Event serie: Connecting the Dots

Rutger Bremer heeft een missie. Hij wil, met zijn team, eventmanagers helpen betere events te organiseren. Dat sluit mooi aan bij wat wij bij eventplanner.xx doen. Daarom slaan we de handen in elkaar voor: Connecting the Dots.


connectingthedots-1.momice.events

10-02-2019 -  by Kevin Van der Straeten

Reageer op deze tv aflevering

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Transcript

Rutger Bremer heeft een missie. Hij wil, met zijn team, eventmanagers helpen betere events te organiseren. Dat sluit mooi aan bij wat wij bij eventplanner.xx doen. Daarom slaan we de handen in elkaar voor: Connecting the Dots.

 

Dag Rutger, welkom in de studio.

 

Dank je wel.

 

Je zit hier vandaag niet met je Momice-pet, maar met een Connecting The Dots-pet.

 

Ja.

 

Wat gaan jullie doen?

 

We gaan een serie van evenementen organiseren, vijf events, waarin we eigenlijk ervoor gaan zorgen, dat eventprofessionals meer draagvlak voor events, binnen de organisatie, gaan krijgen, en ook, dat hun werkzaamheden, daardoor leuker worden en dat er eigenlijk betere events georganiseerd kunnen worden.

 

Het worden heel inhoudelijke sessies, hé, die jullie gaan opzetten.

 

Ja, we gaan behoorlijk de diepte in. We gaan echt kijken...
We hebben het opgedeeld, ook, in, dus, die vier hoofdstukken. Omdat het best wel grote onderwerpen zijn.
Het gaat over events algemeen, maar over één event, hoe je daar ervoor zorgt dat je, bijvoorbeeld, de juiste doelstellingen kan formuleren. Maar ook echt kan meten, de ROI erachter. We hebben zelfs een wetenschappelijke methode daarvoor ontwikkeld. Hoe eventprofessionals dat kunnen gebruiken. Om zo veel meer waarde aan een event te koppelen. We gaan...
In het tweede event gaan we kijken naar een overkoepelende eventstrategie. Zodat alle events, die binnen de organisatie georganiseerd worden, dat die daarop aansluiten.
We gaan het ook hebben over relatiemanagement. Want de enige manier, eigenlijk, om, in dit tijdperk, nog een relatie op te bouwen, is met events, in deze digitale tijd. En we leven in een relatie-economie. Dus, we gaan het hebben over: wat is nou een relatie en hoe bouw je die op? En hoe kun je ervoor zorgen, dat tijdens zo'n event, die relatie echt... Dat er ruimte voor is en dat mensen met elkaar verbonden worden? En, nou ja, daar hebben we een heel bijzondere expert voor, die daar heel goed in is.
En we gaan, in de laatste serie, gaan we het ook hebben over hoe events bijdragen aan het digitaal vermogen van een organisatie. Hoe je bestaande en nieuwe business modellen kan creëren, door te investeren in netwerken.

 

De eerste editie, wanneer komt die eraan?

 

Die is op 21 maart.

 

Dat is kort dag.
Wat gaat daar het topic zijn? Je had het al kort aangehaald: ROI.

 

Ja, nee, de eerste is eigenlijk een... Omdat het,...
We hebben het Connecting The Dots genoemd. The dots zijn alle events. En wanneer je alle events hebt doorlopen, dan zie je het grotere plaatje. Net als zo'n tekening, die je dan maakt. Dus, dat was leuk.
Dus in die eerste, gaan we eerst uitleggen, waar eventmanagers allemaal mee worstelen. Dat boven water halen. En ook laten zien, dat de volgende vier events, wat de expertises zijn, die daar besproken worden. Welke onderwerpen.
Om te laten zien: ga mee naar die Connecting The dots.

 

Dus, het is eigenlijk een pilot van het concept.

 

Ja.

 

Want we hadden natuurlijk al een heel leuk artikel erover gepubliceerd. De tien frustraties van eventmanagers. Dat soort topics mogen we dan verwachten.

 

Dat komt allemaal naar boven, ja. En we gaan ook heel, echt heel, op persoonlijk niveau gaan we kijken: oké, waar heb jij mee te maken? En hoe zouden we ervoor kunnen zorgen, om daar oplossingen voor te vinden? En dat, meestal...
We denken dat het wel veel bij die experts ligt. Dus het zal niet allemaal in het eerste event behandeld worden. Daarom is die eerste: kom naar de volgende vier en dan wordt het allemaal beter.

 

Ja, jullie hebben een heel leuke, originele locatie gevonden voor die eerste sessie.

 

Ja, dat is de VRIJ in Culemborg. En de reden dat we voor deze hebben gekozen, is omdat we een hele huiselijke setting wilden hebben. Maar die wel voelt als een professionele omgeving. Het is echt een supermooi, losstaand huis. Een oud woonhuis, dat helemaal omgebouwd is en ook weer heel modern. En heel geschikt voor events. En ja, we voelden ons eigenlijk....
Toen we binnenkwamen, dachten we meteen: ja, hier is ruimte voor een gesprek, hier kunnen we ook goed opdelen in verschillende groepen. Hele goede setting, ja.

 

Mensen die geïnteresseerd zijn, die naar het evenement willen komen. Is het gratis? Betalend? Waar kunnen ze informatie vinden?

 

De eerste is sowieso gratis. De tweede ook. En we zijn nog bezig, zeg maar, met het prijsmodel voor de andere reeks, ja.
Want we weten wel, gratis events, dat zeiden we zelf ook in onze artikelen, één van de meest gelezen ook op eventplanner: gratis events zijn waardeloos.

 

Ja, dan moet je wel...

 

Dus, dan moet je daar wel aan vasthouden.
Maar ja, we weten ook wel dat het soms lastig is om daar een vergoeding voor te vragen en wat die vergoeding is. Dus, we zitten ook met een ander model te denken. Dat als je bijvoorbeeld niet op komt dagen, dat je dan moet betalen. Bijvoorbeeld. Wij willen echt betrokkenheid van mensen hebben, naar het event.
Maar we weten ook hoe lastig, of hoe druk de agenda is van eventprofessionals. Ja, dat is gewoon lastig, om die mensen op een event te krijgen.

 

Ja, toen je mij belde met het idee over Connecting The Dots, ja, dat sluit zo mooi aan bij wat we bij eventplanner ook proberen te doen: kennis delen, evenementen een niveau hoger tillen. Dan hadden we zoiets van: daar willen we aan meewerken.
Dat is ook de reden dat je hier vandaag in de studio zit. Dus, voor onze kijkers: we gaan jullie ook zeker op de hoogte houden van de volgende evenementen. Wanneer die zijn, jullie sprekers gaan ook bij ons in de studio telkens komen, om daarover te vertellen.

 

Misschien nog een laatste vraag, Rutger. Een heel nobel initiatief, maar waarom organiseren jullie dit, als... Ja, want jullie zijn een eventsoftwarebedrijf.

 

Ja, dat hebben we ook onszelf vaak afgevraagd, eigenlijk. In het hele proces. Maar eigenlijk, toen we Momice startten, wilden we eventregistratie makkelijker maken. En daarmee ook eigenlijk de werkzaamheden van een eventprofessional.
Nu, vijf jaar later, hebben we zo'n tool en konden we dat wel, voor de eventmanager, makkelijker maken, werden ze ook wel blij daarom. Maar we zagen dat ze met veel meer, onderwerpen eigenlijk, aan het worstelen waren. En dat had niet meer met eventregistratie te maken, maar dat werd eigenlijk doordat events gewoon enorm onderschat worden. De waarde van events wordt onderschat, binnen een organisatie en daarmee ook de werkzaamheden van een eventprofessional.
En, ja, wij zien dat elke keer, eigenlijk elke dag, als we met onze klanten praten. Als we met de event-scene wat doen. Het wordt allemaal ad hoc geïnitieerd. Er is heel moeilijk budget voor vrij te krijgen. De ROI is eigenlijk altijd onbekend. Er is geen tijd om te evolueren. Nou, dat zijn onderwerpen die eigenlijk, ja, die wij voelen in de eventregistratie van een event, maar die, ja, veel verder doorvloeien, eigenlijk, in de organisatie. En, ja, nu hebben we gewoon...
Ja, en ik heb altijd een soort van: ik wil gewoon de eventbranche of in ieder geval de werkzaamheden beter maken, wat ik daarmee zou kunnen doen. Dus, voor mij viel ook het plaatje, van... Toen ik al die dingen bij mekaar... Dat hebben we al vijf jaar lang, hebben we al die informatie verzameld.
Ik dacht van: ja, dit is het, weet je wel? Als we met deze experts, dan kunnen we dat doorbreken. Als bedrijven dat meer in gaan zien, dus... Het voelt ook een beetje als een soort van nobel iets. Maar ik weet zeker, dat we, dat heel veel eventprofessionals dit voelen . Wij hebben ook heel veel gesprekken al, met hen gehad. En we denken ook echt, dat we een oplossing hebben voor dit geheel. Waar we eigenlijk al vijftien of twintig jaar tegenaan lopen.

 

Rutger, dank je wel voor je komst naar de studio.

 

Graag gedaan.

Nieuwsbrief

Advertenties