Til je contentplanning een niveau hoger

Til je contentplanning een niveau hoger

Tegenwoordig verlangen bezoekers naar meer dan alleen maar een spetterende keynote-presentatie en geweldige netwerkkansen. Ze willen een evenement dat ze nóg meer kan bieden op het gebied van inhoud; vóór, tijdens en na het evenement. De uitdaging is het vinden van de tijd om genoeg content te maken om je bezoekers te blijven boeien, en om te zorgen dat je niet juist al je energie besteedt aan content, waardoor je de andere praktische kanten van een evenement vergeet.   

 

Er zijn zoveel tools en apps beschikbaar om je te helpen met content marketing, dat je er goed voor moet zorgen dat je niet zomaar een tool uitkiest, maar dat je de juiste selecteert. Heb je hulp nodig om content te verzamelen om te sharen rondom je evenement? Ben je op zoek naar een tool om social media-posts te controleren en te automatiseren? Of ben je simpelweg op zoek naar tools die je helpen om verschillende content-items te creëren die je kunt delen?                                                                                                                   

 

Zoek eerst uit wat je doelstellingen omtrent content zijn en waar je hulp bij nodig hebt, dan kun je je daarna storten op het inzetten van je nieuwe tool. Bekijk hieronder een paar opties om je contentplanning te verscherpen.   

 

Kippt  

Met kippt kun je links, artikelen en afbeeldingen verzamelen, video's bekijken, aantekeningen delen met teamleden en nog veel meer. Het grote voordeel van kippt is dat het niet uitsluitend is bedoeld voor individueel gebruik, maar dat je het ook voor je team kan inzetten. Als je een evenement aan het plannen bent met een team van mensen, is dit een geweldige tool om content die je op het web vindt over je evenement te sharen, of om content te verzamelen om te sharen via social media. Iedereen in je team die je toevoegt aan een verhaal kan zien wat jij plaatst.    

 

Periscope  

Met Periscope kun je je event live uitzenden, waar je dan ook bent - via wifi of het datagebruik van je mobiele telefoon. Mensen die jou volgen en andere mensen in de omgeving zien jouw video als een pop-up op hun app. Ze kunnen deze dan bekijken en met andere kijkers communiceren. Hierdoor worden mensen onderdeel van het gesprek op je evenement, zelfs als ze niet in persoon aanwezig zijn. Na het evenement kunnen mensen nog steeds de video's bekijken en er is zelfs een webversie van de link om online te kijken en te sharen. Dit werkt geweldig met nashowse e-mails als een afsluiter van het evenement! De grootste vraag die mensen hebben over Periscope is: hoe ga je om met het wettelijke verhaal ervan? Het antwoord is eenvoudig: gewoonweg door mensen te vragen of te laten ondertekenen dat je ze live uitzendt. Zorg ervoor dat je alles goed geregeld hebt, zodat mensen niet na je evenement overstuur op je afkomen.   

 

Storify  

Storify is een social storytelling tool en is een must voor alle content-communicatie na een evenement. Zoveel mensen praten over je evenement, dus verzamel de content op één plek voor mensen om te bezoeken en zodat ze kunnen zien wat ze hebben gemist. Het is ook een goede manier om ze eraan te herinneren waarom ze het ook alweer zo leuk hebben gehad! Terwijl Periscope een geweldige tool is voor tijdens je event, zal Storify je helpen om alles te herhalen dat tijdens je evenement is gebeurd. Van de mediaberichten tot bezoekersfoto's en nog veel meer. Laat je evenement zien aan een groter publiek. Het is ook een geweldige tool om te gebruiken als je een soort van wedstrijd laat plaatsvinden op je evenement, over meerdere platforms verspreid. Je kan de hashtag voor je wedstrijd sourcen op Storify en het gebruiken als de centrale plek voor al het nieuws over de wedstrijd. De mogelijkheden hier zijn eindeloos!   

 

Conclusie  

Gebruik niet zomaar een tool omdat je vindt dat het cool klinkt of omdat andere eventplanners hem ook gebruiken. Gebruik een content-marketingoplossing waarmee je werkelijk je evenement vooruit helpt, en waarbij de moeite loont. Uiteindelijk wil je zeker weten dat het je helpt om je bezoekers geboeid te houden en dat het je tijd bespaart. Voor meer informatie over contentmarketing en mogelijke oplossingen ga je naar de etouches-blog.  

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Hoe een kampvuur-gesprek organiseren?

Hoe een kampvuur-gesprek organiseren?

Oprichter cateringbedrijf Bevers & Bevers overleden

Oprichter cateringbedrijf Bevers & Bevers overleden

De Belgen zijn trots op hun evenementen, maar geraken er moeilijk

De Belgen zijn trots op hun evenementen, maar geraken er moeilijk

Advertenties