Sponsorbestedingen verder onder druk

Sponsorbestedingen verder onder druk

De uitgaven aan sponsoring zijn in 2015, vergeleken met 2014, met bijna 3% gedaald naar 778 miljoen euro. De daling komt vooral door de teruggelopen bestedingen bij kunst & cultuur (-/- 3,6%) en sportsponsoring (-/- 3,3%).

 

Dat blijkt uit de nieuwste SponsorMonitor 2016, een uitgave van Respons en Sponsorreport. De sponsorbestedingen in Nederland nemen al sinds 2010 af, in de laatste 5 jaar zijn de sponsorbestedingen in totaal met 8% teruggelopen.

 

TOP 100 goed voor een derde bestedingen
Met bijna 284 miljoen euro, zijn de top 100 grootste sponsors verantwoordelijk voor 36,5% van alle sponsorbestedingen in 2015. De bestedingen van de 'sponsoreredivisie', namen met 3% af, iets meer dan de daling van de totale bestedingen (-/- 2,8%).


De SponsorMonitor 2016 toont de Branchecijfers Sponsoring, waaronder de cijfers evenementensponsoring; een overzicht van de grootste sponsors en contracten op het gebied van festivals en sportevenementen.

Bron: Response

Reageer op dit artikel

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Kinepolis Brussel
HoHo Hoor je wat ik zeg?
Kinepolis Brussel|26 November 2020

Op zoek naar het ideale relatiegeschenk voor jouw medewerkers of klanten? Dan moet je eens heel goed luisteren.


Vond jij 2020 ook zo'n hoho-hopeloos jaar? Dat kan niet anders. Alleen al daarom verdient iedereen, van je medewerkers tot je klanten, een geweldig eindejaarsgeschenk. Wil je weten wat het is? Dan moet je eens heel goed luisteren. Elke week spreekt onze Kerstman - mét ...

Lees meer

Like Reageer

Lees ook

Advertenties

In de kijker

Nieuwsbrief

EVENTPLANNER - Kevin Van der Straeten Bestel nu!

Nieuws

Vacatures