Forbes: 7 redenen om eventmarketing in te zetten



Forbes: 7 redenen om eventmarketing in te zetten

Het toonaangevende Amerikaanse zakenblad Forbes pakt uit met een pleidooi om meer eventmarketing in te zetten. Het magazine publiceert een lijst met 7 redenen om live communicatie een belangrijke plek in je marketing mix te geven.

 

"Hoewel klassieke advertentiecampagnes voor merken in het verleden goed werkten, wordt het tijd om beleving en live op te nemen in campagnes", aldus Forbes. "Eventmarketing geeft de unieke mogelijkheid je doelgroep te laten 'voelen' waar jouw merk voor staat. Die live interactie geeft je een voordeel op je concurrenten."

 

Het zakenblad stelde een panel samen met 7 executives van marketingbureaus die elk hun reden geven om voor eventmarketing te kiezen:

  • Je creëert iets tastbaars
    Door mensen een beleving te geven verhoogt de kans dat ze die ervaring willen delen met hun volgers op social media. Een beleving blijft bovendien langer bij en je bent sneller geneigd erover te plaatsen dan over een klassieke reclame campagne.
  • Je laat je klanten je werk ervaren
    Eventmarketing geeft je klanten een beter idee van wie je bent en wat je doet.
  • Je valt op tussen traditionele reclame
    Je bent uniek, fun en anders. Je springt er uit.
  • Je faciliteert een authentieke interactie
    Authentieke interacties met je klanten zijn goud waard en doeltreffender dan 10 seconden spots. Ze creëren merk ambassadeurs.
  • Je verscherpt je call-to-action
    Eventmarketing laat een blijvende indruk na en versterkt daardoor het verspreiden van je boodschap via social media.
  • Je voert 2-weg communicatie
    Eventmarketing laat klanten deel uit maken van je campagne. De 2-weg communicatie bouwt een emotionele band met je klanten.
  • Je krijgt betere resultaten
    Als je resultaten wil zien moet je groots denken en risico's durven nemen. Wat gisteren werkte, werkt morgen niet meer.

Lees het volledige artikel op Forbes.

14-05-2016

Comments

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan

Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

 



Lees ook

Hoe omzet halen uit je volgende evenement?Hoe omzet halen uit je volgende evenement?
Krijg als eerste het boek EVENTPLANNER te pakken!Krijg als eerste het boek EVENTPLANNER te pakken!
5 gevaarlijke mythes over eventprofessionals5 gevaarlijke mythes over eventprofessionals
Advertenties

In de kijker

Nekkerhal

Nekkerhal

Ontdek de nieuwe blackboxruimte in Nekkerhal.

Nieuwsbrief


Ontdek de nieuwsbrief

Nieuws

EVENTPLANNER - Kevin Van der StraetenBestel nu!

Weer

  • Vandaag
  • Morgen
  • Saturday
Meer weer

Vacatures

  1. 13-12International Sales Manager
    MTD Nederland bv
    Noord-Brabant
  2. 11-12Business Development Manager België
    Via Futura bvba
    Antwerpen
  3. 11-12Business Development Manager Nederland
    Via Futura bvba
    Utrecht