3 redenen om een zelfservice-check-in toe te voegen in 2017



3 redenen om een zelfservice-check-in toe te voegen in 2017

Nu is het moment waarop iedereen begint na te denken over trends voor 2017; video, crowdsourcing, authentieke belevingen en meer. Als het aankomt op services en technologieën ter plaatse, steekt één trend met kop en schouders boven de rest uit; zelfservice-registratie.

 

Veel eventprofessionals gaan richting het gebruik van kiosken op evenementen voor registratie en badges om de controle in de handen van de bezoekers te leggen. Ontdek de top drie aan redenen om over te stappen op zelfregistratie en -inchecken:

 

 

1.  Minder wachttijd

De eerste indruk die bezoekers zullen krijgen van je evenement is je incheckzone. Er is niets erger dan bij een evenement aankomen en zien dat er een wachtrij is om binnen te komen. Je wil niet dat je bezoekers 10 à 20 minuten moeten wachten om alleen maar hun badge te krijgen.

Als je je bezoekers zichzelf laat inchecken, zijn ze actief iets aan het doen. Hierdoor gaat het proces sneller, aangezien ze niet niets aan het doen zijn in de rij.

 

 

2. Flexibele opzet

Overweeg niet alleen om een kiosk in de lobby van je eventlocatie te zetten. Kiosken kunnen in een flits opgezet worden en dit zorgt ervoor dat je ze in andere locaties kunt zetten waar je bezoekers eerder zullen zijn. Denk bijvoorbeeld aan het vliegveld, transferium of hotellobby. Hierdoor kunnen ze op voorhand inchecken en meteen naar het evenement gaan wanneer ze aankomen op de eventlocatie.

 

 

3. Het is de nieuwe standaard

Mensen willen alles zelf doen. Inchecken op het vliegveld, afrekenen in de supermarkt, online bestellen en meer. Het is simpelweg de standaard geworden. Door de optie toe te voegen dat bezoekers zichzelf kunnen registreren en inchecken voldoe je aan hun behoeften voordat ze het zelfs vragen. Als gevolg krijg je ook de reputatie dat je een hightech en trendy evenement bent. Je bent waarschijnlijk al overgestapt van een Excel-spreadsheet-registratie naar een online registratieplatform, dus waarom zouden je diensten ter plaatse dat niet weerspiegelen?

 

 

Onthoud goed …

Zelfs wanneer je je registratiebeleving ter plaatse 'upgrade' door zelfservicekiosken te plaatsen, mag je niet de menselijke factor van je evenementen verliezen. Het zal een ontzettend verschil maken als je tenminste twee personeelsleden aan het registratieproces hebt gewijd, om mensen te verwelkomen, vragen te beantwoorden en meer. Voor meer tips om succesvolle nieuwe technologie te implementeren bij jouw registratie en check-in, bekijk je het eBook voor eventtechnologie ter plaatse.

 

advertorial08-12-2016

Comments

Meld je hier aan om te reageren



Lees ook

Fouten die je maakt bij het opstellen van het budget voor je evenementFouten die je maakt bij het opstellen van het budget voor je evenement
Nieuwe trend: Culinaire wandelingen met een snuifje cultuurNieuwe trend: Culinaire wandelingen met een snuifje cultuur
Hamburgerkraam op Gentse Feesten? 61.000 euro aubHamburgerkraam op Gentse Feesten? 61.000 euro aub
Advertenties

In de kijker

Event 17

Event 17

Nieuwe award: Beste Idee Award tijdens tweede beursdag van Event 17

Nieuwsbrief


Ontdek de nieuwsbrief

Nieuws

EVENTS - Kevin Van der StraetenBestel nu!

Weer

  • Vandaag
  • Morgen
  • Monday
Meer weer

Vacatures

  1. 24-03Zelfstandig magazijnier (m/v)
    Event Flooring Services
    Oost-Vlaanderen
  2. 03-03Actieve planner Brussel
    MaisonRouge
    Vlaams-Brabant [+Brussel]
  3. 23-02Assistent Projectleider
    Van Ham Tenten & Podia bv
    Noord-Brabant