Zo ontwikkel je een 'signature event'

Zo ontwikkel je een 'signature event'

Een 'signature event' is hét platform dat merken gebruiken om het bewustzijn te verhogen, sponsors en community leaders te engageren en geld in te zamelen voor een goed doel. Dit type event kom regelmatig voor in de non-profit sector.  


Goed georganiseerde signature events zorgen er voor dat organisaties hun liefdadigheidswerk in het licht kunnen zetten en de nodige geldelijke middelen verzamelen om hun specifieke missie te bereiken. Voorbeelden hiervan: een nieuw ziekenhuis openen of het gemeenschapsgevoel versterken. Er zijn meerdere redenen die bedrijven of organisaties gebruiken om een signature evenement op poten te zetten. 


Ten eerste zal dit soort event je merk helpen om donateurs en sponsors aan te trekken. Daarmee kun jij resultaatsgerichte projecten opzetten. Ten tweede, het ondersteunt je imago als belangrijk element bij het promoten van het welzijn van iemand anders. Je ondersteunt de groei  van de gemeenschap of stad waar je gelokaliseerd bent. Ten derde, je bent in staat om je verhaal te vertellen en in de pers te komen door te praten over je goede doel. 


Ten slotte, deze evenementen maken het mogelijk om een echte positieve impact te hebben op mensen en hun leven. Met andere woorden, je kunt het doel ondersteunen dat je zelf gekozen hebt én je positie versterken door jezelf te presenteren als een verantwoordelijk merk. Tel al deze elementen samen, en je weet wat te doen! We ...

Gratis verder lezen, dat kan!

Dit artikel is exclusief voor onze abonnees. Je las slechts een deel van het artikel. Abonneer je nu helemaal gratis om verder te lezen.

  • Een account is helemaal gratis
  • Je krijgt toegang tot exclusieve content
  • Je ontvangt onze tips, nieuws, ... in je mailbox

Lees ook

Advertenties

In de kijker

Nieuwsbrief

Nieuws

EVENTPLANNER - Kevin Van der Straeten Bestel nu!

Vacatures