4 ingrediënten voor een geslaagd 'guerilla marketing' event



4 ingrediënten voor een geslaagd 'guerilla marketing' event

Merken en organisaties gebruiken steeds vaker guerilla marketing events om hun producten en diensten in de kijker te zetten. Wat zijn nu de ingrediënten van een geslaagd guerilla marketing evenement? 

 

Met een guerilla marketing event haal je met een beperkt budget een groot resultaat. Door interactie met het publiek en het verrassende karakter van je event, lok je belangstelling van klanten en in het beste geval ook van media uit. Hoe pak je dat nu aan, zo'n guerilla event? 

 

 

1. Creativiteit op kop 

De grootste uitdaging is misschien wel een geslaagd guerilla marketing event bedenken. Leuk, origineel, interactief en een tikkeltje uitdagend, dat is de opdracht. Je moet dus al heel creatief uit de hoek komen om veel aandacht te trekken en positief op te vallen. Daarvoor moet je soms durven flirten met de grenzen van het toelaatbare. Ga je erover, dan riskeer je negatieve belangstelling. 

 

 

2. Klein budget, grote impact 

Kenmerkend voor guerilla events is dat je met kleinere budgetten een groot bereik haalt. Een goed idee hoeft niet altijd duur te zijn. Dat er tegenwoordig al eens wat meer geld wordt tegenaan gesmeten heeft soms te maken met het gebruik van high tech snufjes zoals 3D-projecties, virtual reality, touch screens, ...

 

 

3. Verrassend en onconventioneel 

Dit zijn misschien wel de belangrijkste ingrediënten van een guerilla event. Kom onverwacht uit de hoek. Bedenk iets dat volledig losgerukt is uit de context, zowel qua timing als locatie. Zoiets als beach events in hartje winter, een sportwedstrijd in een winkelcentrum, een flashmob in het station of in de supermarkt,… Hoe onverwachter, hoe beter je publiek het onthoudt. 

 

 

4. Go viral 

Vergeet niet om een filmpje te maken van je evenement en dat op YouTube of Vimeo te zetten. Zo geef je je guerilla marketing event een tweede leven via social media. Is je evenement geslaagd en heeft het een leuk filmpje opgeleverd, dan delen mensen dat graag.

14-08-2016

Comments

Meld je hier aan om te reageren



Lees ook

Hoe slim omgaan met livestreaming apps op eventsHoe slim omgaan met livestreaming apps op events
Hoe reageer jij op onverwachte gebeurtenissen tijdens je evenement?Hoe reageer jij op onverwachte gebeurtenissen tijdens je evenement?
Aanslag concertzaal Manchester: minstens 19 doden en 50 gewondenAanslag concertzaal Manchester: minstens 19 doden en 50 gewonden
Advertenties

In de kijker

Rotterdam Ahoy

Rotterdam Ahoy

Rotterdam Ahoy is een unieke, multifunctionele accommodatie die al ruim 45 jaar een podium biedt voor live communicatie, business en entertainment.

Nieuwsbrief


Ontdek de nieuwsbrief

Nieuws

EVENTS - Kevin Van der StraetenBestel nu!

Weer

  • Vandaag
  • Morgen
  • Sunday
Meer weer

Vacatures

  1. 25-05Ultieme Planning- en Administratief Assistente
    Ultimate Services bvba
    Antwerpen
  2. 24-05Account Manager
    Art Of Confusion / 7theaven...
    Antwerpen
  3. 24-05Parttime Docent Eventmanagement
    Hogeschool TIO
    Utrecht