Lenteschoonmaak voor je database: hoe vul je ontbrekende opt-ins juridisch correct aan?

Lenteschoonmaak voor je database: hoe vul je ontbrekende opt-ins juridisch correct aan?

Elk bedrijf of evenement dat aan direct marketing doet, bouwt in de loop van de jaren een ruime database op. Spijtig genoeg zitten in de meeste databases heel wat contactgegevens waarvoor geen expliciete opt-in is gekregen.

Hyperlinks en het auteursrecht: Mag je een link leggen zonder toestemming?

Hyperlinks en het auteursrecht: Mag je een link leggen zonder toestemming?

Mag ik een link op mijn website plaats naar een Youtube filmpje? Mag ik linken naar radiostreamers? En mag ik gewoon linken naar foto's of teksten op een andere website?

Adwords van je concurrent kopen: mag het of niet?

Adwords van je concurrent kopen: mag het of niet?

Het gebeurt dagelijks en leidt niet zelden tot frustratie van de betrokken bedrijven: bij een middagje Googlen op je eigen bedrijfsnaam stel je vast dat een concurrent consequent opduikt in de gesponsorde links.

Crisis in eventsector achter de rug - EventMonitor

Crisis in eventsector achter de rug - EventMonitor

De economische crisis sloeg hard toe in de evenementenbranche. Uit de resultaten van de 9de EventMonitor blijkt dat bedrijven weer meer in eventmarketing investeren.

Klopjacht op onveilige LED-schermen in eventsector - EMC norm

Klopjacht op onveilige LED-schermen in eventsector - EMC norm

De Guardia di Finanza heeft het gehad met goedkope LED-walls die niet voldoen aan de Europese EMC normen en is een klopjacht gestart in Italiaanse stadions.

Gratis download: 'Event Competition Charter'

Gratis download: 'Event Competition Charter'

Een pitch onder eventbureaus organiseren lijkt hip te zijn, maar weinig opdrachtgevers staan stil bij de kosten en impact ervan op de betrokken bureaus. UBA en ACC snellen de sector te hulp met een charter.

96% verwacht groei event-budgetten

96% verwacht groei event-budgetten

96% van de bedrijven verwacht dat hun budgetten voor evenementen de komende 6 maanden zullen stijgen of op zijn minst gelijk zullen blijven. Het vertrouwen in de markt stijgt en de crisis lijkt achter de rug.

Green Meetings: meten is weten

Green Meetings: meten is weten

Elke stap richting green meetings, is een stap in de goede richting. Uiteindelijk wil je natuurlijk weten of je maatregelen succesvol zijn. Daarvoor moet je meten. Hoe kunnen we duurzaamheid meetbaar maken?

Groene prijs voor een groen evenement

Groene prijs voor een groen evenement

Tot dusver hebben we een aantal mogelijkheden besproken om de eventindustrie te 'vergroenen'. Beloning van Meeting Planners die extra moeite doen om milieuvriendelijke meetings te organiseren is een volgend instrument.

Impact van duurzame locaties

Impact van duurzame locaties

We hebben nu diverse mogelijkheden bekeken om je meetings te verduurzamen. Nadat we reizen, catering en afvalreductie van het lijstje hebben afgevinkt, is het nu tijd om de accommodaties onder de loep te nemen.

5 tips om no show te verminderen

5 tips om no show te verminderen

No show is de grootste frustratie van elke meeting planner! No show is niet alleen vervelend, het is ook alles behalve duurzaam.

Stappenplan - Hoe waarde creëren met events?

Stappenplan - Hoe waarde creëren met events?

Rob Captijn heeft een handig stappenplan uitgewerkt dat in 12 stappen uitlegt hoe je 'waarde' met een evenement kan creëren. Download het stappenplan nu meteen!

Haal het afval uit je meeting

Haal het afval uit je meeting

Naast reizen en catering is er nog het derde grote milieuprobleem van meetings: afval. Evenementen produceren grote hoeveelheden afval. Het opruimen en afvoeren ervan kost veel tijd, geld en grondstoffen.

Trend: kleinere evenementen, maar kwalitatiever

Trend: kleinere evenementen, maar kwalitatiever

Uit de 7de EventMonitor blijkt niet alleen dat bij bedrijven het vertrouwen in event-marketing groeit. We zien ook een nieuwe trend ontstaan.

Vertrouwen in event-marketing groeit

Vertrouwen in event-marketing groeit

33% van de bedrijven verwacht dat hun budgetten voor evenementen de komende 6 maanden zullen stijgen. Het vertrouwen in de markt blijft ook bij de eventbedrijven stijgen. Dat blijkt uit de resultaten van de 7de EventMonitor.

Hoe duurzaam zijn meetings?

Hoe duurzaam zijn meetings?

Duurzaamheid is een 'hot topic'. De organisaties die zich er mee bezig houden zijn bijna niet meer te tellen. Ook de meetingindustrie maakt zich hard voor een groenere toekomst. Hier een overzicht van de actuele stand van zaken.

Budgetten events stijgen - EventMonitor

Budgetten events stijgen - EventMonitor

32% van de opdrachtgevers verwacht dat de budgetten voor evenementen de komende 6 maanden zullen stijgen. De eventsector trekt terug aan. Dat blijkt uit de resultaten van de 6de EventMonitor. Is dit een kantelmoment na de crisis?

'Over 10 jaar geen beurzen meer'

'Over 10 jaar geen beurzen meer'

Als het aan Generatie X en Y ligt zijn beurzen dood. Hoe je evenementen op hun noden afstemt ontdek je in het trendrapport van Amsterdam RAI.

Betere tijden op komst voor eventsector? - 5e EventMonitor

Betere tijden op komst voor eventsector? - 5e EventMonitor

Komt er licht aan het einde van de tunnel voor de eventsector? Is de crisis stilaan voorbij? Nog niet helemaal, zo blijkt uit de resultaten van de 5de EventMonitor. Al voorspelt de driemaandelijkse barometer wel opklaringen.

Face to face meetings hebben meer effect

Face to face meetings hebben meer effect

Wil je creatieve ideeën genereren? Organiseer een face to face bijeenkomst. Die heeft aanzienlijk meer effect dan een videoconferentie of telefonische meeting. Zo blijkt uit een wetenschappelijk onderzoek.