Hoe creëer je emotionele belevingen voor je online gasten

Hoe creëer je emotionele belevingen voor je online gasten

Eén van de redenen waarom mensen naar fysieke evenementen gaan, is om voor de 'beleving'. Naar een ander land reizen, een prachtige locatie ontdekken, in dezelfde ruimte zijn met een top influencer, omgaan met gelijkgezinden, een culinaire ontdekking doen en spannende plekken bezoeken. Het zijn maar een aantal voorbeelden van aparte momenten waar je deelnemers naar op zoek zijn.

 

Waarom is dat? Omdat deze momenten een emotionele reactie uitlokken. Je gasten zullen zich misschien niet meer die topspreker herinneren, maar ze weten nog juist wat ze erbij voelden. Opwinding, verveling of boos, je gasten verbinden zich met jouw evenement door de emoties die ze ervaren.


Daarom leggen we ons als eventprofessionals toe op het ontwikkelen van positieve emoties bij onze gasten. Tot hier de wereld van fysieke events. Maar wat met online events? Het probleem is hier dat mensen voor hun scherm zitten. Zo is het bijna onmogelijk om bepaalde emoties te laten ontbranden. Emoties zijn gebaseerd op de vijf zintuigen van je deelnemers, en die kun je niet in gang zetten vanaf een afstand.

 

Online evenementen zijn saai in vergelijking met hun fysieke alternatieven. Of is dat een denkfout? Wat als we het gehele opzet van online evenementen kunnen heruitvinden en emotionele belevingen ontwikkelen? Hier is hoe ...

Gratis verder lezen, dat kan!

Dit artikel is exclusief voor onze abonnees. Je las slechts een deel van het artikel. Abonneer je nu helemaal gratis om verder te lezen.

  • Een account is helemaal gratis
  • Je krijgt toegang tot exclusieve content
  • Je ontvangt onze tips, nieuws, ... in je mailbox

Lees ook

Fouten die je maakt bij het opstellen van het budget voor je evenement

Fouten die je maakt bij het opstellen van het budget voor je evenement

Registreer nu je gratis tickets voor ISE 2025

Registreer nu je gratis tickets voor ISE 2025

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Advertenties