3 redenen om een zelfservice-check-in toe te voegen in 2017



3 redenen om een zelfservice-check-in toe te voegen in 2017

Nu is het moment waarop iedereen begint na te denken over trends voor 2017; video, crowdsourcing, authentieke belevingen en meer. Als het aankomt op services en technologieën ter plaatse, steekt één trend met kop en schouders boven de rest uit; zelfservice-registratie.

 

Veel eventprofessionals gaan richting het gebruik van kiosken op evenementen voor registratie en badges om de controle in de handen van de bezoekers te leggen. Ontdek de top drie aan redenen om over te stappen op zelfregistratie en -inchecken:

 

 

1.  Minder wachttijd

De eerste indruk die bezoekers zullen krijgen van je evenement is je incheckzone. Er is niets erger dan bij een evenement aankomen en zien dat er een wachtrij is om binnen te komen. Je wil niet dat je bezoekers 10 à 20 minuten moeten wachten om alleen maar hun badge te krijgen.

Als je je bezoekers zichzelf laat inchecken, zijn ze actief iets aan het doen. Hierdoor gaat het proces sneller, aangezien ze niet niets aan het doen zijn in de rij.

 

 

2. Flexibele opzet

Overweeg niet alleen om een kiosk in de lobby van je eventlocatie te zetten. Kiosken kunnen in een flits opgezet worden en dit zorgt ervoor dat je ze in andere locaties kunt zetten waar je bezoekers eerder zullen zijn. Denk bijvoorbeeld aan het vliegveld, transferium of hotellobby. Hierdoor kunnen ze op voorhand inchecken en meteen naar het evenement gaan wanneer ze aankomen op de eventlocatie.

 

 

3. Het is de nieuwe standaard

Mensen willen alles zelf doen. Inchecken op het vliegveld, afrekenen in de supermarkt, online bestellen en meer. Het is simpelweg de standaard geworden. Door de optie toe te voegen dat bezoekers zichzelf kunnen registreren en inchecken voldoe je aan hun behoeften voordat ze het zelfs vragen. Als gevolg krijg je ook de reputatie dat je een hightech en trendy evenement bent. Je bent waarschijnlijk al overgestapt van een Excel-spreadsheet-registratie naar een online registratieplatform, dus waarom zouden je diensten ter plaatse dat niet weerspiegelen?

 

 

Onthoud goed …

Zelfs wanneer je je registratiebeleving ter plaatse 'upgrade' door zelfservicekiosken te plaatsen, mag je niet de menselijke factor van je evenementen verliezen. Het zal een ontzettend verschil maken als je tenminste twee personeelsleden aan het registratieproces hebt gewijd, om mensen te verwelkomen, vragen te beantwoorden en meer. Voor meer tips om succesvolle nieuwe technologie te implementeren bij jouw registratie en check-in, bekijk je het eBook voor eventtechnologie ter plaatse.

 

advertorial08-12-2016

Comments

Meld je hier aan om te reageren



Lees ook

Optimaliseer beleving en veiligheid met evenementenhekwerkOptimaliseer beleving en veiligheid met evenementenhekwerk
Waarom je NIET achter de 'Next Best Thing' in trends voor evenementen aan moetWaarom je NIET achter de 'Next Best Thing' in trends voor evenementen aan moet
TivoliVredenburg is in bewegingTivoliVredenburg is in beweging
Advertenties

In de kijker

Singapore Tourism Board

Singapore Tourism Board

Trendy hotels en shops in Singapore

Nieuwsbrief


Ontdek de nieuwsbrief

Nieuws

EVENTS - Kevin Van der StraetenBestel nu!

Weer

  • Vandaag
  • Morgen
  • Thursday
Meer weer

Vacatures

  1. 10-02Food & Beverage Assistent
    Kortrijk Xpo Meeting Center
    West-Vlaanderen
  2. 07-02Event medewerker/ activiteiten(bege)leider (m/v)
    Perfect+ Event Productions
    West-Vlaanderen
  3. 07-02Radarwerk zoekt planner
    Radarwerk
    Antwerpen