zou denken. Het is al lang niet meer tieners-only. Deze social media-gigant kan, als je het goed aanpakt, heel wat gratis promotie opleveren.

Praten voor een publiek? Met deze 10 tips blijf je kalm

Praten voor een publiek? Met deze 10 tips blijf je kalm

Hoewel het voor sommigen de gewoonste zaak van de wereld lijkt, zijn anderen extreem nerveus als ze moeten praten voor een publiek. Hun gezicht wordt rood, de hartslag gaat omhoog, ze worden duizelig, of vergeten wat ze willen zeggen.

Houd je evenement gezond

Houd je evenement gezond

We doen steeds meer inspanningen om gezond te leven. Hoe trekken we die levensstijl door in de evenementen die we organiseren? Want een gezond aanbod kleurt ook de beleving van onze klanten en deelnemers. En dat waarderen ze.

Hoe Tomorrowland eventplanners blijft inspireren

Hoe Tomorrowland eventplanners blijft inspireren

Voor veel organisatoren is Tomorrowland een inspiratiebron. Terecht zo blijkt want het festival blijft zichzelf elk jaar weer vernieuwen.

Magic Leap tovert een walvis op je event

Magic Leap tovert een walvis op je event

Magic Leap, het VR bedrijf dat door Google een duwtje in de rug krijgt, zorgt met virtuele objecten voor een levensechte ervaring. Misschien is een walvis net ietsje te groot, maar het is alleszins mogelijk.

Wat als... niemand naar je evenement wil komen?

Wat als... niemand naar je evenement wil komen?

Heb je ooit een evenement bijgewoond waarvan je dacht: "oh, was ik maar ergens anders". Of andersom: naar welk evenement keek je echt uit? En weet je wat het verschil maakte tussen die twee?

In je blootje naar een event... Iemand?

In je blootje naar een event... Iemand?

Jezelf optutten voor een diner of meeting? Niet nodig als je afgesproken hebt in het pop-up restaurant The Bunyadi in Londen. Niet dat de nieuwe hotspot een topchef heeft, maar wel omdat je er in je blootje eet.

7 tips voor een professionele PowerPoint presentatie

7 tips voor een professionele PowerPoint presentatie

Wie gaat presenteren, grijpt snel naar ondersteunende middelen als PowerPoint, Keynote, Prezi of andere programma's. Stel jezelf eens de vraag: wat als ik dit NIET zou gebruiken?

Sweatworken is het nieuwe netwerken en vergaderen

Sweatworken is het nieuwe netwerken en vergaderen

'Sweatworking' is een samentrekking van 'sweating' en 'networking', kort gezegd: netwerken terwijl je sport. 'Sweatworking' haalt netwerken weg uit restaurants en vergaderzalen. De nieuwe 'places to be' om je netwerk uit te bouwen zijn fitnesszalen.

Energiedips voorkomen op jouw congres

Energiedips voorkomen op jouw congres

Een zware lunch, té vol programma of kater van de party de dag ervoor kunnen de concentratie van je congresdeelnemers de das omdoen. Je bezoekers missen een deel van de boodschap, en laat het nu net dat zijn waar je als congresorganisator in hebt geïnvesteerd.

Best of 2015: 23 event-tips die elke organisator gelezen moet hebben

Best of 2015: 23 event-tips die elke organisator gelezen moet hebben

De eventsector evolueert snel. Als organisator moet je continu up-to-date blijven om mee te zijn met je vak. En daar helpen wij je graag mee! Een overzicht van de tips die we dit jaar publiceerden en die je zeker niet mag missen.

Hoe je met Scrum tijdswinst pakt bij het organiseren van evenementen

Hoe je met Scrum tijdswinst pakt bij het organiseren van evenementen

Scrum is al jaren een bekend projectaanpak in de ict-sector, maar begint nu langzaamaan ook in allerlei projecten zoals evenementen toegepast te worden.