Steunfondsen voor evenementen in Brussel

Steunfondsen voor evenementen in Brussel

Visit.brussels en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest gaan de evenementensector ondersteunen. Het herstelplan, dat in samenspraak met de verschillende actoren uit de sector tot stand kwam, is klaar. Als organisator van evenementen in Brussel kun je rekenen op deze steunmaatregelen.


Er is een steunfonds voor B2C evenementen en een steunfonds voor B2B congressen, meetings, B2B-evenementen. De voorwaarden en ontdek je hieronder.



1. Steunfonds voor Brusselse B2C-evenementen

Dit fonds heeft tot doel de B2C Brusselse evenementen te ondersteunen om zich uit te rusten met materiaal voor bescherming, hygiëne, tellen,... (1.500.000 euro totaalbudget, maximum 25.000 euro per exploitant).


Betrokken exploitanten

Organisatoren van culturele, toeristische en populaire B2C-evenementen en evenementen voor het grote publiek, die plaatsvinden op het grondgebied van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (met uitzondering van evenementen die reeds door het gewest of een andere subsidiërende instantie worden gefinancierd, voor hetzelfde soort uitgaven).


Subsidiabele uitgaven

Alle uitgaven in verband met de uitrusting van beschermingsmiddelen in het kader van de gezondheidscrisis: beschermings- en hygiëne-uitrusting, tools voor het beheer van de bezoekersinstroom, de flow en het tellen van personen, kosten in verband met de beveiliging (en/of bewaking, stewards, enz.) en kosten in verband met de implementatie van 'touchless' oplossingen.


De subsidie zal worden toegekend volgens de volgende verdeling:

Maximaal 10.000 euro voor evenementen met maximaal 200 personen

Maximaal 17.500 euro voor evenementen met maximaal 500 personen

Maximaal 25.000 euro voor evenementen met meer dan 500 personen


Belangrijkste attributiecriteria

Het evenement moet in 2020 worden georganiseerd.

Afhankelijk van de gezondheidssituatie.


FAQ-lijst, gedetailleerde criteria en een link naar deze oproep tot het indienen van projecten



2. Steunfonds voor congressen, meetings, B2B-evenementen

Deze oproep tot het indienen van projecten heeft tot doel financiële steun te verlenen aan organisatoren van B2B-evenementen (ten minste 200 deelnemers, 2 dagen, één overnachting in Brussel) door hen een subsidie toe te kennen voor de betaling van de locatie van hun evenement in 2020 (2.000.000 euro totaalbudget, maximaal 50.000 euro per in aanmerking komend evenement en 50% van het maximumbedrag van de zaalhuur).


Betrokken exploitanten

Nationale en internationale verenigingen en federaties, ngo's, stichtingen van openbaar belang, evenementenbureaus en particuliere bedrijven (het is de sponsor van het evenement die toegang heeft tot deze bijstand, niet de locatie waar het evenement plaatsvindt).


Subsidiabele uitgaven

Huur van een evenementenruimte in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (waarborg of eindfactuur, verplicht te betalen in 2020).


Belangrijkste attributiecriteria

  • De locatie van het evenement moet zich in het Brussels gewest bevinden.
  • Het evenement duurt minstens twee dagen en een nacht in Brussel. 
  • Mogelijkheid tot het indienen van verschillende projecten per organisator.


FAQ-lijst, gedetailleerde criteria en een link naar deze oproep tot het indienen van projecten

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Van ondergronds dineren tot logeren in de boomtoppen

Van ondergronds dineren tot logeren in de boomtoppen

Maak het inchecken bij je event een fluitje van een cent met onze ticketscan-app

Maak het inchecken bij je event een fluitje van een cent met onze ticketscan-app

Help jij het nieuwe boek voor de eventsector mee vormgeven?

Help jij het nieuwe boek voor de eventsector mee vormgeven?

Advertenties