'Hoe onze eigen in-huis beurs een succes werd'



'Hoe onze eigen in-huis beurs een succes werd'

Een getuigenis. Gert Lathouwers organisator van De Communicatieplaneet vertelt hoe het in-huis beursconcept een succes werd.

 

Gert, naast organisator ook voorzitter van Unizo Herentals en zaakvoerder van de communicatiegroep rond WIZZ Communicatiemakers, vertelt wat de Communicatieplaneet is: "Een in-huis beurs voor ondernemers en zaakvoerders. We mikken op bedrijven die op een verstandige manier bezig zijn met hun imago en met communicatie. Op deze beurs zetten we communicatiebedrijven uit elk onderdeel van het communicatie- en marketingproces onder één dak. Denk maar aan copywriters, grafici, drukkers, fotografen, webspecialisten, enzovoort. De mensen die in hun bedrijf knopen doorhakken over communicatie hebben zo een professionele one-stop-shop voor al hun communicatiebehoeften. Een beurs dóór communicatiebedrijven vóór communicatieverantwoordelijken dus."

 

Was er nood aan zo'n beurs?

"Het is de eerste keer dat ik deze beurs organiseerde. De drijfveer was vooral de nood aan een event waar communicatieverantwoordelijken op een efficiënte en aangename manier mogelijkheden voor hun communicatie kunnen ontdekken. Ze hebben baat bij een goede communicatie, maar hebben niet altijd de budgetten, mankracht of kennis in huis om hun marketing optimaal te voeren. Zo'n nichebeurs bestond tot vrijdag 2 oktober 2015, bij mijn weten, nog niet."

 

Waarom koos u voor een in-huis beurs?

"Omdat dit voor een beter en nauwer persoonlijk contact zorgt. De standhouders kunnen makkelijk zaken demonstreren en voor de bezoekers passen alle puzzelstukjes netjes in elkaar. Het is een totaalbeleving waarbij alle zintuigen aan bod komen. Met een hapje en een drankje erbij. Op het netwerkontbijt konden de deelnemers en bezoekers op een gezellige huiselijke manier van ideeën wisselen, op de seminaries kregen de bezoekers dan weer een professionele uitleg over actuele thema’s in de marketingsector. Door zeer diverse types van communicatiebedrijven samen te brengen in dit kader konden we gericht zoeken naar een geïnteresseerd publiek."

 

Was het makkelijk om een locatie te vinden?

"Ik wilde heel graag in onze thuisbasis Herentals blijven. Dat bleek een hele krachttoer te zijn. Maar in de bedrijfshallen van Entron en Nimco aan de Atealaan vond ik uiteindelijk een ideale ruimte. Ik moet toegeven dat ik in het begin mijn twijfels had. Ruimte was het probleem niet, maar zouden we alle technische uitdagingen kunnen overwinnen? En hoe zouden we de kille bedrijfshal kunnen omtoveren in een gezellige beurshal met een aangename sfeer? Wel, daar zijn we, i.s.m. A.S. Technology, echt wel in geslaagd. 

 

 

De toegang van de beurs was gratis. Was dit niet enorm duur?

"Een marketingconventie organiseren met een beperkt budget was inderdaad een hele uitdaging. Er komt heel wat bij kijken. Denk maar aan catering, beursstanden, verlichting, elektriciteit, wifi, audio-visuele ondersteuning van sprekers, enzovoort. Gelukkig kon ik rekenen op onze beurspartner A.S. Technology. Ze stonden me bij met advies en een hands-on aanpak. Zo kon ik me volledig concentreren op het leggen van alle contacten, de verkoop van de standen en de communicatie rond de beurs. A.S. Technology pakt de praktische en technische kant enorm professioneel aan. Ze laten niets aan het toeval over. Geen onaangename verrassingen, geen onverwachte kosten. Dankzij de Conceptlijn van A.S. Technology hadden we een perfecte sfeerbeleving en konden we de kosten per vierkante meter betaalbaar houden. De standhouders zijn enorm tevreden over de opzet en de uitstraling van de beurs."

 

Ben jij tevreden over het resultaat?

"De bezoekers waren zeer te spreken over de warme sfeer die er hing en het kwalitatieve aanbod van de seminaries. Ze waren aangenaam verrast door het feit dat deze geen aaneenschakeling van commerciële pitches vormden, maar leerrijke uiteenzettingen waren over de verschillende deelaspecten van marketing en communicatie. Zowel de standhouders als de bezoekers waren verrast over de kwaliteit van de opbouw. Als iedereen er nu ook nog zijn rendement uit haalt, dán ben ik tevreden met het resultaat. Maar... daarvan kunnen we pas binnen enkele maanden de eindbalans en evaluatie van opmaken."

 

Klinkt goed! Op naar de tweede editie?

"We hebben met veel enthousiasme, op zeer korte termijn en met een beperkt budget De Communicatieplaneet uit de grond gestampt. Of er een volgende editie komt hangt van de evaluatie met de standhouders af. Maar áls er een volgende editie komt dan is het gegarandeerd opnieuw met de ondersteuning van A.S Technology. Zonder hun deskundig advies en efficiënte aanpak had ik deze editie nooit gerealiseerd."

 

Organiseer je zelf een in-huis beurs of een bedrijfsevenement? Neem zeker contact met A.S Technology op!


www.astechnology.eu

advertorial14-10-2015

Comments

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan

Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

 



Lees ook

Hoe begin je je carrière als eventplanner?Hoe begin je je carrière als eventplanner?
Hoe maak je aantrekkelijke save-the-date e-mails?Hoe maak je aantrekkelijke save-the-date e-mails?
GDPR en het verantwoordelijkheidsprincipeGDPR en het verantwoordelijkheidsprincipe
Advertenties

In de kijker

KPN Event

KPN Event

Case: Betrouwbare communicatie tijdens Vierdaagse Nijmegen

Nieuwsbrief


Ontdek de nieuwsbrief

Nieuws

EVENTPLANNER - Kevin Van der StraetenBestel nu!

Weer

  • Vandaag
  • Morgen
  • Saturday
Meer weer

Vacatures

  1. 16-11Onthaalmedewerker
    Inkart nv
    Antwerpen
  2. 14-11Sales/accountmanager
    Breepark
    Noord-Brabant
  3. 10-11(On)gewoon creatieve grafische vormgever
    JADA events
    Antwerpen