Vanaf 30 juni evenementen met 100% capaciteit in Nederland

Vanaf 30 juni evenementen met 100% capaciteit in Nederland

Na de aankondigingen in België volgt nu ook Nederland met versoepelingen voor het organiseren van evenementen. Geen beperkingen, afstand en mondkapjes. Wél testen en vaccinatiebewijzen.


Vanaf 30 juni zijn in Nederland evenementen toegestaan zonder grote beperkingen op het aantal bezoekers en waar mensen ook geen 1,5 meter afstand hoeven aan te houden. Ook hoeven ze geen mondkapje op. Het gaat om evenementen waarvoor een toegangsbewijs nodig is. Bezoekers moeten zich laten testen of een vaccinatiebewijs hebben. Ook bewijs van een recent doorgemaakte coronabesmetting biedt toegang.


De Nederlandse regering heeft dat vrijdag besloten en baseert zich op de resultaten van de Field Lab-evenementen die de afgelopen maanden zijn georganiseerd. "Zij concludeerden onder meer dat alle type evenementen veilig kunnen plaatsvinden wanneer er gebruik wordt gemaakt van een coronatest vooraf en van gecontroleerde in- en uitstroom van bezoekers." De coronatest die toegang biedt, mag maximaal 40 uur oud zijn.


Tot 28 juli mogen de evenementen maximaal 24 uur duren, en geldt er een maximumaantal bezoekers van 25.000 per dag. Een maand later, vanaf eind juli, kunnen er weer meerdaagse evenementen met overnachting worden georganiseerd, zoals meerdaagse muziekfestivals. Dan vervalt ook het maximumaantal bezoekers." Het RIVM adviseert wel om bij meerdaagse evenementen niet alleen vooraf maar ook tussentijds te testen", aldus het ministerie.

Bron: HLN 11/06 via License2publish

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Fouten die je maakt bij het opstellen van het budget voor je evenement

Fouten die je maakt bij het opstellen van het budget voor je evenement

Registreer nu je gratis tickets voor ISE 2025

Registreer nu je gratis tickets voor ISE 2025

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Advertenties