![Organisatie congressen en seminaries](https://cdn.eventplanner.be/imgs/item-c018006/cat-c018006-organisatie-congressen-seminaries_desktop.jpg)
Organisatie congressen en seminaries
Wil je een congres organiseren? Dan kan je beroep doen op deze bedrijven die gespecialiseerd zijn in congressen organiseren en die van jouw fysiek, hybride of online congres een succes maken!
![To The Point Events](https://cdn.eventplanner.be/imgs/adv-2861/61773-thumb-desktop-to-the-point-events.jpg)
To The Point Events
To The Point Events... creatief, innovatief & to the point!
![JADA events](https://cdn.eventplanner.be/imgs/adv-2267/796-thumb-desktop-jada-events.jpg)
JADA events
Open uw Blik en ontdek het geheim van uw volgende event...
![d-side](https://cdn.eventplanner.be/imgs/adv-1609/4327-thumb-desktop-dside.jpg)
d-side
'Ervaar het buitengewone' daar staan we voor.
![Double MP bv](https://cdn.eventplanner.be/imgs/adv-801/45807-thumb-desktop-double-mp-bv.jpg)
Double MP bv
Wij van Music Maestro Please stappen graag met jou in een unieke wereld. Een wereld die je misschien een beetje, juist heel goed of net helemaal niet kent. Een wondere wereld die wij jou graag beter leren kennen.
![Sylvester](https://cdn.eventplanner.be/imgs/adv-1684/3408-thumb-desktop-sylvester-productions.jpg)
Sylvester
Verhalen vertellen. Dat is wat we bij Sylvester doen. We combineren twee kernactiviteiten: televisie en filmpjes enerzijds, events anderzijds.
![MediaMixer bv](https://cdn.eventplanner.be/imgs/adv-5511/6752-thumb-desktop-push-to-talk.jpg)
MediaMixer bv
We organise your conversation niche: events - live communication
![White Rabbit](https://cdn.eventplanner.be/imgs/adv-2220/3500-thumb-desktop-white-rabbit-bvba.jpg)
White Rabbit
White Rabbit is een gewaardeerd evenementenbureau. We zijn meesters in alles wat gevierd of gecommuniceerd moet worden. Onze evenementen onderscheiden zich door unieke experiences, sterke emoties en blijvende impact op uw merk of bedrijf.
![Perfect Plus Event Productions](https://cdn.eventplanner.be/imgs/adv-276/961-thumb-desktop-perfect-event-productions.jpg)
Perfect Plus Event Productions
Perfect+ biedt een gevarieerd aanbod aan voor het organiseren van citygames, bedrijfsuitjes, incentives, special events, teambuilding, originele feestconcepten tot grote klasse bedrijfsevenementen in gans Vlaanderen, Brussel en zelfs in Rijsel.
![Cum Laude Events](https://cdn.eventplanner.be/imgs/adv-1482/58379-thumb-desktop-cum-laude-events.jpg)
Cum Laude Events
Cum Laude barst van de ideeën om van uw event, hoe klein of hoe groot ook, een ongelooflijke en onvergetelijke gebeurtenis te maken.
![De Serre](https://cdn.eventplanner.be/imgs/adv-5509/1374-thumb-desktop-de-serre.jpg)
De Serre
De Serre is een prachtige, groene eventlocatie die geschikt is voor huwelijksfeesten, bedrijfs- en productpresentaties, seminaries en meetings tot 180 personen.
![Event Masters](https://cdn.eventplanner.be/imgs/adv-4033/2491-thumb-desktop-event-masters.jpg)
Event Masters
Event Masters creëert authentieke ervaringen en memorabele evenementen. We verrassen je gasten en laten hen het wow-gevoel ervaren, zodat ze iets ervaren wat ze nooit eerder ervoeren. Hoe kunnen we je verrassen?
![Faculty Club](https://cdn.eventplanner.be/imgs/adv-3370/1035-thumb-desktop-faculty-club.jpg)
Faculty Club
Als u samen met uw gezelschap in de allerbeste omstandigheden wil vergaderen, of hen eens culinair wenst te verwennen, biedt het eeuwenoud historisch kader van Faculty Club u het passend, eigentijds antwoord.
![@dmire bv](https://cdn.eventplanner.be/imgs/adv-3709/46783-thumb-desktop-dmire.jpg)
@dmire bv
Bent u op zoek naar een betrouwbare partner voor de organisatie van uw volgende meeting, conferentie, incentive en/of externe bedrijfsactiviteit om uw personeelsleden en/of relaties aangenaam te verrassen?
![The ROC](https://cdn.eventplanner.be/imgs/adv-6166/11364-thumb-desktop-the-roc.jpg)
The ROC
Vertrouw je volgende evenementen toe aan The ROC en laat je verbazen. Wij geloven dat een evenement meer kan zijn dan louter een passieve ervaring.
![SPRDLUX Events](https://cdn.eventplanner.be/imgs/adv-3812/56739-thumb-desktop-sprdlux-events.jpg)
SPRDLUX Events
SPRDLUX EVENTS is een full service evenementenbureau. We bedenken en organiseren events, meetings, inventives en congressen voor bedrijven, maar ook voor privé-personen.
![Lust4Live - Eventbureau](https://cdn.eventplanner.be/imgs/adv-6378/9617-thumb-desktop-conceptology-live-communication-agency.jpg)
Lust4Live - Eventbureau
Elke keer opnieuw de creatieve uitdaging aangaan om de ideale match te vinden, tussen uw merk/bedrijf en uw bezoekers/gasten met als resultaat een unieke belevenis en engagement.
![Eventique bv](https://cdn.eventplanner.be/imgs/adv-4886/3697-thumb-desktop-dms-events.jpg)
Eventique bv
DM&S Live is an event agency based in Bruges, with offices in Antwerp and Brussels. We have all the skills in-house to turn every event into a creative, appealing and unique experience.
![midnightcoffee bv](https://cdn.eventplanner.be/imgs/adv-3024/63529-thumb-desktop-midnightcoffee-bv.jpg)
midnightcoffee bv
Midnightcoffee is een gezellig event-bureau uit het Antwerpse Zuid waar creatitiveit & eigenheid welig tieren. In de wereld van evenementen en incentives staan we bekend voor onze stijlvolle uitwerking van projecten, maar ook voor onze menselijke, goedlac
![Keep in Touch](https://cdn.eventplanner.be/imgs/adv-403/3655-thumb-desktop-keep-in-touch.jpg)
Keep in Touch
Meer dan 15 jaar lang al voeren wij ons beroep met passie uit. Bij het evenementenbureau 'Keep in Touch' leggen onze betrouwbare en ervaren medewerkers 'creativiteit, beschikbaarheid en doeltreffendheid' aan de dag.
![BIZZevents bv](https://cdn.eventplanner.be/imgs/adv-5701/62611-thumb-desktop-bizzevents-bv.jpg)
BIZZevents bv
BIZZevents organiseert bedrijfsevenementen, opendeurdagen, productvoorstellingen, recepties, themafeesten, familiefeesten, ... en dit op maat en volgens uw budget.
![OFCORES](https://cdn.eventplanner.be/imgs/adv-6150/22062-thumb-desktop-ofcores.jpg)
OFCORES
OFCORES is a Brussels based company founded in 2012, with a solid expertise in event solutions. We offer a high level of service to corporate and institutional clients in all events related aspects: management, marketing, communication and technology.
![Amusivent](https://cdn.eventplanner.be/imgs/adv-6352/62265-thumb-desktop-amusivent.jpg)
Amusivent
Amusivent is uw partner in de totaalorganisatie van uw feest of event. Wij onderscheiden ons door niet alleen het conceptuele en organisatorische aspect aan te pakken, maar ook de praktische uitvoering ervan.
![PV events](https://cdn.eventplanner.be/imgs/adv-6772/43197-thumb-desktop-pv-events-.jpg)
PV events
Wij bieden zowel event planning als event ondesteuning aan. Door onse kennis en ervaring in zowel horeca als de technische kant kunnen wij u vrij snel een idee geven van hoe uw event eruit zal zien.
![Concreat bvba](https://cdn.eventplanner.be/imgs/adv-6413/9790-thumb-desktop-concreat-bvba.jpg)
Concreat bvba
Concreat Events is een creatief en dynamisch evenementenbureau, dat uitblinkt in het produceren van unieke events voor interessante en trouwe klanten.
![Lapin Quotidien](https://cdn.eventplanner.be/imgs/adv-4870/19312-thumb-desktop-lapin-quotidien.jpg)
Lapin Quotidien
Als full service evenementenbureau staan wij borg voor een uitgekiende mix van topkwaliteit, creativiteit en budgettaire efficiëntie. U kan bij ons terecht voor de volledige organisatie van zowel corporate events als privé-evenementen.
![BlendID](https://cdn.eventplanner.be/imgs/adv-3687/54357-thumb-desktop-blendid.jpg)
BlendID
Een evenement of teambuilding is niet zomaar een opdracht. Er zit een verhaal achter, er zitten mensen achter, ... Ieder van hen met eigen verwachtingen, wensen, noden,...
![MediCongress Services nv](https://cdn.eventplanner.be/imgs/adv-3989/3295-thumb-desktop-medicongress.jpg)
MediCongress Services nv
Medicongress is een vooraanstaand speler in België op het gebied van de organisatie van medische en wetenschappelijke congressen.
![Act-Wise](https://cdn.eventplanner.be/imgs/adv-10429/63717-thumb-desktop-actwise.jpg)
Act-Wise
Wij zijn de Act-Wise family, atypische event creators. Gedreven door passie & happy people organiseren wij unieke concepten voor personeelsfeesten, meetings, congressen, travel concepten, teambuildings binnen en buitenland.
![Moodmaker Events](https://cdn.eventplanner.be/imgs/adv-1501/56270-thumb-desktop-moodmaker-events.jpg)
Moodmaker Events
Moodmaker organiseert teambuildings. We doen dit met veel goesting en - het mag gezegd - ook met succes. Ieder jaar voert Moodmaker zo een 270 teambuilding events uit en evenveel keer geven de Moodmakers het beste van zichzelf.
![The Iconic Group](https://cdn.eventplanner.be/imgs/adv-13801/66586-thumb-desktop-the-iconic-group-.jpg)
The Iconic Group
Met een hart voor gastvrijheid en de vreugde van het samen vieren, hebben we ons gespecialiseerd in het leveren van zowel volledige evenementenorganisatie als het verstrekken van kwalitatief personeel voor uw bestaande evenementen.
Jouw eventbedrijf aan deze lijst toevoegen?
Wist je dat je jouw eventbedrijf gratis aan deze pagina kunt toevoegen? Bereik duizenden organisatoren die op zoek zijn naar een leverancier zoals jij.
Bedrijf toevoegenMeest recente reviews
Gemiddelde review score 9.74/10. Gebaseerd op 604 reviews over bedrijven in de categorie 'Organisatie congressen en seminaries'.
![BIZZevents bv](https://cdn.eventplanner.be/imgs/adv-5701/62611-thumb-desktop-bizzevents-bv.jpg)
BIZZevents bv
Huwelijk 5 juli 2024 - An adventure of a lifetime
An adventure of a lifetime was onze slagzin maar deze zin kunnen we gebruiken om te zeggen hoe geweldig we ons trouwfeest vonden! Van begin tot einde werd alles tot in de kleinste details bekeken en uitgevoerd zoals we dit voor ogen hadden. We konden onze zorgen aan de kant zetten want BIZZevents stond dag en nacht voor ons klaar. Van ceremonie tot dansfeest werd alles tot in de puntjes verzorgd. Elk klein detail werd bekeken en waargemaakt. Wij konden onze ogen niet geloven als we de afwerking zagen. De dag zelf werd alles nog mooier en zaten we in ons eigen sprookje. Een sprookje waarvan we alleen maar dromen konden, maar die ook realiteit werd. BIZZevents, Dank je wel voor alles!
![Sylvester](https://cdn.eventplanner.be/imgs/adv-1684/3408-thumb-desktop-sylvester-productions.jpg)
Sylvester
Personeelsevent
We deden beroep op Sylvester voor de organisatie van ons personeelsevent voor 650 deelnemers. Hendrik en Lune hebben ons hier zeer goed in begeleid: we kregen duidelijke feedback op onze vragen, ze dachten constructief en proactief mee na over de opzet en deden ook voorstellen tot verbetering/aanpassing. Daarbij bekeken ze ook wat er mogelijk was om alles binnen ons budget te voorzien en zochten ze daarvoor naar alternatieven waar nodig. Bij de opbouw en tijdens het event hebben ze alles goed opgevolgd en hebben ze naar ons teruggekoppeld over de stand van zaken. Enkele praktische problemen met de catering hebben ze professioneel opgelost en nadien ook besproken met de cateraar. Het was een fijne samenwerking met een geslaagd event als resultaat.
![Moodmaker Events](https://cdn.eventplanner.be/imgs/adv-1501/56270-thumb-desktop-moodmaker-events.jpg)
Moodmaker Events
'Echte' teambuilding!!
Vorige maand hebben we onze teambuilding gehad met de firma Moodmaker, en wat een geweldige ervaring was dat! Door een videocall wist Moodmaker wie onze medewerkers waren en stelden we een programma samen dat volledig op ons was afgestemd.
In de voormiddag 'Before Mars'. Deze activiteit haalde ons uit onze comfortzone en stimuleerde ons om als team naar een gemeenschappelijk doel toe te werken. De analyse van onze samenwerking achteraf was zeer verhelderend en leerzaam; het hield ons een spiegel voor en liet ons zien waar we kunnen verbeteren.
's Middags gingen we verder met 'Chain Reaction'. Dit was een perfecte mix van creativiteit, samenwerking en fun.
De combinatie van 'Before Mars' en 'Chain Reaction' was voor ons team perfect. Het bood een ideale balans tussen samenwerken en plezier maken.
Dank aan Yves en Lotte voor de geweldige begeleiding en het organiseren van deze onvergetelijke dag!
![BIZZevents bv](https://cdn.eventplanner.be/imgs/adv-5701/62611-thumb-desktop-bizzevents-bv.jpg)
BIZZevents bv
Trouwfeest
We vertrouwde onze trouw toe aan BIZZevents, amai!
Een jaar geleden begonnen de gesprekken, we hadden van a-z mee inspraak.
BIZZevents werkt met zeer professionele partners en mensen.
We kunnen niet beschrijven hoe prachtig alles was, tot in de kleinste details hadden ze aan alles gedacht.
Zeer aangename zaakvoerder, super vriendelijk personeel.
We kunnen ze alleen maar aanraden.
Organisatie congressen en seminaries
De organisatie van jouw congres, of het nu een digitaal congres is, een hybride congres of een fysiek, neemt flink wat tijd in beslag. Met een professionele begeleiding slaap je als organisator van jouw evenement op twee oren!
Congres organiseren? Waar moet je allemaal aan denken?
Er zijn duizend en één dingen om mee rekening te houden als je een congres gaat organiseren. Natuurlijk wil je dat alles vlot verloopt - je streeft ernaar de hoogste kwaliteit te leveren en je reputatie staat op het spel. Wij geven je enkele tips.
De inhoud van je congres
Een van de belangrijkste zaken bij het organiseren van een congres is een duidelijke doelgroep voor ogen hebben. Daar ga je de inhoud van je congres op afstemmen. Bepaal ook het doel van je congres: wat wil je bereiken voor je deelnemers? En stem daar de inhoud en vorm van jouw evenement op af.
Begin op tijd met de voorbereiding bij je congres organisatie
Ga je een congres organiseren? Zorg ervoor dat je ruim op tijd een save the date stuurt naar je gasten en daarna de uitnodiging. Die kan nog kort zijn: wat het congres inhoudt, welke voordelen het heeft voor de deelnemers, welke problemen het oplost, waar het plaatsvindt en hoe de inschrijvingen verlopen. Vergeet niet op tijd je beschikbare budget vast te leggen bij de organisatie van een seminarie. Breng alle mogelijke kosten, inkomsten, sponsors en leveranciers in kaart.
Planning is everything
Een goede voorbereiding én een perfecte afstemming tijdens het evenement zelf bepaalt het slagen van fysieke en digitale events. Werk je met een draaiboek en een checklist, dan zie je geen enkel detail meer over het hoofd. Met een professionele event planning software houden jij en je team een overzicht over het totale planningsproces. Wat je ook kunt doen is jouw evenement visualiseren als een film in je hoofd. Hoe kom je binnen, waar loop je naartoe, wat heb je als bezoeker nodig? Zo ontdek je misschien nog wel hiaten in je organisatie die je dan op voorhand kunt oplossen.
Bezoek ook ruim op tijd de locatie waar je je congres gaat organiseren. Controleer of de zaal in orde is, of de technologie werkt, de signing duidelijk is en alle medewerkers precies weten wat er van hen verwacht wordt.
Congres gedaan? Werk gedaan? Laat ook na het einde van jouw evenement nog wat van je horen. Denk hierbij aan een korte enquête (gouden input voor je volgende congres), en hou je seminar levendig op verschillende media via inhoudelijke samenvattingen van de hoofd boodschappen, zeker als je meerdere sprekers had, maar ook fotoreportages, en waarom niet, plan een aftermovie als je een congres gaat organiseren. Zo kunnen je gasten jouw congres nog een keertje herbeleven.
Ben je op zoek naar meer gespecialiseerde partners om van je congresorganisatie een succes te maken? Ook congresbureaus, catering en traiteurs, congreslocaties en presentatoren en sprekers kunnen je verder helpen en jouw online event of fysiek of hybride congres in goede banen leiden.
Op zoek naar een congresorganisator?
Jij gaat een congres organiseren? Kijk je bij het organiseren van dit event op tegen de zoektocht naar een betrouwbare partij die van het organiseren van congressen zijn specialiteit heeft gemaakt? Geen zorgen: in onderstaande lijst vind je de 'fine fleur' van bedrijven die van congres organisatie hun core business hebben gemaakt. Als congresorganisator vind je nog sneller wie je zoekt als je de filters gebruikt.
Jouw bedrijf dat congressen organiseert in deze lijst?
Is jouw bedrijf een expert in het organiseren van symposiums, online congressen of hybride congressen en seminaries? Dan mag het niet in deze lijst 'congres organiseren' ontbreken. Talloze congresorganisatoren bezoeken dagelijks onze website. Voeg jouw bedrijf gratis toe door een bedrijfspagina aan te maken.
Ben je bovendien op zoek naar efficiënte marketingmiddelen om je doelgroep te bereiken? Wij schakelen graag onze eigen marketeers voor je in! Neem contact op via de website en zij helpen je graag verder.
Tags: congres organiseren, congres, congres organisatie, organisatie congressen, congresorganisatie, organisatie seminaries, seminarie, congressen, seminaries, seminar, seminars, organiseren congressen, congresorganisator, congressen organiseren, organisatie congres, congres coordinatie, professional congres organizer, ...