Column: Business meets Art



Column: Business meets Artcolumn


Evenementenorganisatoren zoeken originaliteit en kunstenaars kampen met dichte subsidiekranen... Waar Kunst en Cultuur het bedrijfsleven kan verrijken. Waar je elkaar kan inspireren en stimuleren door passie en creativiteit.

 

Evenementen richten zich doorgaans op één van de drie doelgroepen: b2b, b2c of b2p. In alle drie de doelgroepen kan 'Kunst' een aanvullende factor spelen binnen de invulling van het evenementenprogramma. Door het gebruiken van Kunst kun je de totaal beleving van je evenement naar een hoger plan tillen, je creëert meer beleving, meer emotie, meer sfeer. Denk bijvoorbeeld aan Dans of de levende strandbeesten van Theo Jansen.

 

Hoe vaak hoor je niet dat je 'out of the box' moet denken, maar het echte doen blijft vaak achter. De typetjes bij ontvangst, luchtacrobatiek in doeken en fire-art kleuren nog steeds succesvol vele evenementen. Regelmatig worden LED shows ingezet of pixelvloeren waarbij de vloer in iedere gewenste kleur, patroon of logo kan worden weergeven. 

 

Maar de echte winst in originaliteit valt te behalen bij het jonge talent, de aankomende kunstenaars. Zij durven te dromen, te experimenteren en met passie en oog voor design werken zij aan nieuwe verwonderingen die de wereld gaan veroveren. Wie had nou ooit gedacht dat honderden meters pvc buis beesten tot leven konden wekken met behulp van windkracht? Of de super ludieke kick-off zoals de Junior Company van het Nationaal Ballet op het Centraal Station in Amsterdam. Het verrassingseffect, het cadeautje voor het publiek. Het grootse effect van een flashmob waarbij je zomaar ineens overvallen wordt door Kunst op een alledaagse plek waar je het niet verwacht. Denk aan de mogelijkheden tijdens een locatiewisseling in een druk beursprogramma of bij een netwerkborrel.

 

Zoek eens buiten de gebaande paden, vlieg het eens via een ander route aan... zoek contact met een dansacademie, design academy, toneelschool of kunstacademie. Zij hebben een impresariaat voor de kunsten waar business meets art en art meets business.

28-02-2015 - by Patricia van Gerven

Comments

Meld je hier aan om te reageren



Lees ook

Events organiseren in New York: do's-and-don'tsEvents organiseren in New York: do's-and-don'ts
5 verrassende manieren waarop muziek je bezoekers kan beïnvloeden5 verrassende manieren waarop muziek je bezoekers kan beïnvloeden
Hoe ontwerp je de 'journey' van bezoekers van begin tot eind?Hoe ontwerp je de 'journey' van bezoekers van begin tot eind?
Advertenties

In de kijker

Fabula Productions

Fabula Productions

Design furniture for events.

Nieuwsbrief


Ontdek de nieuwsbrief

Nieuws

EVENTS - Kevin Van der StraetenBestel nu!

Weer

  • Vandaag
  • Morgen
  • Monday
Meer weer

Vacatures

  1. 21-09Travel Designer België
    FAME Travel Designers
    Antwerpen
  2. 13-09Sales Manager eventplanner.be - België
    Pink Minds Media bvba
    Antwerpen
  3. 11-09Sales/Account Manager
    Kortrijk XPO nv
    West-Vlaanderen