'Bierdrones': bier uit de lucht op events

'Bierdrones': bier uit de lucht op events

Het klinkt paradijselijk: bier dat als manna uit de lucht komt gevallen. Het kan. Er zullen deze zomer proefvluchten gehouden worden met 'bierdrones' op evenementen.

Column: Hoe Recruteren?

Column: Hoe Recruteren?

De evenementensector is traditioneel een sector die draait op tijdelijke medewerkers. De diversiteit qua HR noden is voor de meeste kantoren té groot om alles 'in-huis' te hebben.

Italiaans aperitieven op kantoor

Italiaans aperitieven op kantoor

Met de zomer in het vooruitzicht is jouw bedrijf misschien ook op zoek naar een originele en zonnige receptieformule. Heb je geen zin in traditionele schuimwijn voor je receptie dan is aperitieven op zijn Italiaans wellicht jouw ding!

Na 'Groene Sleutel' ook vier vergaderhamers voor FLEX Meeting Center

Na 'Groene Sleutel' ook vier vergaderhamers voor FLEX Meeting Center

Het Flanders Expo Meeting Center, kortweg FLEX Meeting Center, behaalt vier vergaderhamers uit handen van 'Congres en-Vergaderclassificatie'.

Handige handen te huur

Handige handen te huur

Los van wat de weergoden in petto hebben is het weldra zomer. En de zomer is hét seizoen bij uitstek voor evenementen, festivals en concerten. Ook jij bent ongetwijfeld al druk in de weer met de voorbereidingen.

Column: 25 keer het wiel uitvinden in evenementenveiligheid of ...?

Column: 25 keer het wiel uitvinden in evenementenveiligheid of ...?

Veiligheid bij evenementen is iets wat alle betrokkenen wel willen. In Nederland is sinds november 2012 de Handreiking Evenementenveiligheid vastgesteld. De handreiking is een hulpmiddel om evenementenveiligheid in gemeenten en veiligheidsregio's vorm te geven.

Column: Humor, om te lachen. Huilen, met de pet op

Column: Humor, om te lachen. Huilen, met de pet op

Humor is tegelijkertijd het meest misbruikte én het meest onder gewaardeerde woord in de evenementensector.

Brussels Paleis 12 gaat concurrentie met Antwerpse Sportpaleis aan

Brussels Paleis 12 gaat concurrentie met Antwerpse Sportpaleis aan

Paleis 12 is volgens Brussels Expo in minder dan een jaar tijd herschapen in een polyvalente zaal die '2.500 zittende' toeschouwers en '15.000 zittende & staande' toeschouwers kan ontvangen. Het wordt de grootste concertzaal van Brussel.

Feesten met Veldeman, op maat van jouw budget

Feesten met Veldeman, op maat van jouw budget

Een geslaagd feest hoeft niet altijd duur te zijn. Ook als het economisch moeilijker is, helpt Veldeman je graag bij de organisatie van jouw budgetvriendelijk evenement.

10 tips voor een originele babyborrel

10 tips voor een originele babyborrel

Een babyborrel is de perfecte gelegenheid om zowel vrienden als familie op één dag uit te nodigen om je baby aan hen voor te stellen. Zo verminder je het aantal kraam- of thuisbezoekjes en bespaar je dus veel tijd en energie.

Hoe kan Social Media het bereik van mijn evenement vergroten?

Hoe kan Social Media het bereik van mijn evenement vergroten?

Eventplanners zijn altijd op zoek naar nieuwe ideeën om meer deelnemers te bereiken. Social Media kunnen je helpen.

'Over 10 jaar geen beurzen meer'

'Over 10 jaar geen beurzen meer'

Als het aan Generatie X en Y ligt zijn beurzen dood. Hoe je evenementen op hun noden afstemt ontdek je in het trendrapport van Amsterdam RAI.

Uniek, onvergetelijk & magisch

Uniek, onvergetelijk & magisch

Toverland Events realiseert dag-, avond- en vergaderarrangementen op maat voor particulieren en bedrijven. Eind maart wordt de Magische Vallei geopend, alsmede acht nieuwe attracties, waaronder een spectaculaire achtbaan en enerverende wildwaterbaan.

Gloednieuw congres- en concertcentrum in Antwerpen

Gloednieuw congres- en concertcentrum in Antwerpen

In Antwerpen is het ontwerp voor de nieuwe Koningin Elisabethzaal voorgesteld. Vanaf 2016 zal die huizen in een gloednieuw congres- en concertcentrum.

To The Point Events blijft winnen

To The Point Events blijft winnen

Voor het tweede jaar op rij haalt To The Point Events een BEA award binnen. Deze keer met de case 'The World of Warsco Units'. Bovendien won het eventbureau de voorbije maand diverse belangrijke pitches.

Smart Event Manager lanceert mobiele app

Smart Event Manager lanceert mobiele app

Event-softwarepakket 'Smart Event Manager' lanceert een mobiele applicatie. De aankondiging gebeurde eerder deze maand op de tweede gebruikersdag waar ook andere ontwikkelingen werden voorgesteld.

Vier zorgeloos je communie- of lentefeest

Vier zorgeloos je communie- of lentefeest

Maak jij je ook zo druk in de organisatie van de communie of het lentefeest van zoon-of dochterlief? Zet die stress opzij en ga 100% voor fun. Schakel partyplanners MerryMakers in en zij bezorgen jou en je kind een onvergetelijke dag.

Prime Events bestaat 20 jaar en blikt terug op highlights

Prime Events bestaat 20 jaar en blikt terug op highlights

Manu Blancquaert vertelt: "Twintig jaar geleden waren er hooguit een tiental spelers van betekenis... Prime Events is altijd bewust klein van structuur gebleven maar heeft niettemin zeer grote en toonaangevende evenementen geproduceerd."

10 netwerk-tips voor events

10 netwerk-tips voor events

Vorige week bracht Aaaaha! the Actor Factory 442 organisatoren samen voor de masterclass 'Hoe organiseer je het evenement dat niemand wil missen?'. Presentator Erik Peekel zet voor ons verrassende tips op een rij over netwerken…

Opmerkelijke infograph over 'small business' events

Opmerkelijke infograph over 'small business' events

Meer dan 40% van de kleine bedrijven organiseert evenementen, maar slechts 3% doet beroep op een externe eventplanner. Dit zijn enkele van de opmerkelijke resultaten van de Constant Contact Attitudinal Survey.