AVeurope - De Audiovisuele Architect

AVeurope - De Audiovisuele Architect

AVeurope brengt beeld, licht en geluid naar the next level. Tom Lentelink: "Deze drie ingrediënten tot één samenhangend geheel samensmelten, waardoor elke presentatie - waar ook ter wereld - een boost krijgt, dat is onze kracht."

 

"De manier waarop we leven en werken is ingrijpend en in een razend tempo aan het veranderen”, vertelt Lentelink gepassioneerd. “Nieuwe technologieën bieden ongekende kansen. Tegelijkertijd vormen ze, als je er niet in meegaat, een bedreiging. Daarom ligt binnen AVeurope de focus op innovatie van nieuwe technieken. Wij zijn de brug tussen de boodschap van onze klanten en de techniek die deze boodschap op de meest efficiënte wijze kan overbrengen."

 

 

De groei 

In 2005 begon de familie Lentelink met het leveren en installeren van truss en verlichting op agrarische beurzen. Vanuit de klanten nam de vraag naar audiovisuele techniek steeds meer toe. “Van daaruit hebben we ons ontwikkeld tot audiovisueel specialist. Door ons echt te verdiepen in de specifieke wensen van standbouwers op locatie en onze self-supporting werkwijze wisten steeds meer beursprofessionals ons te vinden. Zo zijn we alsmaar doorgegroeid. Het ging prima, maar als betrekkelijke kleine speler – we waren met tien vaste mensen – ben je toch kwetsbaar. Wat je nodig hebt, is ‘body’. We zochten een partner waarmee we blindelings konden samenwerken. Uiteraard moest het ook een familiebedrijf zijn, met dezelfde normen en waarden en met de focus op de lange termijn. Met de Mansveld Groep hadden we direct de juiste klik. Dankzij de toetreding tot de Mansveld Groep, begin 2017, kan AVeurope zich nog beter manifesteren als Audiovisuele Architect.” 

 

 

Audiovisuele Architect 

Wie Mansveld Expotech (MX, onderdeel van de Groep) zegt, zegt elektra, licht, audio, video, projectie, besturing, rigging en truss. Mansveld Expotech is de totaalaanbieder in de branche en binnen de groep positioneert AVeurope zich als de Audiovisuele Architect. “Wij voeren niet alleen uit, maar bedenken en ontwerpen ook de techniek voor de klant. Het mooist is als we in een vroeg stadium kunnen instappen. Vanaf het moment dat de klant bedenkt dat hij aan een beurs of event wil deelnemen of wil organiseren, willen wij het liefst al meedenken. Wat is de boodschap? Hoe kun je de boodschap met de juiste techniek de gewenste impact geven? De combinatie van totaalaanbieder en specialist is uniek in Nederland. Zeker binnen een groep van diverse bedrijven zoals Mansveld. Het stelt ons in staat om onze klanten extra toegevoegde waarde te bieden vanuit één vertrouwd aanspreekpunt.” 

 

“Techniek is complex en het wordt steeds complexer. Steeds meer mensen hebben geen idee wat er technisch allemaal mogelijk is. Dat hoeft ook niet, want daar zijn wij voor. Wij maken het begrijpelijk en helpen de klant met het selecteren van de juiste audiovisuele technologie, zodat zijn boodschap de maximale impact heeft.” 

 

 

Ambiance-on-Demand

De kracht van een boodschap wordt in een hectische beursomgeving voor een groot deel bepaald door de efficiency van de techniek die wordt gebruikt. “Een groot onderdeel daarvan is de ambiance die door de standhouder wordt gecreëerd. Momenteel zijn we volop bezig met ons nieuwe concept ‘Ambiance-on-Demand’: met één druk op de knop verander je de sfeer in de stand of op de eventlocatie. Van zakelijk naar gezellig, van functioneel naar intiem, de mogelijkheden zijn legio. Een persconferentie, een productpresentatie, perfecte filmopnames of foto’s, klantgesprekken in de juiste ambiance, de standparty na de beurs: met ons Ambience-on-Demand verlichtingsplan kan de klant zelf op elk gewenst moment van de (beurs)dag de sfeer creëren die hij op dat moment nodig heeft. Met één systeem, dus ook nog eens enorm (kosten)efficiënt.” 

www.aveurope.nl
Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Zo maak je mensen enthousiast voor je event

Zo maak je mensen enthousiast voor je event

The Fungroup presenteert het Fun-Wheel 15m reuzenrad

The Fungroup presenteert het Fun-Wheel 15m reuzenrad

Zelfscan voor toegankelijkheid van festivals en evenementen

Zelfscan voor toegankelijkheid van festivals en evenementen

Advertenties