Je wil je verhaal vertellen, maar je weet niet hoe? 12 stappen

Je wil je verhaal vertellen, maar je weet niet hoe? 12 stappen

In contact blijven met medewerkers, klanten en stakeholders en zo werken aan verbinding en veerkracht. Je verhaal vertellen via storytelling. Dat blijft een enorme uitdaging voor bedrijven en organisaties door de fysieke beperkingen die nog altijd gelden. Bart Koninckx van To The Point Events reikt een 12-stappenplan aan boordevol best practices.

 

Bart vertelt: "gewoon 'bedrijfstelevisie' maken is onvoldoende." Contentgeneratie en interactie om de participatie van de deelnemers tijdens de online events te maximaliseren is the way to go. De populaire tribe boxen zijn daarbij de kers op de taart. Het multidisciplinair team van To The Point Events begeleidt elke klant naar het gewenste resultaat in deze 12 stappen:

 

  • We beginnen met de WHY: wat wil je als bedrijf bereiken met je online event, welk verhaal wil je vertellen?
  • HOW: we bepalen samen het ideale scenario en de regie gebaseerd op je ‘story’. 
  • WHAT: we selecteren de onderdelen die de perfecte puzzel van je online event gaan vormen.
  • We kiezen de sfeer en de setting(s), inclusief de aangewezen cameraposities. 
  • Wie gaat het event hosten? Iemand van je team of toch liever een presentator die bij je bedrijf of organisatie past?
  • Een live of vooraf opgenomen event? Vaak is de combinatie ideaal waarbij het TTPE-team ook zorgdraagt voor de bumpers en overgangsfilmpjes om er een vlot geheel van te maken. Dat geeft ook rust in de productie en de kans om sommige dingen bij te sturen. 
  • Welke taal ga je gebruiken? Met vooraf opgenomen filmpjes kun je vertalingen toevoegen of elke deelnemer de presentatie in zijn eigen taal laten volgen via tijdelijk gesplitste livestreams.
  • Focus op snackable content: less is more. Denk aan tempo en afwisseling. Werk met snippets van 4' voor je kernboodschappen.
  • ROI? Jouw content kun je na het event hergebruiken voor onder andere marketingdoeleinden.
  • Bouw rust in. Remember: een mens is maar gemaakt om zich maximaal 45 minuten te concentreren en heeft dan nood aan een pauze. Een muziekbandje, illusionist, wat humor of improvisatie maakt het verschil en resulteert in focus.
  • Zorg voor interactie. Denk aan een Q&A, voting, polling en virtuele participatie. Of waarom maak je er geen online teambuilding van, genre digitale apero, online escaperoom of een quiz?
  • De kers op de taart: stuur een tribe box naar de deelnemers en voeg zo een extra dimensie toe aan de beleving.

 

Bart: "Onze klanten krijgen een straf en bovendien heel prijsgunstig totaalaanbod met de modernste technologieën waarin zij onder deskundige begeleiding telkens uniek maatwerk kunnen maken. Dit in volledig veilige omstandigheden met alle comfort. De eerste klanten zijn laaiend enthousiast. Er zijn er zelfs die voor een maandelijkse update kiezen om de connectie te bewaren."

 


Zes gloednieuwe tv-studio’s vanaf nu beschikbaar

Bart had het al over de belangrijke rol van sfeer en settings. "Samen met structurele partner Total-e bouwden we tijdens de kerstvakantie in één keer zes verschillende tv- studio’s. Zo creëerden we vijf totaal verschillende sferen met bovendien meerdere cameraposities. Daar kunnen onze klanten uit kiezen, ze combineren er enkele of gebruiken ze allemaal. Om dit compleet te maken realiseerden we ook een zesde studio, namelijk een volledig uitgeruste Greenkey Studio in samenwerking met MediaLife. In bijgaande teaser en op de website van Corda Theater vind je al een voorproefje."

 


 

Eens praten over jouw verhaal? Contacteer het To The Point Events team via:

www.cordatheater.be
Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

21 brunch-buffetten waar je gasten dol op zullen zijn

21 brunch-buffetten waar je gasten dol op zullen zijn

België voert Covid Safe Ticket in voor evenementen

België voert Covid Safe Ticket in voor evenementen

"Pukkelpop is de zoveelste klap in het gezicht van de eventsector"

"Pukkelpop is de zoveelste klap in het gezicht van de eventsector"

Advertenties