Sponsorbestedingen verder onder druk



Sponsorbestedingen verder onder druk

De uitgaven aan sponsoring zijn in 2015, vergeleken met 2014, met bijna 3% gedaald naar 778 miljoen euro. De daling komt vooral door de teruggelopen bestedingen bij kunst & cultuur (-/- 3,6%) en sportsponsoring (-/- 3,3%).

 

Dat blijkt uit de nieuwste SponsorMonitor 2016, een uitgave van Respons en Sponsorreport. De sponsorbestedingen in Nederland nemen al sinds 2010 af, in de laatste 5 jaar zijn de sponsorbestedingen in totaal met 8% teruggelopen.

 

TOP 100 goed voor een derde bestedingen
Met bijna 284 miljoen euro, zijn de top 100 grootste sponsors verantwoordelijk voor 36,5% van alle sponsorbestedingen in 2015. De bestedingen van de 'sponsoreredivisie', namen met 3% af, iets meer dan de daling van de totale bestedingen (-/- 2,8%).


De SponsorMonitor 2016 toont de Branchecijfers Sponsoring, waaronder de cijfers evenementensponsoring; een overzicht van de grootste sponsors en contracten op het gebied van festivals en sportevenementen.

Bron: Response - 24-04-2016

Comments

Meld je hier aan om te reageren



Lees ook

Checklists evenement organiserenChecklists evenement organiseren
Novid brengt klaarheid tijdens Europese Tops van staats- en regeringsleidersNovid brengt klaarheid tijdens Europese Tops van staats- en regeringsleiders
Congrescentrum Orpheus gaat verbouwenCongrescentrum Orpheus gaat verbouwen
Advertenties

In de kijker

Event 17

Event 17

Een frisse nieuwe website voor Event 17.

Nieuwsbrief


Ontdek de nieuwsbrief

Nieuws

EVENTS - Kevin Van der StraetenBestel nu!

Weer

  • Vandaag
  • Morgen
  • Friday
Meer weer

Vacatures

  1. 12-01Hulpkok banketten
    Faculty Club
    Vlaams-Brabant [+Brussel]
  2. 11-01Junior Sales
    The Fungroup bvba
    Limburg
  3. 10-01Assistent Hofmeester
    Faculty Club
    Vlaams-Brabant [+Brussel]