De 'customer journey' van je event begint al bij de registratie

De 'customer journey' van je event begint al bij de registratie

Iedere eventprofessional kent de functionele stappen van het registratieproces. Je wilt weten wie er komt, zodat je een goede inschatting kunt maken voor de zaalcapaciteit en de catering, ...

5 manieren om last minute meer tickets te verkopen

5 manieren om last minute meer tickets te verkopen

Valt je ticketverkoop wat tegen? Probeer dan deze 5 manieren om last minute toch nog je verkoop op te krikken.

Feest vlekkeloos en zorgeloos met de SOS-partykit

Feest vlekkeloos en zorgeloos met de SOS-partykit

Op een evenement of feestje, is een ongelukje nooit ver weg. Een onverwachte vlek, een verrassende scheur in je feestelijke outfit, pijnlijke voeten of een wegzakkend kapsel. Met de volgende items op zak, staan je gasten nooit voor verrassingen.

Saboteer je event met een slecht registratieformulier

Saboteer je event met een slecht registratieformulier

​​​​​​​Er is niets erger voor een bezoeker dan het staren naar een uitgebreid en ingewikkeld inschrijfformulier, en niet weten waar te beginnen. Een online inschrijfformulier dat jij, als eventmanager, hebt goedgekeurd.

Ongeval op het personeelsfeest: arbeidsongeval of niet?

Ongeval op het personeelsfeest: arbeidsongeval of niet?

Het personeelsfeest is het moment om je te amuseren met collega's. Maar wat als het slecht afloopt voor een werknemer?

Wat is de emotionele waarde van jouw evenement?

Wat is de emotionele waarde van jouw evenement?

Als we de ROI van onze evenementen willen meten, vertrouwen we altijd op gegevens als hoeveel tickets er zijn verkocht. We vergeten echter vaak na te denken over de emotionele intensiteit die onze gasten hebben ervaren.

Hoe je evenement versterken met ervaringsmarketing

Hoe je evenement versterken met ervaringsmarketing

Wat is het verschil tussen het runnen van een gemiddeld evenement en top event? Wat bepaalt precies de kwaliteit van een evenement? Is het de locatie? De programmering? De catering?

Hoe plan je een evenement onder tijdsdruk zonder je hoofd te verliezen?

Hoe plan je een evenement onder tijdsdruk zonder je hoofd te verliezen?

Als je echt irritant wil zijn tegen een eventprofessional, vertel hem of haar dan om "kalm te blijven en zo door te gaan". Geloof je dat niet?

Events organiseren in New York: do's-and-don'ts

Events organiseren in New York: do's-and-don'ts

Wat denk je van The Big Apple als locatie voor je volgende evenement? Bruisend, dynamisch en trendy. Maar hoe begin je er aan? Wat zijn valkuilen? Welke locaties zijn hip?

Hoe run je een multidisciplinair congres?

Hoe run je een multidisciplinair congres?

Of we het nu hebben over educatieve events, business events of brand events, multidisciplinaire congressen zijn de optimale oplossing als je een divers publiek wil uitnodigen, met verschillende interesses en vakgebieden.

Hoe bouw je een efficiënt eventteam dat graag voor jou werkt?

Hoe bouw je een efficiënt eventteam dat graag voor jou werkt?

​​​​​​​Wat maakt een eventteam anders dan andere teams? Is het de hoge werkdruk? De hoeveelheid taken? Het constante belang van creatief denken en een probleemoplossende instelling?

5 verrassende manieren waarop muziek je bezoekers kan beïnvloeden

5 verrassende manieren waarop muziek je bezoekers kan beïnvloeden

Er zijn verschillende redenen waarom je bewust moet zijn van de muziek die je afspeelt op je evenementen, alhoewel er één reden met kop en schouders bovenuit steekt.

Moet je pers echt uitnodigen op je volgende evenement?

Moet je pers echt uitnodigen op je volgende evenement?

Het korte antwoord is... dat hangt ervan af. Media-aandacht is ongetwijfeld belangrijk, maar het biedt je alleen positieve resultaten als je het goed aanpakt. Denk er maar eens over na: wat wil je bereiken door middel van media-aandacht?

Event-oplossingen vinden en testen zonder creatief te zijn

Event-oplossingen vinden en testen zonder creatief te zijn

We kunnen het niet mooier maken dan het is: creatief denken is niet zo gemakkelijk als sommige online goeroes zeggen. Als eventprofessional moet je bekend zijn met de uitdagingen...

De echte waarde van topsprekers en hoe je ze kunt vinden

De echte waarde van topsprekers en hoe je ze kunt vinden

Als je niet probeert om de beste sprekers naar je evenement te krijgen, dan gooi je je eigen ramen in. Kwaliteitssprekers zijn onmisbaar voor het succes van je evenement, en dat weten je concurrenten, wat ze een hoger bezoekersaantal garandeert.

Klein podium, groot effect: 5 tips

Klein podium, groot effect: 5 tips

Hoe kan je in een kleinere ruimte toch een groot podium zetten? Of er tenminste voor zorgen dat het niet klein lijkt. Denk maar aan podia in tv-studio's. Die zien er op tv ook veel groter uit dan ze in werkelijkheid zijn.

Hoe biometrie de evenementensector zal veranderen

Hoe biometrie de evenementensector zal veranderen

Je hoeft niet in Silicon Valley te werken om te begrijpen dat nieuwe technologieën de toekomst van de evenementensector gaan vormen. Wij eventprofessionals maken het iedere dag weer van dichtbij mee.

Congressen opnieuw uitvinden met progressieve pedagogie

Congressen opnieuw uitvinden met progressieve pedagogie

Er zijn genoeg artikels die je vertellen hoe je zoveel mogelijk uit je congresbezoekern kunt halen. Er is één advies waar deze artikels het meeste over gaan: hoe kun je leren en kennis opdoen door congressen te bezoeken. Niets ongebruikelijks aan, toch? Totdat je daadwerkelijk die artikelen leest.

Bespaar tijd bij het plannen van je volgende evenement

Bespaar tijd bij het plannen van je volgende evenement

De meeste organisatoren zijn het erover eens dat bij het plannen van evenementen tijd en energie schaars zijn. Van het jongleren van meerdere taken tot het oplossen van onverwachte situaties; eventprofessionals raken vaak volledig opgebrand, met bijna geen pauzes.

Hoe ga je om met moeilijke opdrachtgevers?

Hoe ga je om met moeilijke opdrachtgevers?

​​​​​​​We hebben het allemaal weleens meegemaakt: we ontvangen een boos telefoontje (of mailtje) van een opdrachtgever, waarbij we worden gebombardeerd met verwijten of waarbij uitleg wordt opgeëist.