Tips voor je eigen Award show

Tips voor je eigen Award show

Bij het plannen van een Award show komt veel kijken. Met tientallen prijsuitreikingen is het belangrijk dat die van jou zich onderscheidt van de rest.

 

De meeste bedrijven tegenwoordig hebben zich voor minstens één prijs aangemeld. Maar één ding waar iedereen het over eens is is dat het prijsnominatieproces tijdrovend is. Er komt een boel bij kijken, en dat is waarom je als Award organisator het proces zo eenvoudig en stressvrij mogelijk moet maken voor je genomineerden.

 

Hier zijn een paar tips om je op weg te helpen als het gaat om het plannen van je volgende uitreikingsprogramma:

 

1. Biedt categorieën aan die niemand anders aanbiedt

Met zo veel prijzen voor iedere branche, moet je een manier vinden om je te onderscheiden. Als je kijkt naar de grote brancheprijzen waar mensen zich ieder jaar voor aanmelden, kijk dan eens naar wat er nog ontbreekt. Als je een prijsuitreiking voor de evenementenbranche organiseert, overweeg dan eens om een categorie voor iedere eventtechnologie-niche aan te bieden:

  • Beste Mobiele App
  • Beste Registratiesoftware
  • Beste Audience Engagement Tool
  • Beste Beacon-campagne  
  • ...

Zoek uit wat populair is in jouw branche. Je bezoek waarschijnlijk dezelfde events als de mensen die zich zullen aanmelden voor jouw uitreikingen, dus ken je alle geweldige bedrijven op de markt. Geef ze een platform om te praten over hun succes en waar ze lof ontvangen op hun werk!

 

2. Maak een geweldig promotieplan

Wil je dat mensen zich aanmelden voor jouw programma? Dan zal je het moeten promoten! Zoals met iedere event- of productlancering, moet je maanden van te voren al beginnen. Als het aankomt op uitreikingen, is het verstandig om 6 maanden van te voren te beginnen.

 

E-mail een aankondiging naar je database, zorg voor advertenties op branchewebsites, gebruik social media en vergeet ze niet up to date te houden. Een maand of een paar weken vóór de aanmeldingsdeadline, voer je de regelmaat van je promotie op.  

 

De Event Technology Awards-aanmeldingen lopen af op 31 mei en de afgelopen weken hebben ze het volume aan e-mails naar mensen die meedoen voor categorieën verhoogd, om de aanmeldingen rond te krijgen. Het is een goede reminder!

 

3. Duidelijke en eenvoudige vragen

Het slechtste wat je kunt doen is de vragen ingewikkeld maken, zodat de genomineerde moet graven om de content te vinden. Op de MICE Awards in Singapore in september, stelden ze maar één vraag: waarom zou jij de prijs moeten krijgen? Hoewel dit het wel helemaal openlaat en veel mensen liever gestructureerde vragen hebben, beperkt het aan de andere kant niet de dingen waar je over kunt praten. Je kunt het over evenementen hebben die je hebt geproduceerd, de verkooptoename van jouw organisatie, de uitbreiding van jouw bedrijf naar andere markten of zelfs over een grote nieuwe klant die je aan de haak hebt geslagen.

 

4. Gebruik geen e-mail!

Er zijn zo veel uitreikingen die nog steeds e-mail gebruiken om aanmeldingen bijeen te krijgen. Stel je eens voor dat je een prijsuitreiking hebt met 30 verschillende categorieën en 20 of meer mensen die zich aanmelden voor elke categorie... Dat zijn een hoop e-mails! Overspoel je inbox daar niet mee; gebruik in plaats daarvan een tool om je het proces op de cloud te helpen managen. Waarschijnlijk heb je meer dan 1 jurylid die een winnaar uitkiest, dus het gebruiken van een abstract management tool zal het gemakkelijker maken voor genomineerden om hun aanmelding online te voltooien en voor juryleden om de genomineerden te bekijken.  

 

Maak je uitreiking niet te ingewikkeld. Volg de tips hierboven om je uitreikingen uit te doen blinken, om mensen zich aan te laten melden en om het proces gemakkelijker te maken voor jezelf én de genomineerde! Welke andere suggesties heb jij? 

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Hoe een kampvuur-gesprek organiseren?

Hoe een kampvuur-gesprek organiseren?

Oprichter cateringbedrijf Bevers & Bevers overleden

Oprichter cateringbedrijf Bevers & Bevers overleden

De Belgen zijn trots op hun evenementen, maar geraken er moeilijk

De Belgen zijn trots op hun evenementen, maar geraken er moeilijk

Advertenties