Waarom hamburgers eigenlijk altijd kunnen op een event



Waarom hamburgers eigenlijk altijd kunnen op een eventcolumn


Minuscule amuses voorbij zien komen met een hongerige maag of hor d'oeuvres aangeboden krijgen waarbij de ober zich onhandig verslikt in de ingrediënten-brij zijn spraakmakende catering voorbeelden op alledaagse events. Maar wanneer kies je hier wel voor en wanneer niet?

 

Een druppel olijfolie op een lepel wordt niet door iedereen gezien als een geschikt -of maagvullend- hapje. Het beoordelen van de catering van een event wordt even serieus geëvalueerd als het dagprogramma door de kritische bezoekers en kan rekenen op een 100% respons. Maar goed dat de splitsing in componenten als hoeveelheid, aanbod, temperatuur, bediening en frequentie zich vaak alleen beperkt tot de mening van de organisatie.

 

Ich bin ein Hamburger

Een goed voorbeeld is het serveren van een hamburger. Bedenk maar eens hoeveel varianten je hierop kunt verzinnen. De kolossale 300 grams burger voor een echte mannen beurs, een rode bieten burger voor het fanatieke health publiek of de mini hamburger -laat het stokje achterwege- als borrelhapje. Bezoekers voeden hun hersenen met de grote hoeveelheid informatie die ze verkrijgen uit lezingen, break-out sessies en workshops, maar hun magen knorren op het einde bijna net zo hard als de sprekers. Het gemak van een loopje naar de kantine of koffiecorner op kantoor moet je als organisatie bijna wel vertalen naar het aanbod van catering op je event.

 

Liefde gaat door de maag

Of het nu hamburgers zijn of puntzakken friet – al eens aan zoete aardappel of pastinaak gedacht?-, het aanbod moet aan de drie V’s voldoen: vers, verzadigend en verrukkelijk. Onhandige verpakkingen, vallende slablaadjes en hoogstaande (lees, verwarrende) contrasterende smaakbelevingen – Horecava daargelaten - zijn uit den boze. Je bezoekers zullen het event met een glimlach op het gezicht verlaten, en niet voordat ze die positief hebben beoordeeld. Proost!  

 

Lees ook: Tip! – Hoeveel hapjes en drankjes moet je voorzien?

16-06-2016

Comments

Meld je hier aan om te reageren



Lees ook

Hoe een duidelijke plattegrond voor je event maken?Hoe een duidelijke plattegrond voor je event maken?
Hoe sponsors aantrekken voor je evenementHoe sponsors aantrekken voor je evenement
Waarom je voor altijd 'startup' moet blijvenWaarom je voor altijd 'startup' moet blijven
Advertenties

In de kijker

JADA events

JADA events

We create your story.

Nieuwsbrief


Ontdek de nieuwsbrief

Nieuws

EVENTS - Kevin Van der StraetenBestel nu!

Weer

  • Vandaag
  • Morgen
  • Thursday
Meer weer

Vacatures

  1. 20-06Sales medewerker
    Breepark
    Noord-Brabant
  2. 19-06Videotechnicus
    Novid nv
    Antwerpen
  3. 19-06Operationeel Manager
    Novid nv
    Antwerpen