Help je sponsors H-App-y te worden



Help je sponsors H-App-y te worden

Eventplanners denken voortdurend na over hoe ze de app-beleving van hun evenement zo goed mogelijk kunnen maken voor hun bezoekers, maar hoe zit het met je sponsors? Hoe kun je je app aantrekkelijker maken voor ze?

 

Nu event-apps meer zijn geworden dan alleen een plek waar je even kijkt of de planning van het evenement gewijzigd is, heb je meerdere mogelijkheden binnen de app om waarde voor je sponsors toe te voegen. Het allerbelangrijkste voor sponsors is dat hun investering de moeite loont. Ze willen van jaar tot jaar meetbare resultaten zien en jouw app kan je hierbij helpen. Binnen je event-app zijn er drie gebieden die je aan je sponsors kunt verkopen om ze optimaal zichtbaar te maken, ze te helpen om potentiële klanten binnen te halen en om ze uiteindelijk een positief rendement te geven.

 

Meer zichtbaarheid = blije sponsors

Als je een contract afsluit met een sponsor om deel uit te maken van je evenement, wil die altijd het meeste waar voor zijn geld krijgen. Een sponsor wil meer dan alleen een logo bij de ingang van het evenement en een vermelding tijdens het afsluitende praatje, hij wil optimaal zichtbaar zijn. En hier verschijnt de event-app op het toneel. Binnen een app zijn meerdere gebieden die je aan je sponsor kunt verkopen.

  • Verkoop banner-reclame op het beginscherm van je apps aan sponsors. Als een bezoeker er op klikt worden ze doorgestuurd naar een specifieke link die je van de sponsor hebt gekregen. Dit is een kans voor de sponsors om hun website te tonen, een link naar een demo te plaatsen of om ze op sociale media te bezoeken.
  • Bied premium vermeldingen aan voor de belangrijkste sponsors. Ze zullen bovenaan de deelnemerslijst worden vermeld, zodat de bezoekers niet hoeven te scrollen om ze te vinden. Nadien kun je je sponsors exact vertellen hoeveel views of kliks ze hebben gehad.
  • Met gesponsorde push-berichten kunnen sponsors een specifiek bericht naar de bezoekers sturen. Dat kan gaan over een workshop die ze sponsoren, een cocktail-uurtje of wat ze ook maar denken dat de meeste waarde zal toevoegen.

Geef ze leads 

Wil je dat sponsors de waarde van je evenement gaan inzien? Geef ze dan leads die ze kunnen koesteren en tot klant kunnen maken! Met een geautomatiseerde module voor leads kunnen exposanten een barcode op de badge van de bezoeker met hun smartphone of tablet scannen. Zodra de badge gescand is, heb je de basisgegevens van de bezoeker van hun aanmelding en door een formulier voor leads te gebruiken kunnen je sponsors extra informatie toevoegen nadat ze met de bezoekers gesproken hebben.

 

Je kunt nog een stap verder gaan door het genereren van leads aan specifieke exposanten aan te passen, als ze op zoek zijn naar bepaalde gegevens van bezoekers. Misschien willen ze weten in welke producten ze geïnteresseerd zijn of specifieke gegevens over hun werk inwinnen, zoals hoeveel evenementen ze per jaar plannen - je kunt deze service aan hun lead retrieval toevoegen.  

 

Zorg voor publiek op hun stand

Niemand staat graag aan een lege stand, dat geldt voor zowel de exposant als de bezoeker. Je wilt het druk hebben en niet het gevoel hebben dat je gesprekken moet afdwingen. Om je exposanten te helpen bij dit proces, kun je als organisator van het evenement gamification gebruiken. Je kunt bijvoorbeeld een speurtocht opzetten voor de bezoekers, waarbij ze de badges van exposanten moeten scannen en antwoorden op bepaalde vragen moeten zien te krijgen. Zo komt een gesprek op gang tussen de exposant (sponsor) en de bezoekers.

 

Je kunt ook iBeacons gebruiken om publiek naar stands van bepaalde exposanten te leiden. Als onderdeel van hun pakket voeg je een iBeacon toe aan de stand en stuur je een berichtje als er een gebruiker in de buurt is. Zo kun je ook het verkeer naar hun stand volgen.

 

Tenslotte moet je niet vergeten dat jouw sponsors geld investeren en besteden aan jouw evenement. Als je ze volgend jaar opnieuw als sponsor wilt hebben, moet je ervoor zorgen dat je ze de beste kans geeft om een positief rendement te behalen op het evenement.

 

Ga naar tapcrowd.com als je wilt zien hoe je met een app voor een evenement grootse dingen kunt bereiken voor je sponsors.

advertorial02-10-2015

Comments

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan

Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

 



Lees ook

Hoe begin je je carrière als eventplanner?Hoe begin je je carrière als eventplanner?
Hoe maak je aantrekkelijke save-the-date e-mails?Hoe maak je aantrekkelijke save-the-date e-mails?
Opdrachtgevers events heel optimistisch over 2018Opdrachtgevers events heel optimistisch over 2018
Advertenties

In de kijker

Congrescentrum Orpheus

Congrescentrum Orpheus

Een nieuw interieur voor Congrescentrum Orpheus!

Nieuwsbrief


Ontdek de nieuwsbrief

Nieuws

EVENTPLANNER - Kevin Van der StraetenBestel nu!

Weer

  • Vandaag
  • Morgen
  • Sunday
Meer weer

Vacatures

  1. 16-11Onthaalmedewerker
    Inkart nv
    Antwerpen
  2. 16-11Radiotechnieker
    Walkies4Events - W4E bvba
    Antwerpen
  3. 14-11Sales/accountmanager
    Breepark
    Noord-Brabant