Easyfairs is klaar voor heropstart

Easyfairs is klaar voor heropstart

De voorbije maanden waren voor Easyfairs een echte rollercoaster van emoties op alle mogelijke vlakken. "Onze talenten moesten noodgedwongen 16 maanden thuis werken en hun takenpakket zag er van de ene op de andere dag anders uit", vertelt Alain D'Haese, Head of Venues bij Easyfairs. 


Ook voor de partners moest Easyfairs hopen dat zij door deze storm geraakten. Het bedrijf voelde goed aan voor welke uitdagingen hun klanten stonden en heeft niet stil gezeten. Tal van initiatieven werden ondanks de pandemie toch gerealiseerd (examencentra, outdoor drive-in cinema’s, vaccinatiecentra,…).

 


Uitdagingen

Eén van de grootste uitdagingen van Easyfairs ligt op het talent-vlak. "De komende maanden zullen immens druk zijn. Daarom zal ons personeel op zoek moeten gaan naar de ideale combinatie tussen home-office en op kantoor werken. Alsook moeten ze de work-life balance terugvinden. Een bijkomende uitdaging is het operationele. Easyfairs moet de juiste partners terug aan boord krijgen en hen terug naar het gewenste service level krijgen. Door steeds te werken met grote en flexibele spelers, met stevige ruggengraat, zal de dienstverlening gegarandeerd kunnen worden. Al blijft bij die partners de zoektocht naar tijdelijk en vaste medewekers een helse karwei!"

 


Hybride events

Ook Easyfairs neemt het goede uit COVID-19 mee naar de toekomst. "Interne meetings die vroeger fysiek gebeurden zullen nu één-op-twee virtueel gebeuren. De efficiëntie van het vergaderen steeg enorm dankzij het virtuele landschap. Ook met de tijdswinst qua verplaatsingen wordt nu handig omgegaan."


Wat hybride events betreft ziet Easyfairs dat organisatoren hun communities meer voor en na het face2face event zullen blijven bespelen. "Content wordt beter gebruikt en verspreid. Ook zullen sprekers op congressen minder invliegen maar via kwalitatieve streaming het publiek kunnen toespreken."

 


De toekomst van Easyfairs, na COVID-19

Door de vele verschuivingen en lanceringen zal het behoorlijk druk worden in de 4 eventlocaties van Easyfairs in België. "We zien veel nieuwe aanvragen binnenkomen voor corporate events en conferenties. Veel bedrijven ondergaan een inhaalbeweging naar medewerkers en klanten toe."


Easyfairs volgt de evolutie op vlak van de coronamaatregelen goed op. Ze investeerden proactief in CO-2 meettoestellen en extra ventilatie omdat ze geloven dat een gezonde luchtkwaliteit aan belang zal blijven winnen. "Onze Covid-19 coördinatoren monitoren permanent de richtlijnen vanuit de overheid. Ook het kiezen van de juiste, stabiele en financieel gezonde partners zal belangrijk zijn."


Het bedrijf ziet nu al, dankzij de verschillende versoepelingen, dat face2face events zullen terugkeren in grote aantallen. Tal van nieuwe initiatieven en verbetervoorstellen liggen ook klaar om uitgerold te worden, telkens in het belang van hun communities. Organisatoren, exposanten en bezoekers zullen nog meer in het middelpunt van de belangstelling staan.

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Hoe je event upgraden met 'special effects'

Hoe je event upgraden met 'special effects'

Tienduizenden bij 'Unmute Us'-protest in tien Nederlandse steden

Tienduizenden bij 'Unmute Us'-protest in tien Nederlandse steden

Parket opent onderzoek naar bedrijven achter Pukkelpop

Parket opent onderzoek naar bedrijven achter Pukkelpop

Advertenties