Nieuw sociale media record gebroken door event



Nieuw sociale media record gebroken door event

Dat Tomorrowland het populairste festival ter wereld is, wisten we al. Nu zijn er ook cijfers die dat bewijzen. Via sociale media heeft het dancefestival in Boom wereldwijd 175 miljoen mensen bereikt, een gigantisch aantal.

 

Werken, geen tickets in de wacht gesleept of geen zin: wat je reden ook is om niet naar Tomorrowland te gaan, er is elk jaar geen ontsnappen aan het festival op sociale media. Logisch ook: het populairste festival ter wereld wordt bezocht door 180.000 mensen en nog eens een veelvoud van dat aantal zit het thuis te volgen voor de computer.

 

 

Tomorrowland TV

Om die thuisblijvers te plezieren, doen de organisatoren van het festival heel wat moeite. Er is Tomorrowland TV, waarop continu sfeerbeelden en dj-sets te bekijken zijn. Daarmee bereikte Tomorrowland 4,2 miljoen unieke bezoekers. In totaal klokte het af op 13,7 miljoen views. Voor de eerste keer was die livestream ook te bekijken in China. 1,8 miljoen mensen maakten er gebruik van.

 

 

Sociale media

Maar er zijn natuurlijk ook de sociale media als Facebook, Snapchat, Twitter en Instagram. Op elk van die kanalen is het festival aanwezig en dat heeft dit jaar een indrukwekkend record opgeleverd. In het weekend van 22 en 24 juli bereikte het festival op die kanalen wereldwijd 175 miljoen mensen. Er waren bovendien 490 miljoen touchpoints met die bezoekers. Vrij vertaald: 490 miljoen punten op het internet waar de mensen in contact zijn gekomen met het 'merk' Tomorrowland.

 

Van al die kanalen blijken Facebook en Snapchat de populairste. "We zijn enorm opgewonden dat we met Tomorrowland kunnen samenwerken en het festival via Facebook Live ook kunnen voorschotelen aan gebruikers in de hele wereld", zegt Glenn Miller van Facebook. "De optredens die via Facebook Live uitgezonden werden, werden meer dan 14 miljoen keer bekeken. De pagina van Tomorrowland werd tijdens de festivalweek door meer dan 140 miljoen mensen bezocht."

 

Bron: GVA 09/08 via License2publish - Foto: Tomorrowland - 12-08-2016

Comments

Meld je hier aan om te reageren



Lees ook

Hoe sponsors aantrekken voor je evenementHoe sponsors aantrekken voor je evenement
Waarom je voor altijd 'startup' moet blijvenWaarom je voor altijd 'startup' moet blijven
Event Street: Ontdek het programma!Event Street: Ontdek het programma!
Advertenties

In de kijker

RDM Rotterdam

RDM Rotterdam

RMD Rotterdam heeft twee unieke, industriële evenementenlocaties die volop inspiratie bieden voor tal van zakelijke en culturele evenementen.

Nieuwsbrief


Ontdek de nieuwsbrief

Nieuws

EVENTS - Kevin Van der StraetenBestel nu!

Weer

  • Vandaag
  • Morgen
  • Monday
Meer weer

Vacatures

  1. 20-06Sales medewerker
    Breepark
    Noord-Brabant
  2. 19-06Videotechnicus
    Novid nv
    Antwerpen
  3. 19-06Operationeel Manager
    Novid nv
    Antwerpen