Sponsorbestedingen verder onder druk



Sponsorbestedingen verder onder druk

De uitgaven aan sponsoring zijn in 2015, vergeleken met 2014, met bijna 3% gedaald naar 778 miljoen euro. De daling komt vooral door de teruggelopen bestedingen bij kunst & cultuur (-/- 3,6%) en sportsponsoring (-/- 3,3%).

 

Dat blijkt uit de nieuwste SponsorMonitor 2016, een uitgave van Respons en Sponsorreport. De sponsorbestedingen in Nederland nemen al sinds 2010 af, in de laatste 5 jaar zijn de sponsorbestedingen in totaal met 8% teruggelopen.

 

TOP 100 goed voor een derde bestedingen
Met bijna 284 miljoen euro, zijn de top 100 grootste sponsors verantwoordelijk voor 36,5% van alle sponsorbestedingen in 2015. De bestedingen van de 'sponsoreredivisie', namen met 3% af, iets meer dan de daling van de totale bestedingen (-/- 2,8%).


De SponsorMonitor 2016 toont de Branchecijfers Sponsoring, waaronder de cijfers evenementensponsoring; een overzicht van de grootste sponsors en contracten op het gebied van festivals en sportevenementen.

Bron: Response - 24-04-2016

Comments

Meld je hier aan om te reageren



Lees ook

Plaats jouw vacatures op eventplanner!Plaats jouw vacatures op eventplanner!
Bijzondere manieren waarop technologie jouw evenementen kan versterkenBijzondere manieren waarop technologie jouw evenementen kan versterken
Jouw meeting anders organiseren? Whales On Waves lanceert iConference 3.0Jouw meeting anders organiseren? Whales On Waves lanceert iConference 3.0
Advertenties

In de kijker

20 event-tips rond mobiliteit

20 event-tips rond mobiliteit

20 tips voor vlot verkeer en meer fietsers op je event

Nieuwsbrief


Ontdek de nieuwsbrief

Nieuws

EVENTS - Kevin Van der StraetenBestel nu!

Weer

  • Vandaag
  • Morgen
  • Tuesday
Meer weer

Vacatures

  1. 25-03Sales Manager eventplanner.be - België
    Pink Minds Media bvba
    Antwerpen
  2. 24-03Zelfstandig magazijnier (m/v)
    Event Flooring Services
    Oost-Vlaanderen
  3. 03-03Actieve planner Brussel
    MaisonRouge
    Vlaams-Brabant [+Brussel]