Hoe de bedrijfswaarde van je event beoordelen

Hoe de bedrijfswaarde van je event beoordelen

De meeste eventplanners, werken voor evenementenbureau's die instaan voor het plannen en organiseren van conferenties, workshops, conventies, ... voor verschillende klanten. Sommige evenementen zijn edicatief, andere zijn voor het goede doel. Nog andere zijn geweldige platformen om de sector of de community te versterken. In de meeste gevallen wordt het ‘succes’ van deze evenementen gemeten door het aantal bezoekers, het engagementsniveau en het aantal social media vermeldingen.


Een type klant zal niet onder de indruk zijn van deze kpi's. Dat is het type klant dat op zoek is naar iets anders. Hij zal de bedrijfswaarde van het evenement dat jij gaat organiseren, proberen in te schatten. Wie is deze klant? Het zijn merken, bedrijven en instituties die hun evenement runnen als een marketing- of promotietool. Hun belangrijkste doelstelling is nieuwe leads aan te trekken, meer producten te verkopen, een community te bouwen rond het merk of grotere weerklank in de pers te krijgen. Zij zullen je eventmanagement inspanningen bekijken als een investering in de toekomst van hun business.

 

Volgens een recent Harvard Business Review onderzoeksrapport zegt “52% van de respondenten dat eventmarketing voor meer bedrijfswaarde zorgt dan de andere marketingkanalen. Slechts 8% van de ondervraagden beweerden ...

Gratis verder lezen, dat kan!

Dit artikel is exclusief voor onze abonnees. Je las slechts een deel van het artikel. Abonneer je nu helemaal gratis om verder te lezen.

  • Een account is helemaal gratis
  • Je krijgt toegang tot exclusieve content
  • Je ontvangt onze tips, nieuws, ... in je mailbox

Lees ook

Advertenties

In de kijker

Nieuwsbrief

Nieuws

EVENTPLANNER - Kevin Van der Straeten Bestel nu!

Vacatures