4 geheimen voor een trouw publiek



4 geheimen voor een trouw publiek

Hoe maak je van jouw terugkerend evenement telkens opnieuw een succes? Wat maakt dat je deelnemers iedere keer opnieuw willen terugkomen? Meer nog: hoe zorg je er voor dat ze er de hele tijd reikhalzend naar uitkijken? We onthullen 4 geheimen om een trouw publiek op te bouwen.  

 

De grote uitdaging ligt erin je deelnemers een topbeleving aan te bieden. Zo 'top' dat ze verlangen naar nog meer en bijna niet kunnen wachten op een volgende editie. Dat is de sfeer die je moet creëren. En dat doe je zo.

 

1. Leg je publiek in de watten

Van aankomst tot vertrek, laat je je gasten voelen dat je hen waardeert. Dat doe je door een naadloze organisatie en uitstekende service aan te bieden. Een warm welkom, duidelijke bewegwijzering, vriendelijke hosts en hostessen,… al die elementen dragen er toe bij dat je gasten zich verwend voelen.

 

2. Geef een exclusief voordeel voor trouwe gasten

Geef deelnemers aan vorige edities een kortingcode of vroegboekkorting, een cadeautje of gadget. Zo moedig je hen aan om opnieuw in te schrijven en laat je ook zien dat je waardeert dat ze al eens eerder zijn geweest.

 

3. Blijf verrassen

Bied telkens iets nieuws aan: een ander thema, nieuwe decoratie, een verrassende spreker, een originele act, een ‘mystery guest’,… Ideeën vind je overal: bij je team, je vrijwilligers en zelfs bij je deelnemers. Als je het hen vraagt, tenminste. En dat brengt ons naadloos bij het vierde geheim.  

 

4. Betrek hen voor, tijdens en na je evenement

Om van je deelnemers loyale supporters te maken is het heel belangrijk hen zo veel mogelijk te betrekken bij je evenement. Doe dat al van bij de planning. Vraag feedback en input voor geschenkjes, line-up, sprekers, acts, ... Zo voelen ze zich 'owner' van jouw evenement. Ze hebben het immers zelf mee 'bedacht'.  Zoek ook steeds nieuwe manieren om hen met elkaar te laten communiceren, om met de sprekers in contact te komen of om mee de sfeer te bepalen. Wie zich betrokken voelt, zal nog meer geneigd zijn om terug te komen en zijn ervaringen met anderen te delen. Trouwe klanten kunnen zelfs echte ambassadeurs van jouw evenement worden. En laat dat nu net een belangrijke marketingtool zijn.

11-06-2016

Comments

Meld je hier aan om te reageren



Lees ook

5 manieren om last minute meer tickets te verkopen5 manieren om last minute meer tickets te verkopen
Virtual, augmented en mixed reality tijdens FestivakVirtual, augmented en mixed reality tijdens Festivak
Laat de winter je niet tegenhouden... tips om buiten te feestenLaat de winter je niet tegenhouden... tips om buiten te feesten
Advertenties

In de kijker

KPN Event

KPN Event

Tijdelijke communicatie op elke locatie.

Nieuwsbrief


Ontdek de nieuwsbrief

Nieuws

EVENTS - Kevin Van der StraetenBestel nu!

Weer

  • Vandaag
  • Morgen
  • Tuesday
Meer weer

Vacatures

  1. 20-10Hulpverlener tijdens evenementen
    Ambulance Medical Service vzw
    Limburg
  2. 10-10Project Manager (m/v) BeerWalk
    Deadline Entertainment...
    Antwerpen
  3. 06-10Accountmanager
    Arjan van Dijk bv
    Noord-Brabant