Locatietour: Jaarbeurs Media Plaza

advertentie

Als Kevin Jaarbeurs Utrecht zeg, dan denk jij wellicht aan grote beurzen. Maar wist je dat Jaarbeurs ook de geschikte locatie is voor andere evenementen? Zo is Media Plaza een unieke locatie binnen Jaarbeurs waar je als organisator je doel kunt bereiken door je gasten in de juiste stemming te brengen. En dat mag je letterlijk nemen.

Kevin Van der Straeten
Reageer op deze tv aflevering

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Ook beschikbaar als podcast:

Ook via podcast:

Listen on Google PodcastsListen on Apple PodcastsListen on Shopify

Transcript

Als ik Jaarbeurs Utrecht zeg, dan denk jij wellicht aan grote beurzen. Maar wist je dat die jaarbeurs ook de perfecte locatie is voor andere evenementen? Zo is Media Plaza een unieke locatie binnen Jaarbeurs, waar je als organisator je doel kunt bereiken, door je gasten in de juiste stemming te brengen. En dat mag je letterlijk nemen.

 

Dag Ilse, we zitten hier in de transitzone van Media Plaza. Wat maakt Media Plaza nu zo'n unieke locatie?

 

Nou, het leuke aan Media Plaza is dat we voor ieder type bijeenkomst wel een locatie hebben. Dus of je nou een conferentie organiseert met stands, of je hebt een brainstorm sessie, of een informatieve bijeenkomst, een kick-off, voor ieder type bijeenkomst, hebben we wel een locatie. Of een zaal.

 

Jullie zeggen ook altijd: we brengen je gasten in de juiste sfeer. Hoe zit dat precies?

 

We proberen altijd, aan het begin, als we het eerste gesprek voeren al: wat is je doel van de bijeenkomst? Wat wil je gaan bereiken? En daarbij de locatie, of de specifieke zaal, te matchen. Dus als jij een inspiratiebijeenkomst wil organiseren, voor een groepje van 150-200 personen, ja, dan is het auditorium, is daar een onwijs leuke zaal voor. Je zit daar echt heel erg dicht, weet je, op je publiek. De spreker kan heel makkelijk connectie maken met de zaal en met de deelnemers. Ja, om daarmee ook de deelnemers te betrekken bij jouw boodschap.

 

Ja, en zo heeft elke zaal wel zijn eigen, unieke karakter.

 

Ja, exact. Ja, we zitten hier in Super Nova. Onwijs leuke locatie, ook voor kleine beurzen met exposanten. Maar ook de Progress, mooie zaal die juist in het teken staat van kennisdeling en kennisvermenigvuldiging. Iedere zaal is uitgerust met alle basisfaciliteiten qua techniek In principe zou je een usb-stick mee kunnen nemen, met je presentaties erop, en meteen kunnen beginnen.

 

Maar niet enkel de techniek gaan jullie de organisator ontzorgen. Maar jullie gaan ook echt meedenken met die organisator.

 

Ja, zeker, ja. Het doel van de bijeenkomst is het belangrijkste. Met welk gevoel moet een deelnemer, na afloop van jouw congres, naar huis gaan? En met dat gevoel gaan wij spelen. Van: hoe kunnen we dat bereiken? En dat kan 'm zitten, inderdaad, in het type locatie. Maar ook in: wat voor catering ga je aanbieden? Wat voor audiovisuele middelen kunnen daarbij ondersteunen? Of het meubilair: hoe kan dat daaraan bijdragen? Dat zijn kleine dingetjes, maar die dragen wel bij aan jouw succes van jouw bijeenkomst.

 

Ilse, we staan hier in de Polar. Wat een prachtige zaal.

 

Ja, inderdaad, dit is ook één van onze paradepaardjes, die we hier hebben binnen Media Plaza. De deelnemers, die komen hierachter binnen, in de Flame Foyer van Media Plaza. Je komt dan meteen binnen op de zachte vloer, ronde vormen, warme kleuren. En dan het contrast, als je dan hier binnenkomt, in de Polar, is heel groot. Maar dat is juist ook het verrassingseffect, wat we hier willen creëren, in Media Plaza.

 

Ja, absoluut. Wat me ook meteen opvalt, is schermen langs alle kanten. Wat is daar het idee achter?

 

Ja, we hebben inderdaad vier schermen hier hangen. Wat veel ook wordt gebruikt, als we het podium niet voorin hier de zaal plaatsen, zoals nu, maar dat we die in het midden van de zaal plaatsen. En dat je dan een drie, of zelfs een vierkant, er rondom heen kan zetten. Zodat je ook met hele grote groepen, van 650 personen, die interactie kan creëren. Uiteraard heeft ook ieder gebied zijn eigen break-out zalen voor eventuele workshops.

 

We zitten nu in het auditorium. Wat een comfortabele stoelen hier.

 

Ja, dit is een zaal die, zowel voor de sprekers, maar zeker ook voor alle deelnemers een ideale, fijne zaal is. Dit is de shuttle. Hier is het in 1998 allemaal mee begonnen, in Media Plaza. Toen er behoefte was aan een ruimte, waar bedrijven kennis konden leren maken met het internet.

 

We zijn hier in Round Control. Dat is een heel andere ruimte, dan de ruimtes daarnet.

 

Ja, dit is een ruimte, die echt specifiek ontworpen is voor een bepaald doel. De mensen, die komen hier binnen in een zaal met een zachte vloer. Comfortabele stoelen, die allemaal kriskras door elkaar staan. Een ideale ruimte voor een brainstormsessie.

Advertenties