3,3 miljoen winst, maar 15% minder omzet voor RAI

3,3 miljoen winst, maar 15% minder omzet voor RAI

Amsterdam RAI heeft over 2013 een nettoresultaat van € 3,3 miljoen (2012: € 2,1 miljoen) behaald. De winstgroei komt er na een uitzonderlijk goed congresjaar en de groei van de internationale activiteiten. Voor het eerst in de geschiedenis wist Amsterdam RAI meer dan 400.000 internationale bezoekers te trekken.

 

Qua omzet ging Amsterdam RAI er, onder meer door het wegvallen van de AutoRAI en het afstoten van MECC Maastricht, 15% op achteruit. De omzet bedroeg € 116,6 mln (2012: € 134,7 miljoen).


Goed congresjaar
Amsterdam RAI kende een uitzonderlijk goed congresjaar. Cardiologen, oncologen, hepatologen, trombose-specialisten; voor de meest uiteenlopende medisch specialismen mocht Amsterdam RAI congressen faciliteren. In 2013 bezochten ruim 400.000 internationale bezoekers Amsterdam RAI waarmee de afgelopen vijf jaar een groei van ruim 30% in het congressegment is gerealiseerd.

Belang internationale congressen voor de stad Amsterdam
De groei van het aantal internationale congressen is belangrijk voor Amsterdam RAI, maar zeker ook voor de metropool Amsterdam. Tezamen met de impact van de (eigen) internationale evenementen zorgde Amsterdam RAI in 2013 voor ruim een vijfde van alle zakelijke overnachtingen in Amsterdam.

MECC Maastricht per 1 januari 2013 afgestoten
De activiteiten van MECC Maastricht zijn in 2013 overgedragen aan de Gemeente Maastricht. In 2013 heeft deze overdracht plaatsgevonden en is begonnen aan een proces van ontvlechting van systemen en activiteiten. Naar verwachting zal deze ontvlechting eind 2014 gerealiseerd zijn.

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Hoe een kampvuur-gesprek organiseren?

Hoe een kampvuur-gesprek organiseren?

Oprichter cateringbedrijf Bevers & Bevers overleden

Oprichter cateringbedrijf Bevers & Bevers overleden

De Belgen zijn trots op hun evenementen, maar geraken er moeilijk

De Belgen zijn trots op hun evenementen, maar geraken er moeilijk

Advertenties