Hoe je jouw event interactief maakt

Hoe je jouw event interactief maakt

Een evenement organiseren is één ding. Maar hoe houd je het boeiend voor je gasten? Het actuele publiek is namelijk verwend. En veeleisend. Dus, om van je event een succes te maken, creëer je best interactie met je deelnemers. Hoe pak je dat aan? Hoe ver ga je daar in? Wanneer vinden ze het leuk en wanneer ervaren ze het als storend? Mojuice heeft enkele leuke voorstellen.

 

Wat werkt en wat niet? Mojuice bouwde de jongste maanden verschillende interactieve toepassingen. Wat dacht je van een Twitterwall tijdens je congres? Via Twitter stellen je gasten vragen aan de sprekers. Een moderator beslist welke vragen worden getoond. Of de deelnemers mogen reageren via Twitter. De leukste reacties verschijnen onmiddellijk op het scherm. Zet je Twitterwall in een leuke lay-out en je hebt meteen een levendige achtergrond voor je sprekers.

 

Via eenzelfde principe werken de sms votings. Via sms'jes laat je je publiek beslissen waarover de volgende spreker het heeft. Of je organiseert een poll en vraagt je deelnemers te stemmen via sms. Je projecteert de resultaten 'live'. Stof voor interactieve discussies.

 

Neem verder ook zeker eens een kijkje op onderstaande website waar je een standaardoplossing vindt voor interactie op je event.

www.interactify.be
Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Jan-Jaap In der Maur [Dagvoorzitter]
Jan-Jaap In der Maur [Dagvoorzitter]
New|2014-02-16 - 21:43u

Interactie? Ja graag! Maar dat begint dan toch echt met mensen en de vraag wat hen bezig houdt. Techniek is een middel, en geen doel op zich. En een Twitterwall achter de sprekers? Kom op, zeg: dat idee is al weer volledig achterhaald, omdat het bewezen heeft meer kwaad te doen dan goed. Voting per SMS werkt wel .... soms. Maar veel vaker leidt de techiek af van waar het écht om gaat: werkelijk contact tussen mensen.

Danny Stevens [EventDrive]
Danny Stevens [EventDrive]
New|2014-02-17 - 10:46u

Helemaal met jou eens Jan-Jaap.. Het doel primeert, en vaak genoeg zien we dat alle leuke fancy stuff geen meerwaarde biedt, maag gewoon leuke hebbedingetjes zijn die de focus bezoedelen.

Stefan Debois [Survey Anyplace]
Stefan Debois [Survey Anyplace]
New|2014-02-17 - 12:05u

Ongelooflijk dat voor een eenvoudige quiz of survey op een event steeds weer specifieke apps worden geprogrammeerd - terwijl er oplossingen bestaan zonder app waarmee dit zoveel goedkoper en sneller kan.

Lees ook

Hoe vermijd je event clichés en bouw je een waardevol event?

Hoe vermijd je event clichés en bouw je een waardevol event?

Van ondergronds dineren tot logeren in de boomtoppen

Van ondergronds dineren tot logeren in de boomtoppen

Gratis festivals hebben het moeilijk door gestegen kosten: "Je kan het bijna niet rondkrijgen"

Gratis festivals hebben het moeilijk door gestegen kosten: "Je kan het bijna niet rondkrijgen"

Advertenties