Hoe ontwerp je een 'live-like-a-local' ervaring voor je bezoekers

Hoe ontwerp je een 'live-like-a-local' ervaring voor je bezoekers

Een korte vraag: wat gebeurt er als je een internationaal evenement organiseert? Waarschijnlijk dit: mensen van overal in de wereld komen naar de eventstad voor een aantal fantastische dagen. Ze genieten van de conferentie of het seminarie, het perfecte weer en omgeving en gaan terug naar huis vol energie en geweldige herinneringen.

 

Dit is wat er écht gebeurt: mensen reizen naar de eventstad, spenderen een paar overweldigende en vermoeiende dagen door het bijwonen van zo veel mogelijk activiteiten en hebben absoluut geen tijd om van de stad te gaan genieten. Ze zitten heel de dag vast in de eventlocatie. Of houden zich bezig met het reizen tussen de locatie en hun hotel of maken zich klaar voor het diner. Vervolgens eten ze zich rond, duiken in een taxi en tuimelen oververmoeid in hun hotelbed.

 

Wat ze zullen herinneren van je event zijn de nieuwe relaties die ze hebben gebouwd, de korte koffiepauzes en het constante gevoel van vermoeidheid. Plus de spijt van zelfs niet enkele minuten hebben kunnen genieten van wat de eventstad allemaal biedt (vooral als het een bestemming is waar ze nog nooit geweest zijn en die ze eens graag zouden willen bezoeken). Misschien heb je op deze manier nog nooit gekeken naar de situatie?

 

Heel wat professionals reizen de wereld rond en wonen events bij, maar meer dan het vliegtuig, het hotel en de eventlocatie zien ze ...

Gratis verder lezen, dat kan!

Dit artikel is exclusief voor onze abonnees. Je las slechts een deel van het artikel. Abonneer je nu helemaal gratis om verder te lezen.

  • Een account is helemaal gratis
  • Je krijgt toegang tot exclusieve content
  • Je ontvangt onze tips, nieuws, ... in je mailbox

Lees ook

Advertenties

In de kijker

Nieuwsbrief

Nieuws

EVENTPLANNER - Kevin Van der Straeten Bestel nu!

Vacatures