Belgische Evenementenbureaus roepen op om live belevingen te delen via sociale media



Belgische Evenementenbureaus roepen op om live belevingen te delen via sociale media

Het Expert Center Event Marketing van ACC Belgium, de vereniging van Belgische communicatiebureaus, roept iedereen op om via sociale media foto's en video's te delen van live belevingen, met de hashtag #WeLoveLive. De eventsector wil daarmee tonen dat ze niet toegeeft aan terreur.

 

Het kan gaan om foto's van congressen of vakbeurzen, maar ook van een avondje op restaurant met vrienden, een bezoek aan de bioscoop, het museum of een vibrerend muziekoptreden. De live communicatiesector wil daarmee tonen dat ze niet toegeeft aan terreur en blijft geloven in de kracht van live ontmoetingen en publieke samenkomsten. Alle getuigenissen komen in real time op de website www.welovelive.be

 

Impact op toerisme en evenementen 
Dramatische aanslagen zoals in Brussel, maar eerder ook in Parijs, Tunesië, Turkije en op talloze andere plekken in de wereld, treffen bewust het hart van de gemeenschap. Mensen zijn geschokt, voelen zich minder veilig en dreigen daardoor hun dagelijkse leven aan te passen. Ze hebben de neiging om zich terug te plooien binnen hun eigen, bekende omgeving. Deze gebeurtenissen hebben ook een zware economische impact op het toerisme en de evenementensector. Congressen, beurzen, muziekoptredens, theatervoorstellingen, bedrijfsevenementen en hotelovernachtingen worden geannuleerd, restaurant- en winkelbezoeken worden uitgesteld.

 

Inzetten op mensen verbinden
Johan Vandepoel, CEO ACC Belgium: "We doen er natuurlijk alles aan om de veiligheid van het publiek tijdens evenementen en merkbelevingen optimaal te garanderen. Maar als burger én als professional actief in een sector die bestaat bij gratie van de live ontmoeting, zullen we nooit toegeven aan negatieve gevoelens. Integendeel, meer dan ooit willen we inzetten op het verbinden van mensen. We willen laten zien dat live de mooiste en meest constructieve weg biedt naar een positieve samenleving."

 

#WeLoveLive 
Daarom werd de social media campagne #WeLoveLive gelanceerd. De campagne roept iedereen in België, maar ook daarbuiten op om via Instagram, Twitter, YouTube, ... foto's en video’s te delen van hun live belevingen en de hashtag #WeLoveLive te gebruiken. ACC Belgium wil zo een sterke community vormen van mensen die meer dan ooit geloven in de kracht van het samen genieten, het samen beleven van cultuur, van gastronomie of van professionele content. Van mensen die houden van live. 


www.welovelive.be

13-04-2016

Comments

Meld je hier aan om te reageren



Lees ook

Rennen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaanRennen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan
5 redenen om in dialoog te gaan met je bezoekers na het evenement5 redenen om in dialoog te gaan met je bezoekers na het evenement
Explosie aan concertzaal Manchester: minstens 19 doden en 50 gewondenExplosie aan concertzaal Manchester: minstens 19 doden en 50 gewonden
Advertenties

In de kijker

Veldeman... Ready to take your challenge

Veldeman... Ready to take your challenge

Voor een creatieve totaaloplossing op maat van jouw event.

Nieuwsbrief


Ontdek de nieuwsbrief

Nieuws

EVENTS - Kevin Van der StraetenBestel nu!

Weer

  • Vandaag
  • Morgen
  • Thursday
Meer weer

Vacatures

  1. 16-05Project Manager PCO & Association Management
    Seauton International...
    Vlaams-Brabant [+Brussel]
  2. 15-05B2B Sales Manager
    Faculty Club
    Vlaams-Brabant [+Brussel]
  3. 12-05Powerman / woman @ midnightcoffee
    midnightcoffee bvba
    Antwerpen