Cartamundi en Dazzle Events lanceren Innovation Day op SPIEL 16

Cartamundi en Dazzle Events lanceren Innovation Day op SPIEL 16

Speelgoedgigant Cartamundi wil top-of-mind zijn bij bedenkers en ontwikkelaars van spellen. SPIEL 16 is daarvoor de perfecte gelegenheid. Concept en invulling van de Cartamundi Innovation Day waren in handen van Dazzle Events.

 

Cartamundi is de grootste producent en verkoper van kaarten en bordspellen ter wereld. Monopoly, UNO, Yu-Gi-Oh!, Wie is het?, Pokemon, Trivial Pursuit en Pictionnary zijn slechts enkele van de klinkende namen uit het portfolio. Ze worden gespeeld door mensen in ruim 185 landen. Cartamundi Digital maakt dan weer iCards voor de onlinegeneratie. Met behulp van baanbrekende technologie creëert het merk een hybride speelervaring.

 

 

Profileringsdrang

Thijs Bekaert: "De core business van Cartamundi is de realisatie/productie van kaart- en bordspellen. Naar aanleiding van SPIEL 16 wilden ze zich duidelijk profileren bij ontwikkelaars. Doelstelling: wie een spel bedenkt en uitwerkt moet spontaan aan Cartamundi denken als partner voor de productie. Met Dazzle Events organiseerden we voor hen een Innovation Day, waarop ze hun nieuwste creaties konden voorstellen aan die doelgroep. Vier vooraanstaande sprekers uit de sector gaven er een gesmaakte presentatie. De conferentie werd bijgewoond door 140 bezoekers."

 

 

Puike organisatie

Cartamundi kende Dazzle Events al van vroegere events, waar onder meer Pokemon en Yu-Gi-Oh! in de schijnwerpers geplaatst werden. "Het Dazzle-Eventsteam bracht ideeën aan en nam de organisatie ter plaatse voor zijn rekening. Ze voorzagen in ministandjes met demo's van onze spellen, zorgden voor de catering en bevorderden het netwerkgebeuren", vertelt Ruud Hermsen (Accountmanager Game Manufacturing Services - Cartamundi). "Dat gaf ons de gelegenheid om volledig op de sales te focussen."

www.dazzle-events.be
Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Hoe vermijd je event clichés en bouw je een waardevol event?

Hoe vermijd je event clichés en bouw je een waardevol event?

Van ondergronds dineren tot logeren in de boomtoppen

Van ondergronds dineren tot logeren in de boomtoppen

Gratis festivals hebben het moeilijk door gestegen kosten: "Je kan het bijna niet rondkrijgen"

Gratis festivals hebben het moeilijk door gestegen kosten: "Je kan het bijna niet rondkrijgen"

Advertenties