Ken je niks van games? Game over voor je bedrijf

Ken je niks van games? Game over voor je bedrijf

Gaming is niet langer het kleinste broertje van de entertainmentindustrie. Weg is het cliché van een eenzame jongen die in de kelder van zijn ouders nachtenlang op een scherm naar bewegende pixels ligt te turen. De gamesindustrie is uitgegroeid tot de bakermat van heel wat innovatie en technologische vooruitgang, en bereikt wereldwijd een steeds breder publiek.

 

"Denk maar aan de doorbraak van DVD, Blu-Ray, HD-televisies en andere technologieën zoals Virtual Reality, Augmented Reality en zelfs toepassingen die vanuit gaming doorsijpelen naar de geneeskunde, het leger en de financiële wereld", vertelt Steven Leunens van 4entertainment.

 

Net omwille van die razendsnelle evolutie is het voor veel bedrijven quasi onmogelijk om zich voldoende te informeren en in te spelen op ontwikkelingen in de gaming wereld. Dat euvel wil 4Entertainment, organisator van GameForce - de grootste gamingbeurs in België, verhelpen met hun eerste conferentie: de Digital Gaming Revolution.

 

Op 8 juni komt in het Hilton Old Town hotel te Antwerpen een waaier aan professionele topsprekers bij elkaar om tot de verbeelding sprekende topics te bespreken, gaande van de immense populariteit van e-sports (professioneel gamen), influentials (het inzetten van bekende online bekendheden op YouTube, Instagram, ... als marketing tool) en big data (in gaming).

 

Een greep uit het aanbod van sprekers op DGR:

  • Menno Geelen (Commercieel directeur bij Ajax FC)
    Menno Geelen heeft e-sports (FIFA) op de kaart gezet bij voetbalclub Ajax en bij uitbreiding in Nederland en de Benelux. Als geen ander zag hij het potentieel van deze activiteiten in, om zo het publiek, de fans en de sponsors een totaal nieuwe belevenis te bezorgen en het merk 'Ajax FC' op de voorgrond te brengen. Waarom gaat een merk als Ajax, en recent ook RSC Anderlecht, zo voluit voor e-sports? Menno komt het allemaal uitgebreid toelichten.
     
  • Hector Rodriguez (CEO OpTic Gaming)
    OpTic Gaming is het grootste e-sports team ter wereld en bereikt wekelijks tientallen miljoenen fans op verschillende social media. Getuige de meer dan 2,5 miljoen volgers van het team op Twitter bijvoorbeeld. Hector komt vertellen hoe het team omgaat met hun status als nieuwe celebrities en hoe zij merken en sponsorships activeren.
     
  • Phil Howard (Data Science Guildmaster at King.com)
    Iedereen kent King.com van games als Candy Crush Saga en Bubble Witch, die dagelijks door miljoenen mensen wereldwijd gespeeld worden. Er komt dus ook een hele lading data per dag binnen, data die meer inzage geeft hoe gebruikers (en consumenten) zich gedragen. Hoe gaat King met deze data om? Hoe gebruiken ze deze data om een beter inzicht te krijgen op hun eindgebruiker?

Het klinkt misschien allemaal als onbekend terrein, maar dat is net waarom er een conferentie nodig is volgens Steven Leunens. "Gamen, in al zijn vormen, heeft ons dagelijks leven al doordrongen en zal dat ook steeds meer doen. Als bedrijf is het dus noodzakelijk om mee te zijn met deze evolutie, want stilstaan is achteruitgaan en de gamesindustrie is net telkens een stap of 2 voor op de overige entertainmentindustrieën. Gezien onze jarenlange ervaring in deze industrie en onze ideale contacten, zowel in binnenland als buitenland, wilden we de lokale industrie de kans geven om de oeverloze voordelen van de gamewereld te ervaren."

digitalgamingrevolution.be
Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Hoe medewerkers van verschillende bedrijfslocaties dichter bij elkaar brengen?

Hoe medewerkers van verschillende bedrijfslocaties dichter bij elkaar brengen?

Maak het inchecken bij je event een fluitje van een cent met onze ticketscan-app

Maak het inchecken bij je event een fluitje van een cent met onze ticketscan-app

Help jij het nieuwe boek voor de eventsector mee vormgeven?

Help jij het nieuwe boek voor de eventsector mee vormgeven?

Advertenties