Growth Hacking Guide voor eventlocaties en -leveranciers



Growth Hacking Guide voor eventlocaties en -leverancierscolumn


Growth hacking is het slim inzetten van media en innovatieve technologie om op de meest efficiënte en effectieve manier je business te doen groeien. Een nieuwe whitepaper brengt je als marketeer bij een eventlocatie of -leverancier meteen up-to-speed.

 

Het idee om te growth hacken is ontstaan bij internet start-ups die met weinig of geen marketing budget snel wilden groeien. Met slimme hacks die vaak niets kosten kunnen ze gebruikers overtuigen. Dat doen ze gewoon door met een andere bril naar hun business te kijken én gebruik te maken van de technologie die ze voor handen hebben. Bekende bedrijven als Twitter, Facebook, Airbnb, Evernote, Hotmail, ... zijn er allemaal groot mee geworden. Uiteraard hebben ze allemaal een fantastisch goed product, maar allemaal hadden ze die vonk nodig om snel te kunnen groeien en te blijven groeien.

 

Om je een idee te geven wat ze deden:

  • Twitter had dan wel heel wat persaandacht in de beginjaren, gebruikers haakten echter snel af. Tot ze ontdekten dat gebruikers met 5-10 volgers meer geneigd waren om langetermijngebruikers te worden. Sindsdien stelt Twitter bij het aanmaken van een account automatisch profielen voor om te volgen. En dat blijven ze doen.
  • Airbnb kreeg op korte termijn duizenden gebruikers omdat ze zelf op Craigslist op zoek gingen naar mensen die via zoekertjes kamers te huur aanboden.
  • LinkedIn was het eerste platform dat de profielen van gebruikers publiek maakte zodat ze hoog in de zoekresultaten van zoekmachines als Google terecht komen.
  • Youtube toont na elke video die bekeken wordt een embed code waarmee video's ook op andere sites geplaatst kunnen worden. Het is die simpele hack die ervoor zorgde dat ze in no-time de grootste video site werden.
  • Hotmail plaatste in de beginjaren onder elke mail de tekst 'PS - I love you' met een link terug naar Hotmail. We moeten er geen tekeningetje bij maken dat dat voor heel wat kliks en nieuwe gebruikers heeft gezorgd. Zelfs vandaag nog gebruikt Apple een soortgelijke hack met hun 'Sent from my iPhone' die iedereen vertelt dat je een van hun telefoons hebt.
  • Dropbox verhoogde het aantal signups met 60% door een slimme 'beveel ons aan' campagne waarbij gebruikers 500MB extra opslag kregen voor elke vriend die ze aanbrachten.
  • ...

You'll get the point. Dezelfde hacks kan je ook inzetten om je evenement, eventlocatie of eventbedrijf te doen groeien. Je hebt er zelfs geen extra budget voor nodig, alleen wat creativiteit.

 

 

Growth Hacking Guide

Om onze adverteerders op weg te helpen hebben we een Growth Hacking Guide gemaakt met slimme hacks om meer uit je marketing te halen. En dat met mogelijkheden die gewoon deel uitmaken van jouw advertentieformule, zonder extra kosten! In de whitepaper vertellen we hoe je als eventlocatie, cateraar, dj, verhuurder, ...:

 

Wil jij hem ook?

Al onze adverteerders zullen de Growth Hacking Guide in de komende weken en maanden per post ontvangen. Kan je echter niet wachten? Mail ons via info@eventplanner.be en we sturen de whitepaper meteen jouw kant op (exclusief voor onze adverteerders).

 

Happy Growth Hacking met eventplanner.be /.nl!

10-07-2016 - by Kevin Van der Straeten

Comments

Meld je hier aan om te reageren



Lees ook

De 'customer journey' van je event begint al bij de registratieDe 'customer journey' van je event begint al bij de registratie
Hoe zet je een entertainment ervaring neer op je evenement?Hoe zet je een entertainment ervaring neer op je evenement?
Virtual, augmented en mixed reality tijdens FestivakVirtual, augmented en mixed reality tijdens Festivak
Advertenties

In de kijker

Breepark

Breepark

Doen, wat je leuk vindt.

Nieuwsbrief


Ontdek de nieuwsbrief

Nieuws

EVENTS - Kevin Van der StraetenBestel nu!

Weer

  • Vandaag
  • Morgen
  • Monday
Meer weer

Vacatures

  1. 20-10Hulpverlener tijdens evenementen
    Ambulance Medical Service vzw
    Limburg
  2. 10-10Project Manager (m/v) BeerWalk
    Deadline Entertainment...
    Antwerpen
  3. 06-10Accountmanager
    Arjan van Dijk bv
    Noord-Brabant