De 'no show' als  grootste vervuiler van de evenementenbranche

De 'no show' als grootste vervuiler van de evenementenbranche

​​​​​​​Je ziet ze liggen blinken aan het onthaal van elk event: de fraai uitgestalde maar verder nutteloze naambadges zonder drager. De 'No show' als één der grootste hedendaagse frustraties van menig meetingplanner of eventorganisator. 

Column: Over VZW's en nachtmerries...

Column: Over VZW's en nachtmerries...

Mijn studenten hebben het weer goed gedaan op de mondelinge examens. Op de vraag wat de voordelen zijn van een VZW wisten ze steevast te antwoorden (1) dat de VZW een rechtspersoonlijkheid is en hierdoor de persoonlijke aansprakelijkheid wordt beperkt, (2) dat je geen startkapitaal nodig hebt, ... Hun eerste bedrijfje wordt ongetwijfeld die super-VZW! Scoren met een VZW dus, of zijn de punten toch wel wat onverdiend?

Hoe zet je een event in als contentgenerator? 3 tips

Hoe zet je een event in als contentgenerator? 3 tips

Wie regelmatig op evenementen rondloopt moet het ook zijn opgevallen: on- en offline communicatie wordt nog regelmatig los van elkaar gezien. Dat is gek, zeker als je je bedenkt dat een event toch ook voortkomt uit een bepaalde doelstelling.

Column: De natuur verweven in events

Column: De natuur verweven in events

In designs, concepten en ontwerpen op allerlei gebieden wordt er al flink gebruikt gemaakt van de aspecten die de natuur te bieden heeft.

Creativiteit in conceptontwikkeling: beyond the brainstorm

Creativiteit in conceptontwikkeling: beyond the brainstorm

Met een creatieve mindset verschil maken in marketingcommunicatieconcepten. Dat is in ieder geval niet brainstormen totdat je erbij neervalt. Het gaat verder dan brainstormen.

Column: Vergeet alles wat je weet over organiseren

Column: Vergeet alles wat je weet over organiseren

Als eventmanager of eventorganisatie grijp je vaak op de automatische piloot naar een voorgeprogrammeerd draaiboek en een algemene checklist. Als iets vorig jaar heeft gewerkt, dan werkt dat nu toch ook prima?

E-mailmarketing tips voor het vullen van events

E-mailmarketing tips voor het vullen van events

Met webinars en fysieke evenementen kun je nieuwe prospects aantrekken en de relatie versterken met bestaande klanten. E-mail marketing experts delen hun tips over hoe je e-mailmarketing kunt inzetten zodat jouw evenement een succes wordt.

Column: Hoe moet het nu verder? Een nuchtere analyse van terreur op events

Column: Hoe moet het nu verder? Een nuchtere analyse van terreur op events

We moeten wel degelijk vragen stellen, zonder iemand met de vinger te wijzen. En daar is een simpele reden voor: aanslagen zoals in Nice zullen steeds vaker voorkomen.

Extra creativiteit? Ga voor deze vier inspiratiebronnen

Extra creativiteit? Ga voor deze vier inspiratiebronnen

Spread the creativity. Waarom? Omdat je met een creatieve mindset meer bereikt, het verschil maakt en anderen raakt. Traditionele en conventionele formats springen niet in het oog en zorgen daarom niet meer voor een blijvende herinnering.

Waarom hamburgers eigenlijk altijd kunnen op een event

Waarom hamburgers eigenlijk altijd kunnen op een event

Minuscule amuses voorbij zien komen met een hongerige maag of hor d'oeuvres aangeboden krijgen waarbij de ober zich onhandig verslikt in de ingrediënten-brij zijn spraakmakende catering voorbeelden op alledaagse events.

Eventmarketing: think about it

Eventmarketing: think about it

Toch af en toe weer die verbazing. Dat mensen een evenement zien als een doel op zich. Of dat er makkelijk over het doel heen wordt gestapt. Op de een of andere manier kriebelt het vaak om meteen in de organisatiemodus te schieten.

Column: eventsector na aanslagen Brussel

Column: eventsector na aanslagen Brussel

Initieel was deze column een brief aan mezelf om de horror, die ons land op 22/3 verduisterde, een plaats te geven. Ik zag echter dat deze bedenkingen ook toe te passen zijn op de event sector. Dus groeide er een column uit.

5 manieren waarop technologie waarde toevoegt aan zakelijke evenementen

5 manieren waarop technologie waarde toevoegt aan zakelijke evenementen

Tien jaar geleden voorspelden futuristen de dood van de beurzen- en eventsector als gevolg van technologische ontwikkelingen zoals video-conferencing en werkplekken met internet.

Column: Netwerkfrustratie

Column: Netwerkfrustratie

De basis voor elk geslaagd netwerkevenement is een uiterst banaal ding. Inderdaad: een degelijke naambadge kan - in nauwe coöperatie met de deelnemerslijst - het netwerken enorm 'faciliteren'.

Column: Fier 'de oorsprong' zijn is niet voldoende

Column: Fier 'de oorsprong' zijn is niet voldoende

Recent lanceerde de CEO van ENI de uitspraak: "Wanneer ergens innovatie opduikt maken de Amerikanen er een business van, wordt ze door de Chinezen gekopieerd en door de Europeanen gereglementeerd."

Column: Meer dan enkel windverplaatsing

Column: Meer dan enkel windverplaatsing

We zijn weer aanbeland in de tijd van het jaar waarin eindejaarsrecepties en goede zakelijke voornemens goed gedijen. In lijn met deze feestperiode klop ik een luchtig culinair verhaal op, over hoe je jouw event zo kan dresseren dat het gesmaakt wordt.

Column: 'Flock Behaviour'

Column: 'Flock Behaviour'

"Birds of a feather flock together" wil zoveel zeggen als "gelijkgestemden hangen aan elkaar". Kliekvorming dus. Dit keer wil ik het hebben over 'Flock behaviour'. En specifiek de kracht die in het begrip ervan verscholen zit voor de event business.

Column: One-Minute Eventlogica

Column: One-Minute Eventlogica

Als je een evenement organiseert wil je aansluiten bij de doelgroep en je richten op een doel. Maar hoe bepaal je de doelgroep en welk doel vormt de rode draad in het geheel?

Column: Je staat er niet bij stil

Column: Je staat er niet bij stil

Vandaag kent elke professionele eventorganisator de algemene voorschriften die het Federaal Agentschap voor de veiligheid van de voedselketen (FAVV) oplegt. Maar niet iedereen is zich bewust van de inspanningen die nodig zijn...

Vier basisprincipes voor een optimale samenwerking

Vier basisprincipes voor een optimale samenwerking

Dagelijkse kost voor elke eventmanager: samenwerken. Elk project kent vele stakeholders: de opdrachtgever zelf (vaak bestaande uit verschillende personen), leveranciers voor AV, catering, decoratie, inrichting, gadgets, ...