Sponsorbestedingen verder onder druk



Sponsorbestedingen verder onder druk

De uitgaven aan sponsoring zijn in 2015, vergeleken met 2014, met bijna 3% gedaald naar 778 miljoen euro. De daling komt vooral door de teruggelopen bestedingen bij kunst & cultuur (-/- 3,6%) en sportsponsoring (-/- 3,3%).

 

Dat blijkt uit de nieuwste SponsorMonitor 2016, een uitgave van Respons en Sponsorreport. De sponsorbestedingen in Nederland nemen al sinds 2010 af, in de laatste 5 jaar zijn de sponsorbestedingen in totaal met 8% teruggelopen.

 

TOP 100 goed voor een derde bestedingen
Met bijna 284 miljoen euro, zijn de top 100 grootste sponsors verantwoordelijk voor 36,5% van alle sponsorbestedingen in 2015. De bestedingen van de 'sponsoreredivisie', namen met 3% af, iets meer dan de daling van de totale bestedingen (-/- 2,8%).


De SponsorMonitor 2016 toont de Branchecijfers Sponsoring, waaronder de cijfers evenementensponsoring; een overzicht van de grootste sponsors en contracten op het gebied van festivals en sportevenementen.

Bron: Response - 24-04-2016

Comments

Meld je hier aan om te reageren



Lees ook

5 factoren om rekening mee te houden bij het kiezen van een datum voor je event5 factoren om rekening mee te houden bij het kiezen van een datum voor je event
5-stappengids voor een memorabele eventbelevingen5-stappengids voor een memorabele eventbelevingen
Novid verhuist naar groter pandNovid verhuist naar groter pand
Advertenties

In de kijker

Neptunus

Neptunus

Dé specialist in tenten voor evenementen en demontabel bouwen.

Nieuwsbrief


Ontdek de nieuwsbrief

Nieuws

EVENTS - Kevin Van der StraetenBestel nu!

Weer

  • Vandaag
  • Morgen
  • Sunday
Meer weer

Vacatures

  1. 07-07Meertalig Project & Casting Manager (Tijdelijk)
    Agence C
    Antwerpen
  2. 04-07Project manager
    ExpoGlobal Group
    Antwerpen
  3. 30-06Account Manager Gent
    MaisonRouge
    Oost-Vlaanderen