Eventmarketing: vijf tips voor het inzetten van je eigen medewerkers als concepttool

Eventmarketing: vijf tips voor het inzetten van je eigen medewerkers als concepttool

Om via eventmarketing resultaat te halen, draait het om een aantal vragen: hoe zorg je ervoor dat je eventconcept tot uiting komt, zodat het zijn doel dient? En hoe gaat jouw gekozen thema leven?

Column: Een wisselvallige zomer

Column: Een wisselvallige zomer

Tijdens de zomer vinden er talrijke evenementen plaats in ons land. Niet enkel traditionele zomerfestivals, maar ook verschillende andere publieksevenementen en zomerbars schieten als paddenstoelen uit de grond.

Creativiteit is een must

Creativiteit is een must

Ons dagelijks leven bestaat voor 95% uit logisch denken. Dat betekent dat we 5% overhouden om vooral niet logisch te denken (= creatief denkvermogen). En zou het niet mooi zijn daar een beroep op te doen wanneer jij dat nodig hebt?

Column: Creativiteit in de verkoopstrijd

Column: Creativiteit in de verkoopstrijd

In mijn vorige column besprak ik menselijke interactie als succes-ingrediënt bij live promoties. Alhoewel vaak vergeten, is creativiteit ook een werktuig dat zijn plaats mag claimen in het gamma verkoopstimulerende middelen.

Column: In het wit van de ogen kijken werkt

Column: In het wit van de ogen kijken werkt

Je zoekt een nieuwe outfit en bezoekt een winkel zonder personeel. Stijladvies verwachten is dusdanig utopisch. Je kiest en past je outfit, scant de prijs-labels en gaat naar de automatische kassa om af te rekenen.

Column: Sommige sprookjes zijn geen sprookjes...

Column: Sommige sprookjes zijn geen sprookjes...

Niet iedereen ziet en denkt hetzelfde en niet iedere verandering is per definitie een verbetering. Hoe vind je de juiste balans tussen keihard werken en druk zijn met je eigen zaak enerzijds ten opzichte van rust en afstand nemen anderzijds?

Hoe motiveer je tijdelijk eventpersoneel?

Hoe motiveer je tijdelijk eventpersoneel?

Iedereen is het er over eens dat personeel een belangrijke factor is op een evenement. Zij zijn het eerste contactpunt. In praktijk zien we dat organisatoren het moeilijk hebben om personeel te motiveren.

Column: Lap, ik heb weer prijs!

Column: Lap, ik heb weer prijs!

Eén van onze ministers zou op het eind van die interessante studiedag een prijs uitreiken. Aan één van onze vele verdienstelijke ondernemers...

Column: Gevoeligheden, ego en protocol bij 'placeren'

Column: Gevoeligheden, ego en protocol bij 'placeren'

Niet alleen op officiële gelegenheden maar ook op modeshows of zakelijke diners wordt er veel geplaceerd. De gevoeligheden zijn groot, vooral als iemand een minder goede plek toebedeeld krijgt dan verwacht.

Column: DIY Event Coaching

Column: DIY Event Coaching

Een nieuwe tak van sport of uitbreiding van bestaande diensten? Klantgericht of selfdestructing? Gedoemanagement in het kwadraat binnen het organiseren van evenementen.

Column: De standaard heruitgevonden

Column: De standaard heruitgevonden

Laten we deze keer eens focussen op de cateringwereld. Een wereldje constant in verandering. Steeds op zoek naar dat vernieuwende. Innovatie is geen streefdoel in deze sector, het is een must als je als cateraar het hoofd boven water wilt houden.

Column: de gekleurde brillen van een concept- & eventmanager

Column: de gekleurde brillen van een concept- & eventmanager

Iets door een roze bril bekijken, wie kent die uitdrukking niet? In zeker zin is dat precies wat een eventmanager doet. Met het grote verschil dat de bril niet alleen roze is, het hele kleurenspectrum staat op onze neus.

Column: Wat je geeft, krijg je terug

Column: Wat je geeft, krijg je terug

Marketing tools en wetenschap of waarden en normen? Wijze woorden leren omzetten in daden... in wenselijk gedrag... terug naar de basis. Oosterse wijsheid, gezond verstand of westerse commercie?

Column: Business meets Art

Column: Business meets Art

Evenementenorganisatoren zoeken originaliteit en kunstenaars kampen met dichte subsidiekranen... Waar Kunst en Cultuur het bedrijfsleven kan verrijken. Waar je elkaar kan inspireren en stimuleren door passie en creativiteit.

Column: Creativiteit + Inspiratie = Originaliteit

Column: Creativiteit + Inspiratie = Originaliteit

Waar vind je als evenementenorganisator inspiratie om creatief te zijn? Hoe houd je je creativiteit stroom op gang, hoe blijf je origineel? En welke invloed heeft budget op creativiteit?

Column: Upgrade jouw eventmarketing in 3 stappen

Column: Upgrade jouw eventmarketing in 3 stappen

Evenementen zijn een perfect middel om live met je doelgroep in contact te treden en je marketingcommunicatiedoelstelling te behalen. Maar hoe laat je het middel eventmarketing voor je werken?

Column: Wanneer moet je je event NIET plannen?

Column: Wanneer moet je je event NIET plannen?

Eén van de eerste stappen die je neemt wanneer je een evenement plant, is bepalen wanneer het gaat plaatsvinden. Een stap die vaak wordt ondergewaardeerd. Kies de perfecte datum voor je event en je eventmarketing zal een boost krijgen.

Column: Personeel door de gleuf van het varken

Column: Personeel door de gleuf van het varken

Natuurlijk ga ik het hier niet hebben over onnatuurlijke handelingen met levend vee. Ik kan geen hipper onderwerp bedenken dan de loonkost en de belastingdruk in België.

Column: Liever een leger eventmanagers dan één superheld

Column: Liever een leger eventmanagers dan één superheld

Een echt goede eventmanager heeft 7 onmisbare eigenschappen. Dat schreef Valeria Paskaleva in haar blogpost. Ze geeft zelf al aan dat het bijna onmogelijk klinkt om al deze eigenschappen te bezitten en je er eigenlijk een beetje gek voor moet zijn.

TOP 7 eigenschappen van een geweldige eventmanager

TOP 7 eigenschappen van een geweldige eventmanager

Wat heb je nodig om een goede eventmanager te zijn? Je zou denken dat tegenwoordig met de overdaad aan software die je helpt, het makkelijk is geworden om een goede eventplanner te zijn. Wel, dan heb je het mis.