10-jaar EventSummit: feesteditie



Vind je deze video leuk? Klik hiernaast. Dank je ;-)
Sponsored by

Eventsummit, het vroegere EvenementContact bestaat tien jaar. En dat vieren organisatoren Joris en Arjen met een topeditie in RAI Amsterdam op 15 februari.


www.eventsummit.nl


29-01-2018 -  by Kevin Van der Straeten

Comments

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan

Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

 





Transcript

Eventsummit, het vroegere EvenementContact bestaat tien jaar. En dat vieren organisatoren Joris en Arjen met een topeditie in RAI Amsterdam op 15 februari.

 

Dag Arjen, welkom in de studio.

 

Hey Kevin, vanuit Alkmaar.

 

Inderdaad. Jullie zijn bezig met de tiende editie van Eventsummit, daarvoor EvenementContact natuurlijk. Wat mogen we verwachten dit jaar?

 

Ja tiende editie alweer, hè. Het is alweer tien jaar geleden dat ik met Joris de eerste editie neerzette. Het wordt natuurlijk wel een feestelijke editie. Tien jaar, dus we gaan sowieso een groot feest vieren 's avonds bij Strand-Zuid. Daar hebben we een mooi jubileumfeest. De band hebben we net rond dus dat wordt erg leuk. En het wordt weer groter dan vorig jaar. We dachten vorig jaar, 400 exposanten; worden er nu 500. Dus ja, top.

 

Krijg je het nog altijd in die hal?

 

Ja, 12.000 vierkante meter. Het past er net in. We zijn met de plattegronden bezig, aan het kijken ook… We zitten nu op 400 exposanten en het wordt tot de kerst denk ik 440. En de laatste plekjes zullen denk ik de eerste twee weken van januari opgevuld worden.

 

Dat is mooi. Naast de beurs zelf komt er natuurlijk ook een congres 's ochtends. Kun je daar iets over vertellen?

 

Vorig jaar hadden we voor de eerste keer een toch wel vrij uitgebreid sprekersprogramma in de ochtend. In de vorm van een congres. Dat was met 250 man stijf uitverkocht. Dit jaar hebben we 400 plekken en de eerste tien kaarten zijn al verkocht. Het thema is dit jaar creativiteit en anders denken. Met eigenlijk toch wel allemaal sprekers die redelijk creatief zijn. We hebben Erik Scherder, dat is een hoogleraar. Is vaak in De Wereld Draait Door te zien. We hebben Dadara, een kunstenaar die op Burning Man zijn kunsten heeft vertoond. We hebben een dame van Vis à Vis, is een theatergroep, de leidster daarvan. Wie hebben nog meer? De Vrije Denkers. We hebben Jeroen Swolfs, een fotograaf. Die heeft net een expositie bij Taats. Heeft hij nu een expositie waarbij hij Streets of the World heeft gemaakt. Ik weet niet, misschien gezien? Dus ja, dat zijn allemaal hele gave sprekers. En dat doen we in de ochtend van half tien tot half een.

 

Maar overdag zijn er ook nog sprekers, had ik begrepen?

 

Ja, uitgebreid. We hebben vier podia. We hebben één podium voor de festivals. We hebben één podium voor de locaties, speciaal venue stage. We hebben een talent stage, met allemaal sprekers die nog niet zo bekend zijn. Maar wel hele leuke thema's waar ze over vertellen. En dan hebben we nog de zaal waar het congres is. Daar hebben we ook nog leuke sprekers. Mag ik er een paar uitlichten?

 

Ja, mag zeker.

 

Wat we heel leuk vinden is dat Duncan Stutterheim komt, natuurlijk de oprichter van ID&T, Sensation. Is nu eigenaar van de Adam-toren in Amsterdam. Het wordt een ask-me-anything. Dus iedereen kan vragen stellen aan Duncan over wat zijn visie is op de toekomst van festivals, evenementen. Dus dat vinden we een hele mooie spreker. We hebben Milan Meyberg, die is van DGTL. Die heeft het over duurzaamheid binnen festivals. Dus dat is die hoek. Bij de venue stage zijn we bezig met enkele Jonge Valken. Dat is de jongere generatie van het Van der Valk-concern, die hun visie geeft. Daar hebben we ook de School of Venues, komt daar vertellen. De talent stage hebben we acht hele leuke sprekers. Maar die staan allemaal al online. En dan hebben we nog een paar leuke sprekers zoals Robert Guijt bijvoorbeeld, oud-directeur van het De La Mar Theater. Komt over hospitality vertellen. CLC Vecta en MPI komen met twee hele mooie sprekers. En dan hebben we Tech & Online, niet te vergeten.

 

Joris fluisterde me ook in dat jullie de indeling van de beursvloer ook weer wat anders gaan doen. Omdat je natuurlijk groter wordt, wordt het steeds lastiger voor de bezoeker om te vinden wat hij zoekt. Dus dit jaar hebben we een hele heldere indeling in acht segmenten. Mensen hadden altijd het idee dat wij alleen maar locaties hadden. Nou, dat zijn er ongeveer 180 van de 500. Dus dat is wel een aantal, maar niet het grootste gedeelte. We hebben een indeling gemaakt in festivals, outdoor en actief, locaties, regio's en steden. Techn & Online, media en branche, evenementbenodigdheden en dan nog dienstverlening. En we hebben eigenlijk een heel helder patroon op de beursvloer gemaakt. Als een soort centraal middelpunt hebben we de grote fonteinbak en van daaruit kun je heel makkelijk alles vinden. Daar zijn we heel blij mee. Dat is eigenlijk gewoon een goede indeling.

 

Ik las ook dat jullie terug naar papier gaan, dat jullie een beursboekje gaan uitbrengen.

 

Dat was eigenlijk wel een grappig idee. Online is natuurlijk perfect maar ik heb het idee dat mensen zich dan even aanmelden voor een beurs. Als ik naar mezelf kijk: drie dagen van tevoren ga je eens kijken wat er in je agenda staat: oh ja, ik moet nog naar een beurs toe. En dan staan er vaak andere afspraken tussen. Je ziet het ook in de reisbranche. Reisgidsen komen terug. Die liggen in de map thuis, of liggen ergens waar je het leest. En dan zie je het weer onder ogen. Het wordt een heel mooie beursboekje. Een glossy, 64 pagina's, waarbij alles te vinden is over alle sprekers. En die gaan we gewoon weer ouderwets naar de mensen thuis sturen. Hoe leuk is dat.

 

Kijk eens aan. Kijkers die naar de beurs willen komen, hoe kunnen ze aan tickets geraken?

 

www.eventsummit.nl. Daar staat alles op. Daar staat alle content, routes… Eigenlijk alles wat je wil weten over de beurs, vind je daar. En daar kun je je ook kosteloos inschrijven voor de beurs.

 

Top. Dan zien we jullie op 15 februari, was het zeker?

 

Ja. Je komt toch wel mee feesten, Kevin, ‘s avonds?

 

Nu ga je me verplichten om op televisie te zeggen dat ik een glas kom drinken. Dat is goed. Beloofd.

 

Tot 15 februari

 

Tot 15 februari. Dank je wel, Arjen. En u beste kijker, bedankt voor het kijken en alweer tot volgende keer

Nieuwsbrief


Ontdek de nieuwsbrief
Advertenties