Vakverenigingen eventsector sturen open brief naar regering met steunvoorstel coronavirus

De Belgische eventsector krijgt één stem. Vakverenigingen ACC Belgium, Febelux, BESA en Becas groeperen zich en vragen ministers van economie, Nathalie Muylle, Hilde Crevits en Willy Borsus om extra zuurstof voor de zwaar getroffen eventbedrijven.

De open brief is het initiatief van de ACC Corona Taskforce, die de belangen van de evenementensector verdedigt in deze crisisperiode. ACC wijst er op dat 3.200 ondernemingen en 80.000 werknemers, waaronder ook veel zelfstandigen en freelancers, in de problemen komen en zonder inkomen vallen.

De taskforce komt ook met een concreet voorstel: "Wij vragen als concrete steunmaatregel de 100% fiscale aftrekbaarheid van alle evenementen die in boekjaar 2020 en 2021 georganiseerd worden door een (erkend) eventbureau. Van deze eenvoudige maar duidelijke maatregel zal de ganse sector - de eventbureaus, de eventlocaties, de cateringbedrijven, de toeleveranciers en de freelancers - de positieve impact voelen." Ook rijkt de sector de hand om te helpen.

Lees de volledige open brief in de post hieronder en volg ACC Belgium om op de hoogte te blijven van de inspanningen.

ACC Belgium
Open brief aan Vlaams Minister Hilde Crevits
ACC Belgium|16 March 2020

Geachte Mevrouw de Minister,

Wij danken u voor uw snelle reactie vorige week vrijdag (in bijlage) op de vraag van de event-sector naar concrete steunmaatregelen.

Onze sector wordt zowel op financieel als op sociaal vlak hard geraakt door inkomstenverlies en werkloosheid. Als vakvereniging proberen we de schade voor de sector te overzien, onze leden te beschermen en wensen we graag met u verder in dialoog treden over concrete maatregelen om de sector te ondersteunen in deze crisis.

We willen via deze weg dan ook een concreet voorstel met jullie delen:

Wij vragen als concrete steunmaatregel de 100% fiscale aftrekbaarheid van alle evenementen die in boekjaar 2020 en 2021 georganiseerd worden door ...

Like Comment

Reageer op dit artikel

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Advertenties

In de kijker

EVENTPLANNER - Kevin Van der Straeten Bestel nu!

Vacatures