Robots aan de balie van je event? Als het aan IBM en Hilton ligt wel

Robots aan de balie van je event? Als het aan IBM en Hilton ligt wel

IBM traint zijn slimme robot voor een nieuwe job: concierge in het Hilton McLean hotel in Virginia. Het hotel heeft de robot de naam Connie gegeven en wordt aangedreven door de artificiële intelligentie (AI) van IBM Watson. 

 

De robot, vernoemd naar de oprichter van de hotelketen Conrad Hilton, kan gasten begroeten als ze aankomen en vragen  beantwoorden. De slimme robot leert voortdurend bij en wordt slimmer bij elke interactie door alle vragen op te slaan. Naast informatie over het hotel, zal Connie ook toeristische tips geven en bijvoorbeeld restaurants kunnen aanbevelen omdat het toegang tot het WayBlazer reisplatform heeft.

 

Ook op congressen en events?

Eens de technologie op punt staat heeft deze nano robot ongetwijfeld ook in een toekomst in evenementensector. Connie zou vragen kunnen beantwoorden over het programma van een congres, de weg kunnen wijzen naar de juiste zaal, taxi's boeken, ... maar ook gasten verwelkomen en meteen de juiste badge afprinten. Of de slimme robot ook de vriendelijke menselijke glimlach en warme onthaal zal kunnen vervangen is nog maar de vraag. To be continued.

 

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Hoe medewerkers van verschillende bedrijfslocaties dichter bij elkaar brengen?

Hoe medewerkers van verschillende bedrijfslocaties dichter bij elkaar brengen?

Maak het inchecken bij je event een fluitje van een cent met onze ticketscan-app

Maak het inchecken bij je event een fluitje van een cent met onze ticketscan-app

Help jij het nieuwe boek voor de eventsector mee vormgeven?

Help jij het nieuwe boek voor de eventsector mee vormgeven?

Advertenties