Aantrekkelijk etiket bepaalt succes wijn

Aantrekkelijk etiket bepaalt succes wijn

Consumenten gaan bij hun keuze voor wijn uit niet-Europese landen als Australië en de VS vooral af op de aantrekkelijkheid van het etiket.

 

De reden is dat de wijnmarkt veel chaotischer is geworden sinds de populariteit van aloude wijnlanden als Frankrijk krimpt. Meer mensen hebben verstand van Franse wijn dan van Chileense. Bij gebrek aan kennis over smaak of wijnhuis speelt een etiket een prominente rol. De populairste etiketten hebben afbeeldingen van kleurrijke flora, fauna, sfeervolle landschappen of kunst van inheemse volken.

 

De trend naar aansprekende etiketten is inmiddels overgeslagen naar sommige traditionele Europese merken. De saaie afbeelding van een wapenschild met tekst alleen voldoet vaak niet meer. Volgens Hilary Boys, strategic planning director bij Lewis Moberly, een designbureau met ervaring in het ontwerpen van etiketten, wordt wijnmarketing steeds competitiever. Veel nieuwe wijnlanden zijn beter in staat hun kwaliteit en afkomst te communiceren dan de traditionele landen.

 

Bovendien zijn hun wijnen vaak van een constantere kwaliteit. In Europa hangt de smaak meer samen met het weer en de opbrengst van de oogst. Dat wil volgens Boys niet zeggen dat de Fransen nu maar een Eiffeltoren op hun label moeten zetten, maar meer onderscheidende marketing zou de sector goed doen.

Bron: express.be

Reageer op dit artikel

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Advertenties

In de kijker

Nieuwsbrief

Nieuws

EVENTPLANNER - Kevin Van der Straeten Bestel nu!

Vacatures