5 tips die je helpen bij het segmenteren van je publiek

5 tips die je helpen bij het segmenteren van je publiek

Wil je een succesvol event organiseren, dan zal je ervoor moeten zorgen dat je efficiënt kan interageren met je publiek.

Hoe plan je evenementen waarmee je jezelf onderscheidt van de competitie?

Hoe plan je evenementen waarmee je jezelf onderscheidt van de competitie?

De zakenwereld verandert met rasse schreden. Nieuwe sectoren zoals FinTech of zelfbesturende auto's schieten de lucht in. Deze innovaties moedigen mensen aan om nieuwe platformen voor netwerken en kennisoverdracht op te zetten.

Hoe sterke kennissessies ontwerpen voor je bezoekers?

Hoe sterke kennissessies ontwerpen voor je bezoekers?

Heb je je ooit afgevraagd wat de voornaamste reden is dat bezoekers naar je evenementen komen? Van unieke ervaringen tot de netwerkmogelijkheden; er zijn waarschijnlijk een paar uiteenlopende antwoorden.

5 fouten bij het zoeken naar internationale eventleveranciers

5 fouten bij het zoeken naar internationale eventleveranciers

Denk je dat er niks lastiger is dan een evenement plannen? Probeer eens een evenement te runnen in het buitenland. Of het nu gaat om een congres, festival of netwerksessie...

Hoe wakker je de creatieve vlam aan bij je eventteam?

Hoe wakker je de creatieve vlam aan bij je eventteam?

Je hebt het mis als je denkt dat creativiteit een minder belangrijke vaardigheid is, die je planningsteam alleen nodig heeft als het aankomt op de decoratie of het bepalen van de grafische identiteit van je evenement.

Hoe zorg je dat aarzelende bezoekers zich op hun gemak voelen?

Hoe zorg je dat aarzelende bezoekers zich op hun gemak voelen?

Je kent ze en je vreest ze. Het maakt niet uit hoe goed je je eventbeleving hebt ontworpen, er zullen altijd een paar bezoekers zijn die je 'die' blik geven. De blik die zegt dat ze compleet ontevreden en ongelukkig zijn...

Hoe trek je meer bezoekers met event e-mailmarketing?

Hoe trek je meer bezoekers met event e-mailmarketing?

Er is één prangende vraag die brandt op iedereens lippen: heeft eventmarketing zijn beste tijd gehad? Worden de e-mail opening rates steeds lager? Is het versturen van e-mails nog wel een goede manier om een evenement te promoten?

Hoe neem je beter beslissingen bij het plannen van je evenement?

Hoe neem je beter beslissingen bij het plannen van je evenement?

Er is één ding dat alle eventprofessionals onderscheidt: we zijn geboren besluitvormers.

Gratis events zijn waardeloos: waarom het een goed idee is om je bezoeker te laten betalen

Gratis events zijn waardeloos: waarom het een goed idee is om je bezoeker te laten betalen

De mailbox van de gemiddelde professional in zo ongeveer elke branche wordt overspoeld met uitnodigingen voor allerlei (gratis) events. Veel mensen zijn geneigd zich op te geven en vervolgens te denken "Ik kijk wel even of ik er tijd voor heb". Gevolg: hoge no-show en een teleurstellende event ROI. 

Hoe je evenement promoten ondanks nieuwe beperkingen op Facebook?

Hoe je evenement promoten ondanks nieuwe beperkingen op Facebook?

Het is gebeurd. Datgene waar we het bang voor waren: Facebook heeft besloten de regels te veranderen. Gebruikers zien minder viral video's en nieuwsberichten, gedeeld door bedrijven.

Hoe zorg je dat je bezoekers eventfoto's op Instagram posten?

Hoe zorg je dat je bezoekers eventfoto's op Instagram posten?

Eén van de redenen waarom we evenementen plannen is om voor zoveel mogelijk buzz over ons merk te zorgen. We verwachten dat onze bezoekers praten en hun ervaringen uitwisselen, terwijl ze ons evenement versterken.

TIP! - 8 e-mailmarketing tips voor events

TIP! - 8 e-mailmarketing tips voor events

Zet je e-mailmarketing in voor je evenement? Dan helpen deze tips om meer response uit je mailing te halen.

Hoe ontwikkel je leiderschapsvaardigheden als eventprofessional?

Hoe ontwikkel je leiderschapsvaardigheden als eventprofessional?

Alsof de logistieke stress niet genoeg is, moeten eventplanners ook weten hoe ze eventteams en vrijwilligers kunnen aansturen.

Hoe blijf je je virtuele bezoekers boeien?

Hoe blijf je je virtuele bezoekers boeien?

Streamingtechnologieën zorgen ervoor dat we een enorm aantal potentiële bezoekers kunnen bereiken. Hybride evenementen worden steeds populairder, waardoor we interactie verder kunnen trekken dan de eventlocatie zelf.

Hoe meer bezoekers aantrekken met 'destination marketing'

Hoe meer bezoekers aantrekken met 'destination marketing'

Succesvolle evenementen berusten vaak op unieke bestemmingen. Er zitten meer voordelen aan opmerkelijke locaties verbonden dan alleen de eventbeleving; ook de reiservaring en cultuur tellen mee.

Hoeveel marge neemt een evenementenbureau?

Hoeveel marge neemt een evenementenbureau?

In tegenstelling tot andere sectoren is er geen 'vast' businessmodel dat evenementenbureaus hanteren.

Hoe trek je een kwaliteitspubliek aan op je evenement?

Hoe trek je een kwaliteitspubliek aan op je evenement?

Als je denkt dat je succes hebt behaald als je gewoon alle tickets voor je volgende evenement hebt verkocht, dan heb je het mis. Ook de kwaliteit van je bezoekers is van directe invloed op je ROI.

Zo verpesten planningsmisvattingen je evenement

Zo verpesten planningsmisvattingen je evenement

Je evenement is pas over meer dan zes maanden... Zat tijd om alles te doen zonder in paniek te raken over deadlines of onverwachte uitdagingen. Alles lijkt onder controle, toch?

Hoe zet je een efficiënte check-in op voor je evenement?

Hoe zet je een efficiënte check-in op voor je evenement?

Als je je evenement wil starten met een ramp, dwing dan je bezoekers om eindeloze wachtrijen te doorstaan en geef ze stressvolle 'check-in'-procedures.

Hoe personaliseer je de beleving op je evenement?

Hoe personaliseer je de beleving op je evenement?

​​​​​​​Er is geen tekort aan artikels over het ontwerpen van boeiende eventbelevingen. Deskundigen over de hele wereld zijn het eens over hoe belangrijk de bezoekersbeleving is voor het succes van je evenement.