5 manieren waarop technologie waarde toevoegt aan zakelijke evenementen

5 manieren waarop technologie waarde toevoegt aan zakelijke evenementen

Tien jaar geleden voorspelden futuristen de dood van de beurzen- en eventsector als gevolg van technologische ontwikkelingen zoals video-conferencing en werkplekken met internet. In tegenstelling tot deze denkbeelden, weten wij in de zakelijke evenementensector dat er altijd een sterke behoefte zal zijn voor mensen om samen te komen en ideeën te uit te wisselen en samen te werken.  

 

Eén van 's werelds voornaamste technologie- en innovatie-evenementen, South by South West (SXSW) Interactive, vond plaats in Austin, Texas en belangrijke thema's tijdens de conferentie toonden aan dat technologie niet de vijand is maar juist centraal staat aan het verbeteren van de kwaliteit van deze ontmoetingen.  

 

Hier zijn vijf manieren waarop de technologie waarde toevoegt aan de toekomst van de evenementensector:  

 

1. Marketing

Augmented reality (AR) en virtual reality (VR) waren populaire onderwerpen op SXSW. Deze gebieden kennen grote groei en zullen de marketing van evenementen wereldwijd aanzienlijk verbeteren, aangezien ze helpen om mensen een volledigere ervaring te bieden. We zien al dat locaties verlangen en bewustzijn aan het opbouwen zijn over producten en plaatsen door middel van deze 'realiteiten'. Business Events Sydney heeft een geweldige Bridge Climb VR-ervaring, die het meeneemt naar beurzen wereldwijd. Na de December-opening van ICC Sydney, een nieuw geïntegreerd conventie-, tentoonstellings- en entertainment-district in het hart van Sydney, aan de kant van de havens, zal de doelgroep de locatie kunnen bezoeken door middel van een nieuwe VR-ervaring.  

 

2. Levering

Nu live-hologrammen en andere technieken verder ontwikkelen, heerst het idee dat de internationale grote denkers meer evenementen kunnen bijwonen. Live-streaming-diensten zoals Periscope, Meerkat, Facebook Live, YouTube Live en Amazon Twitch ontvingen ook een hoop aandacht van de marketeers bij BMW, GE en Mashable op SXSW. Deze platforms stellen wereldleiders niet alleen in staat om bij te dragen aan belangrijke evenementen, maar maken dit ook mogelijk voor andere professionals en studenten die behoefte hebben aan wereldwijde kennis. Door een steeds grotere doelgroep te bereiken, kan de verspreiding van ideeën en innovatie alleen maar toenemen.  

 

3. Eventmanagement

Near field communication (NFC) is al wijdverspreid in smartphones. Door deze technologie effectief te gebruiken, hebben evenementorganisatoren de mogelijkheid om de activiteiten en het gedrag van de bezoekers te volgen. Door deze verzamelde data te gebruiken en te luisteren naar wat werkt en wat niet werkt voor doelgroepen, kunnen evenementorganisatoren werken aan het voortdurend verbeteren van hun aanbod en het aanbieden van specifieke evenementoplossingen om te zorgen dat hun locatie en hun stad een sterke toekomst heeft.  

 

4. Beveiliging

Eén van de tentoongestelde innovaties op SXSW was de computer-'Watchdog' ('waakhond'), die naast je scherm blijft zitten als je het scherm even moet verlaten, en die zal blaffen naar eenieder die aan je computer probeert te komen. Het stuurt je ook een melding en filmt de dader. Naast nieuwe oplossingen voor persoonlijke apparaten, kan de toegenomen ontwikkeling van technologie de veiligheid vergroten voor hen die grote evenementen bezoeken. Thumb-print-technology ('duimafdruktechnologie'), dat al alomtegenwoordig en beschikbaar voor de meeste smartphones is, gecombineerd met irisherkenningstechnologie, voegt een nieuwe dimensie toe aan ons vermogen om op actieve en passieve wijze activiteit tijdens grootschalige evenementen in de gaten te houden.  

 

5. Het vergroten van meetbare innovatie

Op SXSW, vroeg Barack Obama aan de digitale sector, "Hoe kunnen we met nieuwe platforms, nieuwe ideeën en nieuwe wijzen komen, verspreid over verschillende vakgebieden en vaardigheden, om een paar van de echte problemen waar we tegenwoordig mee te maken hebben aan te pakken?" Grootschalige meetings en evenementen zijn de eerste stap van de technologie naar het ontwikkelen van innovatie en oplossingen. Professor Maurice Pagnucco, assistent-decaan (Onderwijs) in Techniek en schoolhoofd van de computerwetenschap en -techniek op het UNSW, legde uit dat 'real-world'-concurrentie, zoals dat van RoboCup, 's werelds grootste jaarlijkse robotevenement, dat in juni 2019 naar Sydney komt, zorgt voor sterke ontwikkelingen in technologieën.  

 

"Wat we leren van robots die kunnen voetballen of die door een doolhof kunnen navigeren, kan worden toegepast in de industrie, en kan ons helpen om serieuze problemen op te lossen. Het zelfde zicht-systeem dat werd ontwikkeld door UNSW voor RoboCup wordt nu gebruikt om de handen van arbeiders in een houtzagerij te volgen, zodat verwondingen door de machines kunnen worden voorkomen."  

 

De SXSW van dit jaar bewees dat de ontwikkeling niet stilstaat als het gaat om vooruitgang in technologie, en dat er weinig ruimte is voor hen die niet aan boord willen stappen van de technologietrein. De uitdaging voor onze sector is om de spannende uitdagingen en kansen die deze technologieën opleveren te omarmen. Door ze zo goed mogelijk te gebruiken kunnen we de beleving van evenementen versterken terwijl we de uitvoering vereenvoudigen. Terwijl het beriek groeit door middel van de digitale sfeer, kunnen we deze geavanceerde platforms ook gebruiken om waarde toe te voegen op een toenemende internationale schaal en kunnen we ervoor zorgen dat de toekomst van de evenementensector sterk blijft.

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Hoe vermijd je event clichés en bouw je een waardevol event?

Hoe vermijd je event clichés en bouw je een waardevol event?

Van ondergronds dineren tot logeren in de boomtoppen

Van ondergronds dineren tot logeren in de boomtoppen

Gratis festivals hebben het moeilijk door gestegen kosten: "Je kan het bijna niet rondkrijgen"

Gratis festivals hebben het moeilijk door gestegen kosten: "Je kan het bijna niet rondkrijgen"

Advertenties