4 ingrediënten voor een geslaagd 'guerilla marketing' event



4 ingrediënten voor een geslaagd 'guerilla marketing' event

Merken en organisaties gebruiken steeds vaker guerilla marketing events om hun producten en diensten in de kijker te zetten. Wat zijn nu de ingrediënten van een geslaagd guerilla marketing evenement? 

 

Met een guerilla marketing event haal je met een beperkt budget een groot resultaat. Door interactie met het publiek en het verrassende karakter van je event, lok je belangstelling van klanten en in het beste geval ook van media uit. Hoe pak je dat nu aan, zo'n guerilla event? 

 

 

1. Creativiteit op kop 

De grootste uitdaging is misschien wel een geslaagd guerilla marketing event bedenken. Leuk, origineel, interactief en een tikkeltje uitdagend, dat is de opdracht. Je moet dus al heel creatief uit de hoek komen om veel aandacht te trekken en positief op te vallen. Daarvoor moet je soms durven flirten met de grenzen van het toelaatbare. Ga je erover, dan riskeer je negatieve belangstelling. 

 

 

2. Klein budget, grote impact 

Kenmerkend voor guerilla events is dat je met kleinere budgetten een groot bereik haalt. Een goed idee hoeft niet altijd duur te zijn. Dat er tegenwoordig al eens wat meer geld wordt tegenaan gesmeten heeft soms te maken met het gebruik van high tech snufjes zoals 3D-projecties, virtual reality, touch screens, ...

 

 

3. Verrassend en onconventioneel 

Dit zijn misschien wel de belangrijkste ingrediënten van een guerilla event. Kom onverwacht uit de hoek. Bedenk iets dat volledig losgerukt is uit de context, zowel qua timing als locatie. Zoiets als beach events in hartje winter, een sportwedstrijd in een winkelcentrum, een flashmob in het station of in de supermarkt,… Hoe onverwachter, hoe beter je publiek het onthoudt. 

 

 

4. Go viral 

Vergeet niet om een filmpje te maken van je evenement en dat op YouTube of Vimeo te zetten. Zo geef je je guerilla marketing event een tweede leven via social media. Is je evenement geslaagd en heeft het een leuk filmpje opgeleverd, dan delen mensen dat graag.

14-08-2016

Comments

Meld je hier aan om te reageren



Lees ook

TIP! - Hoe bereken je nu de ROI van je event in de praktijk?TIP! - Hoe bereken je nu de ROI van je event in de praktijk?
5 dingen die je moet weten als je een eventlocatie zoekt5 dingen die je moet weten als je een eventlocatie zoekt
"Evenemententerrein Limburg in laatste fase": Schueremans enthousiast"Evenemententerrein Limburg in laatste fase": Schueremans enthousiast
Advertenties

In de kijker

Memory-Lane

Memory-Lane

Klaar voor een nostalgische duik in het collectieve geheugen? Memory-Lane pakt met uit met een vernieuwend event- en hospitalityconcept.

Nieuwsbrief


Ontdek de nieuwsbrief

Nieuws

EVENTS - Kevin Van der StraetenBestel nu!

Weer

  • Vandaag
  • Morgen
  • Thursday
Meer weer

Vacatures

  1. 18-04Sales/acount manager met ervaring
    Kortrijk XPO nv
    West-Vlaanderen
  2. 05-04Stagiaire event medewerker (m/v)
    Perfect+ Event Productions
    West-Vlaanderen
  3. 28-03Sales/account manager met ervaring
    Kortrijk Xpo Meeting Center
    Antwerpen