Sponsorbestedingen verder onder druk



Sponsorbestedingen verder onder druk

De uitgaven aan sponsoring zijn in 2015, vergeleken met 2014, met bijna 3% gedaald naar 778 miljoen euro. De daling komt vooral door de teruggelopen bestedingen bij kunst & cultuur (-/- 3,6%) en sportsponsoring (-/- 3,3%).

 

Dat blijkt uit de nieuwste SponsorMonitor 2016, een uitgave van Respons en Sponsorreport. De sponsorbestedingen in Nederland nemen al sinds 2010 af, in de laatste 5 jaar zijn de sponsorbestedingen in totaal met 8% teruggelopen.

 

TOP 100 goed voor een derde bestedingen
Met bijna 284 miljoen euro, zijn de top 100 grootste sponsors verantwoordelijk voor 36,5% van alle sponsorbestedingen in 2015. De bestedingen van de 'sponsoreredivisie', namen met 3% af, iets meer dan de daling van de totale bestedingen (-/- 2,8%).


De SponsorMonitor 2016 toont de Branchecijfers Sponsoring, waaronder de cijfers evenementensponsoring; een overzicht van de grootste sponsors en contracten op het gebied van festivals en sportevenementen.

Bron: Response - 24-04-2016

Comments

Meld je hier aan om te reageren



Lees ook

Zo verpesten planningsmisvattingen je evenementZo verpesten planningsmisvattingen je evenement
Digitale creativiteit door Showdesign op stadhuis ZwolleDigitale creativiteit door Showdesign op stadhuis Zwolle
Personeelsfeest 150 jaar Delhaize met 15.000 genodigden dan toch niet in publiek parkPersoneelsfeest 150 jaar Delhaize met 15.000 genodigden dan toch niet in publiek park
Advertenties

In de kijker

Inkart

Inkart

Neem het op tegen collega’s of klanten in je eigen bedrijfs-‘Grand Prix’

Nieuwsbrief


Ontdek de nieuwsbrief

Nieuws

EVENTS - Kevin Van der StraetenBestel nu!

Weer

  • Vandaag
  • Morgen
  • Friday
Meer weer

Vacatures

  1. 18-04Sales/acount manager met ervaring
    Kortrijk XPO nv
    West-Vlaanderen
  2. 05-04Stagiaire event medewerker (m/v)
    Perfect+ Event Productions
    West-Vlaanderen
  3. 28-03Sales/account manager met ervaring
    Kortrijk Xpo Meeting Center
    Antwerpen