Hoe de juiste doelgroep bereiken voor je volgende event

Hoe de juiste doelgroep bereiken voor je volgende event

Het begrip ‘ doelgroep’ is de voorbije jaren fel geëvolueerd. Van wat we ooit dachten dat het een ‘standaard’ element was - gekarakteriseerd eerder door kwantiteit dan door kwaliteit - tot iets wat met grote zorg wordt geanalyseerd en behandeld. Het juist bereiken van je publiek is nodig om succesvol te zijn.

Hoe de dienstverlening van eventleveranciers beoordelen

Hoe de dienstverlening van eventleveranciers beoordelen

Het resultaat van ons werk als eventprofessional is sterk afhankelijk van de leveranciers waarmee we werken. Langetermijnrelaties uitbouwen met deze mensen is dan ook kritisch voor het succes van je business.

6 tips voor drones op je event

6 tips voor drones op je event

Spectaculaire luchtbeelden die de reportage van je evenement compleet maken. Tegenwoordig is dat kinderspel, dankzij de drone. Resultaat: unieke luchtbeelden van je beurs, event, congres of teambuilding.

Hoe word je een toonaangevende eventprofessional

Hoe word je een toonaangevende eventprofessional

Het lijkt al ééuwen geleden dat een diploma en een paar jaar ervaring voldoende was om een echte professional te zijn. Vandaag moet je hyperflexibel zijn en altijd bereid om nieuwe vaardigheden aan te leren.

Hoe promoot en run je een productlancering?

Hoe promoot en run je een productlancering?

Herinner je je nog de grootste productlancering van het jaar? We geven je een hint: het gebeurde in september en er stond een Apple logo op.

Wat is het verschil tussen B2B en B2C events?

Wat is het verschil tussen B2B en B2C events?

Net zoals een software business voor de verzekeringssector managen niet hetzelfde is dan een media start-up uit de grond te stampen, zo is het organiseren van een B2B event iets heel anders dan een B2C event.

5 fouten bij het maken van een eventwebsite

5 fouten bij het maken van een eventwebsite

Veel mensen denken dat het maken van een website ophoudt bij het bekendmaken van eventinformatie, en dat je de bezoekers verder zelf kan laten uitzoeken wat relevant is.

Hoe de bedrijfswaarde van je event beoordelen

Hoe de bedrijfswaarde van je event beoordelen

In de meeste gevallen wordt het ‘succes’ van deze evenementen gemeten door het aantal bezoekers, het engagementsniveau en het aantal social media vermeldingen.

Hoe laat je influencer marketing werken voor jouw evenement

Hoe laat je influencer marketing werken voor jouw evenement

Het is logisch dat mensen meer vertrouwen hebben in hun peers en in hun idolen dan in merken en knappe logo's.

Hoe maak je een Facebook ad voor je volgende event?

Hoe maak je een Facebook ad voor je volgende event?

Graag meer bezoekers op je event? Reken maar van ja als je aanwezig bent waar je publiek is, op Facebook dus.

Belangrijke ingrediënten bij een participatieve conferentie

Belangrijke ingrediënten bij een participatieve conferentie

Wat is er saaier dan een spreker die met een monotone stem gewoon zijn papier afleest en niet eens naar het publiek kijkt?

Hoe kwalificeer je bezoekers en accepteer je de beste

Hoe kwalificeer je bezoekers en accepteer je de beste

Geloof jij in het sprookje ‘hoe meer bezoekers, hoe beter?’ Het is geen verrassing dat we zo denken.

Hoe identificeer je leads tijdens evenementen

Hoe identificeer je leads tijdens evenementen

Eventmarketing is een krachtige communicatietool voor bedrijven en organisaties. Als professional is het jouw verantwoordelijkheid om het potentieel hiervan te maximaliseren en je klanten te helpen de impact van hun merk te vergroten.

Hoe ‘businessmindset’ toepassen op organiseren events?

Hoe ‘businessmindset’ toepassen op organiseren events?

Een event organiseren volgt dezelfde logica als het runnen van een bedrijf. Correct of niet? Denk er even over na.

Hoe innovatief omgaan met de logistiek van je event

Hoe innovatief omgaan met de logistiek van je event

Je bent het vast met me eens dat verveling nog erger is dan stress. Maar wat doe je als je werkdag (en nachten en weekends, want je bent toch een eventprofessional), deze twee evils combineert?

Hoe feedback van je bezoekers vertalen naar waardevolle inzichten

Hoe feedback van je bezoekers vertalen naar waardevolle inzichten

Als je echt wil weten of je event succesvol was of niet, stop dan met kijken naar je data.

Hoe zorg je voor een krachtige 'expert sessie' op je evenement?

Hoe zorg je voor een krachtige 'expert sessie' op je evenement?

Door de drukte vergeten we als eventprofessionals soms wel een van de meest interessante meeting designs. We beperken ons vaak tot de gekende formats.

De kracht van 'verrassingen' op evenementen

De kracht van 'verrassingen' op evenementen

Nog niet zo lang geleden gingen mensen gewoon naar evenementen om even weg te zijn van de dagelijkse routines. Het waren deze buitengewone ervaring die mensen motiveerden om uit hun comfortzone te komen en zichzelf open te stellen voor nieuwigheden.

Hoe zorg je voor een vlekkeloos eventverloop?

Hoe zorg je voor een vlekkeloos eventverloop?

Je bent er helemaal klaar voor: je planning ging vlotjes en je bent klaar om de toegangsdeuren van je eventlocatie open te gooien voor je eerste bezoekers. Alles lijkt onder controle. Toch ben je superzenuwachtig. Dat is normaal.

Welke bezoekersdata verzamel je best?

Welke bezoekersdata verzamel je best?

Hoe weldoordacht stel jij je registratieformulier op? Zoek je een generieke template en dan snel 'knippen en plakken'? Of net het tegenovergestelde, bestudeer je elk stukje data dat je wil verzamelen en bouw je zelf een compleet nieuw registratieformulier?