Sponsorbestedingen verder onder druk



Sponsorbestedingen verder onder druk

De uitgaven aan sponsoring zijn in 2015, vergeleken met 2014, met bijna 3% gedaald naar 778 miljoen euro. De daling komt vooral door de teruggelopen bestedingen bij kunst & cultuur (-/- 3,6%) en sportsponsoring (-/- 3,3%).

 

Dat blijkt uit de nieuwste SponsorMonitor 2016, een uitgave van Respons en Sponsorreport. De sponsorbestedingen in Nederland nemen al sinds 2010 af, in de laatste 5 jaar zijn de sponsorbestedingen in totaal met 8% teruggelopen.

 

TOP 100 goed voor een derde bestedingen
Met bijna 284 miljoen euro, zijn de top 100 grootste sponsors verantwoordelijk voor 36,5% van alle sponsorbestedingen in 2015. De bestedingen van de 'sponsoreredivisie', namen met 3% af, iets meer dan de daling van de totale bestedingen (-/- 2,8%).


De SponsorMonitor 2016 toont de Branchecijfers Sponsoring, waaronder de cijfers evenementensponsoring; een overzicht van de grootste sponsors en contracten op het gebied van festivals en sportevenementen.

Bron: Response - 24-04-2016

Comments

Meld je hier aan om te reageren



Lees ook

Hoe reageer jij op onverwachte gebeurtenissen tijdens je evenement?Hoe reageer jij op onverwachte gebeurtenissen tijdens je evenement?
Hoe je een sterke hackathon kan plannen en runnenHoe je een sterke hackathon kan plannen en runnen
Flexivent opent nieuwbouwziekenhuis in prominent gezelschapFlexivent opent nieuwbouwziekenhuis in prominent gezelschap
Advertenties

In de kijker

The Safe Group

The Safe Group

Betrouwbare lichtkranten voor je event, waar moet je op letten?

Nieuwsbrief


Ontdek de nieuwsbrief

Nieuws

EVENTS - Kevin Van der StraetenBestel nu!

Weer

  • Vandaag
  • Morgen
  • Wednesday
Meer weer

Vacatures

  1. 25-05Ultieme Planning- en Administratief Assistente
    Ultimate Services bvba
    Antwerpen
  2. 24-05Account Manager
    Art Of Confusion / 7theaven...
    Antwerpen
  3. 24-05Parttime Docent Eventmanagement
    Hogeschool TIO
    Utrecht