Innovatieve brug zorgt voor veilige doorstroming bezoekers Tourstart Utrecht



Innovatieve brug zorgt voor veilige doorstroming bezoekers Tourstart Utrecht

Tijdens de Grand Départ van de Tour de France in Utrecht op 4 juli zullen drie bruggen van EventBridge op en om het parcours worden geplaatst om een veilige doorstroming bezoekers te garanderen. 

 

Om het aantal oversteekplaatsen te verhogen zal op 30 juni de eerste brug worden geplaatst, waarna in de nacht van 3 op 4 juli in een zeer kort tijdsbestek de overige twee bruggen geplaatst worden. De gemeente Utrecht wil de overlast voor bewoners beperken en de Tourstart gebruiken om haar innovatieve karakter te tonen aan 3,5 miljard kijkers wereldwijd.

 

Verschillende redenen om voor EventBridge te kiezen:

 

Innovatief

EventBridge heeft een mobiele personenbrug ontwikkeld die vanwege haar innovatieve assemblage een efficiëntieverbetering van bijna 70% oplevert. De brug is binnen drie uur op te zetten, waarna ze met een kraan in één keer over het parcours heen geplaatst kan worden. Dit zorgt ervoor dat de overlast voor omwonenden tot een minimum beperkt wordt.

 

Beperking overlast

Maar ook andere weggebruikers dienen zo min mogelijk last te hebben van het plaatsen van de brug. Eén van de eisen was dan ook dat EventBridge een zeer strakke planning dient aan te houden. De eerste brug wordt reeds op 30 juli geplaatst op het Anne Frankplein, maar de grote uitdaging komt in de nacht van 3 op 4 juli, als er tussen 0:00u en 6:00u twee bruggen over het parcours geplaatst gaan worden, midden in het centrum van Utrecht. "Een eis waaraan geen enkele andere leverancier van mobiele personenbruggen kon voldoen." In de woorden van Ron Looy, manager Techniek, Veiligheid en Mobiliteit van de gemeente Utrecht: "Dat ze met twee personen zo'n brug in nog geen drie uur op kunnen zetten, dat is wel de belangrijkste reden waarom we voor EventBridge gekozen hebben. Waar mogelijk willen we ervoor zorgen dat bewoners zo min mogelijk overlast ervaren."

 

Sponsormogelijkheden

De bruggen van EventBridge bieden ook interessante sponsormogelijkheden. Omdat de brug het grootste object is dat tijdens de Grand Départ over het parcours geplaatst wordt, is het natuurlijk een enorme blikvanger. Koppel dat aan de 3,5 miljard kijkers die de Tour de France via de televisie volgen, en het zal duidelijk zijn dat het marketingpotentieel erg groot is. "Om opstoppingen op de brug te voorkomen wordt de brug sowieso met zeil bedekt, zodat mensen die er overheen lopen niet de mogelijkheid hebben om vanaf de brug de koers te volgen. Maar dat zeil kan natuurlijk bedrukt worden met elke gewenste promotie- of marketingboodschap", aldus Frank de Groof, initiatiefnemer van EventBridge.

 

Internationale ambities

De kroon op het eerste operationele jaar van EventBridge was het winnen van de Nationale Staalprijs Duurzaamheid. Dat EventBridge in haar tweede jaar reeds de interesse heeft weten te wekken van de stad Utrecht en de ASO, de organisatie achter de Tour de France, toont dat de toekomst er rooskleurig uit ziet. Interesse van een aantal grote bedrijven uit Duitsland, Frankrijk en Engeland heeft er inmiddels toe geleid dat EventBridge vergaande plannen heeft om vanaf 2016 ook de Duitse markt te betreden.

 

Flexibel en veilig

Door z'n modulariteit is de brug zeer flexibel in te zetten. Voor vrijwel elke situatie is een oplossing te bedenken, en vanwege het feit dat de brug na opbouw in z'n geheel te verplaatsen is, is het in veel gevallen niet nodig een weg af te sluiten. Vooral in stedelijke gebieden als Utrecht een zeer groot voordeel. Daarnaast staat de veiligheid voorop, wat ook de reden is dat Tüv Nord alle risicoanalyses heeft goedgekeurd, alleen VCA-gecertificeerde medewerkers de brug assembleren, de productie volgens NEN EN 1090 geschiedt, alle bruggen een CE-markering hebben en elke brug vóór ingebruikstelling door Tüv wordt gecertificeerd. Daarbij zijn de draagkrachtanalyses voor de ondergrond uitgevoerd oor Fugro Geoconsulting.

 

De werking en mogelijkheden van de brug worden het snelste duidelijk in deze korte animatie:

 


www.eventbridge.nl

advertorial23-06-2015

Comments

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan

Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

 



Lees ook

Hoe maak je aantrekkelijke save-the-date e-mails?Hoe maak je aantrekkelijke save-the-date e-mails?
Audiovisueel materiaal: huren of kopen?Audiovisueel materiaal: huren of kopen?
Allfence lanceert webshop 'Kies Hekje'Allfence lanceert webshop 'Kies Hekje'
Advertenties

In de kijker

Congrescentrum Orpheus

Congrescentrum Orpheus

Een nieuw interieur voor Congrescentrum Orpheus!

Nieuwsbrief


Ontdek de nieuwsbrief

Nieuws

EVENTPLANNER - Kevin Van der StraetenBestel nu!

Weer

  • Vandaag
  • Morgen
  • Sunday
Meer weer

Vacatures

  1. 16-11Onthaalmedewerker
    Inkart nv
    Antwerpen
  2. 16-11Radiotechnieker
    Walkies4Events - W4E bvba
    Antwerpen
  3. 14-11Sales/accountmanager
    Breepark
    Noord-Brabant