eventplanner.live gemist? Bekijk het nu!

Meer dan 750 mensen volgden de allereerste eventplanner.live-conferentie live en de afgelopen week keken meer dan 3.000 mensen naar de opname. Bedankt om deel uit te maken van onze community ❤️ Heb je ons partner and developer event gemist? Geen paniek! Je kunt de video van het evenement hier bekijken.

Kevin Van der Straeten|bekijk origineel
Reageer op deze tv aflevering

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Ook beschikbaar als podcast:

Ook via podcast:

Listen on Google PodcastsListen on Apple PodcastsListen on Shopify

Transcript

Hallo, en welkom bij de allereerste eventplanner-partner- en ontwikkelaarsconferentie. We zijn erg blij dat je vandaag bij ons kunt zijn. Maar we zijn ook verdrietig. Triest om voor een leeg theater te staan. We hadden jullie allemaal graag persoonlijk verwelkomd. Ik heb er alle vertrouwen in dat dat binnenkort mogelijk zal zijn. Maar voor nu hopen we dat u gezond en veilig bent.


Beetje bij beetje wordt het licht aan het einde van deze uitdagende tijden feller. En daarmee de hoop om weer live evenementen te organiseren en te beleven; ons beroep dat we zo missen! Als we dat doen, zal Eventplanner er zijn om onze branche opnieuw op te bouwen.


En dat is waar het vandaag allemaal om draait: om u een update te geven van onze inspanningen om onze industrie voor te bereiden om samen weer te gedijen. Om de tools en andere innovaties te laten zien die we hebben ontwikkeld en waarmee u uw bedrijf weer kunt laten groeien. Omdat we hier bij eventplanner.net een diepe verantwoordelijkheid voelen ten opzichte van onze creatieve industrie. En als creatieve industrie weet ik zeker dat we een manier zullen vinden om hier doorheen te komen.


Mensen schreeuwen om de kans om samen te komen, te vieren, te genieten en gewoon te leven. Daarom is het zo inspirerend om te zien hoeveel van jullie zich aanpassen aan die behoeften: of het nu gaat om virtuele evenementen, vaccinatiecentra opzetten of hulp bieden aan mensen in nood.


We willen hetzelfde doen hier bij eventplanner.net. En wat dat betreft hebben we een grote aankondiging te doen! Om evenementenlocaties en leveranciers weer op de been te helpen, stellen we onze technologie gratis ter beschikking tijdens de wederopbouw van de evenementenbranche. Om specifieker te zijn, bieden we de komende zes maanden een volledig gratis upgrade van uw bedrijfspagina naar premium aan. Dat betekent dat u toegang heeft tot ons grote publiek en alle tools om u te helpen nieuwe zaken te vinden. U kunt updates, cases en nieuwe initiatieven plaatsen en deze delen met onze community. Omdat communicatie nu belangrijker is dan ooit. U kunt natuurlijk op elk moment weer downgraden. Zonder aanklacht en zonder harde gevoelens. Voeg gewoon een herinnering toe aan uw agenda voordat uw abonnement wordt verlengd.


Hoe begin je eraan? Gebruik de vouchercode 'REBUILD' bij het aanmaken of upgraden van uw bedrijfspagina. Aan onze trouwe adverteerders die al een premium bedrijfspagina op ons platform hebben, hebben we op een andere manier contact gezocht. In de afgelopen maanden hebben we een heleboel extra credits aan je account toegevoegd die je bijvoorbeeld kunt gebruiken om je posts een boost te geven.


Laten we nu eens kijken naar wat we de afgelopen maanden op eventplanner.net hebben gedaan.


In plaats van te vertragen, hebben we onze inspanningen om te investeren in ons platform en onze community meer dan verdubbeld. Omdat we daarmee geloven dat we een verschil kunnen maken. Allereerst hebben we een gloednieuwe eventplanner app ontwikkeld. En hier om je er alles over te vertellen is Stijn, onze hoofdingenieur die verantwoordelijk was voor het bouwen van de app. Net als jij heeft Stijn gebeld vanuit zijn thuiskantoor, aangezien we momenteel allemaal op afstand werken.


Hallo Kevin, bedankt voor de uitnodiging. Ik deel graag wat inzichten over de eventplanner-app. De app is beschikbaar voor iOS- en Android-apparaten. Centraal in de app staan de updates en posts die evenementenbedrijven zoals die van jou delen. Om inspiratie, ideeën en verhalen te verspreiden. U kunt uw nieuwsfeed personaliseren door berichten te volgen, leuk te vinden en erop te reageren. Kortom, de eventplanner.net-app is de community voor evenementenplanners in je broekzak. Bovendien biedt de app natuurlijk supersnelle toegang tot de slimste zoekmachine ter wereld voor evenementenlocaties en leveranciers, inclusief echte reviews. Via de app vind je ook een schat aan leermiddelen, zoals artikelen van redacteuren, afleveringen van eventplanner.tv en podcasts. Met tips en advies om nog betere evenementen te organiseren met nog meer impact.


Heel erg bedankt daarvoor, Stijn.


Ik zou moeten toevoegen dat de app volledig gratis is en kan worden gedownload via de App Store en Google Play.


Het is drie jaar geleden sinds de laatste grote update van ons ontwerp. Hoog tijd dat we een nieuwe uitrollen. Zeker gezien de snelheid waarmee eventplanner.net in die tijd is geëvolueerd. En dus, hier om te praten over de grote make-over die we hebben ondergaan, is onze hoofdontwerper, Ethan.


Bedankt, Kevin! Ik ben super enthousiast om ons nieuwe ontwerp te introduceren. Zoals u weet, toont ons platform momenteel meer dan 10.000 evenementenbedrijven en -locaties van over de hele wereld - een cijfer dat exponentieel blijft groeien - evenals duizenden artikelen, posts en video's ... die allemaal een beetje overweldigend kunnen zijn voor nieuwe bezoekers. Daarom hebben we ons gefocust op feedback van gebruikersonderzoek om de interface te vereenvoudigen en bezoekers te helpen de inhoud die ze nodig hebben, sneller te vinden. Het is een ingrijpende make-over die mensen nieuwe manieren zal bieden om met onze gemeenschap om te gaan. We hebben de afgelopen jaren zoveel nieuwe functies aan het platform toegevoegd. Daarom hebben we besloten om elk klanttraject vanaf nul te heroverwegen. Om de website zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken, voor zowel nieuwe als ervaren gebruikers. Je kunt alvast een voorproefje krijgen van ons nieuwe UX-ontwerp op de eventplanner.net homepagina en artikelpagina's. Andere pagina's zullen in de loop van de komende maanden volgen.


Bedankt, Ethan! Goed werk! Het nieuwe ontwerp is een enorme sprong voorwaarts in termen van gebruikerservaring. Het helpen van onze leden om nog meer bekendheid te krijgen voor hun locaties en diensten.


Maar het is niet alleen onze technologie die verbetert. We hebben ook geïnvesteerd in nieuwe, inspirerende content op eventplanner.net. Met diepgaande artikelen die zich bijvoorbeeld richten op het helpen van evenementenplanners om de pandemie het hoofd te bieden door hun evenementen online te zetten.


Maak kennis met Veerle, een van onze senior redacteuren bij eventplanner die een belangrijke rol heeft gespeeld bij het uitbreiden van onze catalogus.


Bedankt, Kevin. Zoals u weet, hebben we sinds het begin van de pandemie how-to-artikelen gemaakt over allerlei dingen met betrekking tot de planning van virtuele evenementen, inclusief gebruiksvriendelijke samenvattingen van alle virtuele evenementplatforms die beschikbaar zijn. Daar. We delen ook inspirerende en informatieve artikelen over bijvoorbeeld het organiseren van veilige evenementen, het heroverwegen van de promotie van uw evenement en vele andere onderwerpen. Tegelijkertijd heeft het eventplanner.tv-team gewerkt aan tv-afleveringen en podcasts vol waardevolle inzichten en interviews met vooraanstaande experts over de hele wereld. We hebben al deze content gratis beschikbaar gesteld op onze website en in de eventplanner-app. Bedankt, Kevin. En terug naar jou.


Heel erg bedankt, Veerle. Als je dit nog niet hebt gedaan, bekijk dan zeker enkele van die artikelen, video's en podcasts. En om u te helpen ze allemaal te vinden - en vooral om onze bezoekers te helpen u te vinden! - we hebben zojuist een grote update voltooid van onze zoekmachine, het kloppende hart van ons platform.


Onze database wordt meer dan 250.000 keer per maand geraadpleegd door evenementenplanners die op zoek zijn naar de beste locaties en leveranciers voor hun evenementen. Het slimmer en sneller maken van onze zoekmachine is altijd een van onze topprioriteiten geweest. Dit keer hebben we onze zoektocht naar 'regio' grondig herzien. Om het nog makkelijker te maken om evenementenlocaties en leveranciers bij jou in de buurt of op de locatie van je evenement te vinden.


Door onze bezoekers te helpen uw evenementlocatie of bedrijf sneller te vinden, heeft dit een directe impact op de groei van uw bedrijf. En het is nu nog eenvoudiger om je content te optimaliseren en je ranking te verbeteren om zo meer eyeballs te trekken via onze zoekmachine. Door reviews te verzamelen, volgers aan te trekken, posts te publiceren, onze widgets te gebruiken en je bedrijfspagina up-to-date te houden, maak je niet alleen je pagina aantrekkelijker voor onze community, maar verdien je daarbij ook extra rankingpunten.


Zorg er dus voor dat u alle functies van onze bedrijfspagina's gaat gebruiken en bereid u voor op het nieuwe tijdperk van evenementen.


De volgende zijn berichten. We hebben de mogelijkheid toegevoegd om in 2019 content op ons platform te plaatsen en deze een centrale rol te geven in onze app. We houden van de manier waarop u deze functie gebruikt om in contact te komen met onze community. Het is echt inspirerend om elke dag verbluffende foto's en verhalen van evenementen in onze feeds te zien. Het publiceren van berichten is supergemakkelijk. Log gewoon in op ons platform en ga naar onze homepage of uw bedrijfspagina. Met slechts een paar klikken kunt u uw prachtige foto's en verhalen rechtstreeks delen in de nieuwsfeed van onze gebruikers.


Elke bedrijfspagina op ons platform heeft de mogelijkheid om een beperkt aantal berichten te delen. Onze premium leden krijgen onbeperkt toegang tot dit zeer krachtige marketingkanaal. Door mensen uit te nodigen om uw pagina te volgen, zorgen we ervoor dat uw klanten uw verhalen bovenop hun nieuwsfeed zien. Daarnaast selecteert ons redactieteam wekelijks de meest inspirerende posts om in onze nieuwsbrief op te nemen. Zorg er dus voor dat je enkele inspirerende foto's aan je bericht toevoegt, om je kansen om geselecteerd te worden te vergroten!


Nieuw dit jaar is de mogelijkheid om je posts een boost te geven. Soms wil je je posts net dat extra zetje geven en faciliteren wij graag al vanaf 5 euro. Onthoud dat we gratis credits hebben toegevoegd aan de accounts van al onze trouwe adverteerders om deze functie gratis uit te proberen! En natuurlijk vindt u direct onder elk bericht geavanceerde analyses, zodat u eenvoudig hun organische en gesponsorde bereik en betrokkenheid kunt vergelijken.


We nodigen ontwikkelaars ook uit om voort te bouwen op onze infrastructuur voor het delen van berichten door een breed scala aan API's aan te bieden om berichten te publiceren of in te sluiten. Vooral als u publicatietools voor sociale media bouwt, neem dan gerust contact met ons op. We zouden graag zien dat onze partners hun berichten kunnen publiceren met hun favoriete tools voor beheer van sociale media.


Over analyse gesproken. We hebben ook een volledig nieuwe analyse-engine gebouwd die een gloednieuw KPI-dashboard voor onze partners aandrijft. Het geeft u waardevolle inzichten in de prestaties van uw bedrijfspagina op basis van big data en kunstmatige intelligentie. We verzamelen gegevens over alle bezoekersinteracties met uw bedrijfspagina via een nieuw state-of-the-art datawarehouse. Hierdoor kunnen we gigantische hoeveelheden gegevens verwerken terwijl we toch de volledige privacy van onze gebruikers garanderen. Al deze datastromen leveren waardevolle inzichten op, die wij met u, onze leden, delen. En u krijgt die inzichten in het bereik en de betrokkenheid van uw berichten in realtime, samen met het aantal vind-ik-leuks, klikken, recensies en zelfs widgetweergaven van uw bedrijfspagina. U leert ook welke trefwoorden onze bezoekers gebruiken om uw pagina te vinden, hoe de categorieën waarin u wordt vermeld, gerangschikt zijn en uit welke regio's bezoekers afkomstig zijn.


Dit alles is slechts het begin van een nieuwe innovatiegolf. De komende maanden en jaren gaan we steeds meer inzichten en functionaliteiten toevoegen aan het KPI-dashboard.


Een nieuwe functie om evenementenplanners te helpen locaties veilig en efficiënt te verkennen. We hebben ook 360 ° -fotografie op ons platform geïntroduceerd. Klaas legt uit hoe het allemaal werkt.


Bedankt, Kevin. Om het voor organisatoren gemakkelijker te maken om een goede indruk te krijgen van de locatie, zelfs voordat ze deze bezoeken, bieden we volledig virtuele sitebezoeken aan die gebruikmaken van interactieve 360-graden fotografie. Door letterlijk om je heen te kijken, kun je je meteen voorstellen hoe jouw evenement in die specifieke locatie zou passen. De 360-gradenfoto's zijn natuurlijk gemaakt door professionele fotografen en worden vervolgens toegevoegd aan de bedrijfspagina van de locatie. Dus wanneer gebruikers uw pagina vinden, en dat doen ze via onze gloednieuwe zoekmachine, krijgen ze alle details die ze nodig hebben over uw locatie, inclusief foto's, video's, recensies, posts en natuurlijk de nieuwe virtuele rondleidingen. Wij vinden het belangrijk om onze gebruikers te helpen bij het snel, efficiënt en veilig vinden van de perfecte locatie voor hun evenement of bruiloft.


Bedankt, Klaas!


En als je geïnteresseerd bent in het toevoegen van een virtuele tour aan je evenementlocatiepagina, neem dan gewoon contact op!


Een van de doelstellingen van al deze nieuwe functies is om de interactie op ons platform te stimuleren en daarmee de zichtbaarheid voor u en uw bedrijf. En een van de meest effectieve vormen van interactie zijn klantrecensies.


Recensies hebben de manier veranderd waarop we evenementenlocaties en andere evenementenleveranciers boeken, net als bij restaurants en hotels. Maar het verzamelen van echte beoordelingen is een gedoe, aangezien veel beoordelingsplatforms, waaronder grote zoals Google en Facebook, eenvoudigweg geen foutmeldingen hebben om ervoor te zorgen dat alleen uw echte klanten uw bedrijf kunnen beoordelen.


Daarom hebben we veel tijd en energie gestoken in het ontwikkelen van een veilig reviewplatform. En met succes! Het goede nieuws is dat Google zelfs ons reviewplatform herkent, dus eventplanner reviews zullen ook in de zoekresultaten van Google verschijnen.


Echte beoordelingen van echte klanten kunnen uw online reputatie een enorme boost geven en uw bedrijf een kickstart geven wanneer de evenementensector opnieuw opengaat. Met het risico onszelf te herhalen, maken beoordelingen echt een verschil en helpen ze bedrijven nieuwe leads te vinden. Maar wie kan de waarde van beoordelingen beter uitleggen dan onze partners zelf?


Hallo, mijn naam is Rutger Bremer en ik ben medeoprichter van Momice. En Momice is event-software voor zakelijke evenementen. Ik ben gaan samenwerken met eventplanner om mijn reputatie voor evenementen op te bouwen. We hebben al onze klanten gevraagd om een review achter te laten op de eventplanner review pagina. En dat helpt ons echt in de reputatie. We zijn een paar keer beloond met het certificaat van uitmuntendheid van eventplanner. En die beoordelingen helpen potentiële klanten echt om te bepalen waarvoor ze moeten kiezen. Als ze voor Momice kiezen. Dus ik zou echt aanraden om deze beoordelingswidget van eventplanner te gebruiken. Het helpt je echt bij je reputatie en je verkoop voor je evenementendiensten. Ga zo door, Kevin, je doet het geweldig. Doei.


Bedankt voor de uitnodiging, Kevin. En: hoi allemaal. Ik ben Robin, projectmanager van evenementenbureau To The Point Events. En ik moet eerlijk zijn. Voordat we het eventplanner-beoordelingsplatform gingen gebruiken, geloofden we niet echt in beoordelingen voor onze branche. Maar door ermee te werken, zijn we totaal van gedachten veranderd. Het lezen van de geweldige recensies van onze klanten maakt ons trots en helpt bij het aantrekken van nieuwe. Ondertussen hebben we zelfs het certificaat van uitmuntendheid van de eventplanner gewonnen. We kunnen andere evenementenbedrijven alleen aanraden om hetzelfde te doen. En begin gewoon je klanten om beoordelingen te vragen op eventplanner.net.


U kunt zelfs onze beoordelingswidget in uw eigen website insluiten. Om uw eigen bezoekers extra redenen te geven om voor uw bedrijf te kiezen. Het enige dat u hoeft te doen, is de html-code naar uw website kopiëren en plakken. Je vindt de code door in te loggen op je eventplanner-account. En als u nog een stap verder wilt gaan, kunt u zelfs volledige beoordelingsmogelijkheden in uw eigen website integreren door onze beoordelings-API te integreren. Op eventplanner.net/developers vindt u gedetailleerde instructies voor het implementeren van de API


Hallo allemaal, Antoine, ontwikkelaar bij Coma en reputatiepartner van Beat the Barn. Op verzoek van Beat the Barn hebben we de eventplanner review API in hun website geïmplementeerd. Allereerst: het ging heel vlot. De API is ongecompliceerd en zeer eenvoudig te implementeren. In slechts een halve dag waren we klaar. De belangrijkste reden voor Beat the Barn om te kiezen voor het eventplanner internet review systeem is dat het garant staat voor echte reviews. Het implementeren ervan op de Beat the Barn-website heeft een aanzienlijke impact op de conversie van de website. Bezoekers die goede recensies lezen, die worden bevestigd door een vertrouwd beoordelingsplatform, worden een stap dichter bij de keuze voor teambuildingactiviteiten van Beat the Barn gebracht.


Ook in het kader van beoordelingen zoeken we momenteel naar ontwikkelaars om ons platform nog verder uit te breiden door nieuwe en krachtige applicaties te maken. Dus blijf op de hoogte voor toekomstige updates!


Het uiteindelijke doel van al onze inspanningen op eventplanner.net is natuurlijk om meer boekingen voor jullie, onze gewaardeerde leden, te krijgen. Een paar jaar geleden hebben we onze unieke boekingsmodule gelanceerd die het voor organisatoren mogelijk maakt om direct een volledig op maat gemaakte offerte voor hun evenement te krijgen en zelfs met een paar klikken een evenementenlocatie, cateraar of DJ te boeken.


Vandaag maken we de software volledig gratis voor alle premium bedrijfspagina's. We zien zelfs af van de opleidingskosten. Gewoon een andere manier waarop we helpen om de industrie weer op te bouwen. Neem gerust contact op met je eventplanner klantensuccesmanager om deze functie voor je te activeren.


Nog een ding! De komende weken zal eventplanner.net in verschillende nieuwe regio's in drie nieuwe talen worden uitgerold. Naast Engels en Nederlands voegen we Frans, Duits en Spaans toe. Met nog meer talen in de pijplijn om van eventplanner.net de wereldwijde referentie te maken. Door nieuwe markten en talen toe te voegen, voegen we ook nieuwe wegen toe om uw eigen bedrijf te laten groeien. Veel internationale bedrijven vinden namelijk ook bij het organiseren van evenementen in uw land de weg naar uw bedrijfspagina. Het goede nieuws is dat we uw bedrijfspagina in alle ondersteunde talen op al onze websites zonder enige extra kosten beschikbaar zullen stellen. Al uw berichten en inhoud worden automatisch vertaald in alle talen van ons platform. En als de automatische vertaling u niet bevalt, kunt u deze ook handmatig wijzigen.


De overgrote meerderheid van deze nieuwe functies is vandaag beschikbaar. En de beste manier om ze te ontdekken, is door onze nieuw ontworpen online en mobiele platforms te verkennen.


Bij eventplanner helpen we je niet alleen om je bedrijf te laten groeien, het is onze missie om je te inspireren! Ik hoop oprecht dat het ons vandaag is gelukt.


Bedankt allemaal dat je bij ons bent gekomen. Blijf veilig en zorg voor uzelf en uw dierbaren.

Advertenties