Twitter lanceert Event Targeting

Twitter lanceert Event Targeting

Twitter doet het financieel niet heel erg goed en is op zoek naar nieuwe inkomsten. Het hoopt het tij te keren door haar pijlen op evenementen te richten. Voortaan kan je advertenties op het social media platform targetten op evenementen.  

 

Niet dat het tot nu toe onmogelijk was om advertenties te targetten op hashtags van evenementen, maar volgens Ameet Ranadive, Senior Director Omzet Producten bij Twitter, was dat tot nu toe een omslachtig en een 'zeer manual' proces om de juiste keywords en doelgroepen te selecteren.  

 

Met de nieuwe Event Targeting krijgt iedereen met een Twitter-advertentie toegang tot een kalender met geplande evenementen. Je kan vervolgens de omvang, doelgroep, ... in detail bekijken om er vervolgens een campagne op te targeten. Twitter spreekt in een blogpost over grote sportevenementen, festivals, ... maar ook bijvoorbeeld B2B beurzen.  

 

Ranadive zegt dat Twitter naar "een verscheidenheid van interactiesignalen van gebruikers" kijkt om het publiek rond evenementen te identificeren. Als adverteerder bereik je dus niet enkel mensen die tweeten over het event, maar ook degenen die op zoek zijn naar en informatie rond het evenement of erop reageren. In eerste instantie richt Twitter zich tot grote evenementen, maar in de toekomst zal de dekking fors worden uitgebreid.

Schrijf een comment

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan

Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

 

Lees ook

Advertenties

In de kijker

Nieuwsbrief

Nieuws

EVENTPLANNER - Kevin Van der StraetenBestel nu!

Weer

  • Vandaag
  • Morgen
  • Wednesday
Meer weer

Vacatures