Hoe verhoog je je 'conversion rate' met events

Hoe verhoog je je 'conversion rate' met events

Events zijn dé plek om relaties op te bouwen en te onderhouden met je publiek. Als je je merk wil promoten en connecteren met je community, dan is een evenement de manier om deze doelen te bereiken. Maar wat als je meer leads wil (en die later wil converteren naar klanten)?


Kan een conferentie, seminar of product launch je dan helpen? Vast en zeker! Events organiseren is dé manier om mensen te tonen hoe relevant en betrouwbaar je merk is.


Meer zelfs, events zijn het ideale medium om vertrouwen op te bouwen en de aandacht van je publiek te trekken op je product of dienst. Met één event bereik je meer dan met je social media. Face-to-face interactie tussen je publiek en je merk (aka merkvertegenwoordigers, aka echte mensen) is zo krachtig dat, indien correct uitgevoerd, een event niet alleen leidt tot een hogere conversion percentage, maar ook tot een grotere verkoop. 


Hier is een lijst van stappen die je best zet als je een event organiseert met als doel je conversion rate te verhogen en kwalitatieve leads binnen te halen: 



Stap 1: Ontwikkel een conversion funnel voor je event

Verwacht niet je conversie percentage te verhogen als je geen conversion funnel hebt. Een conversion funnel is zijn de stappen in de reis die de koper maakt. De HubSpot conversion funnel is de meest populaire. Gebaseerd op vier niveaus, ...

Gratis verder lezen, dat kan!

Dit artikel is exclusief voor onze abonnees. Je las slechts een deel van het artikel. Abonneer je nu helemaal gratis om verder te lezen.

  • Een account is helemaal gratis
  • Je krijgt toegang tot exclusieve content
  • Je ontvangt onze tips, nieuws, ... in je mailbox

Lees ook

Advertenties

In de kijker

Nieuwsbrief

EVENTPLANNER - Kevin Van der Straeten Bestel nu!

Nieuws

Vacatures