
BluePoint Antwerpen

- Filip Williotstraat 9, 2600 Berchem, België
- Certificate of Excellence 2023
9.4/10
BluePoint - Dé seminarie- en eventlocatie in Antwerpen
BluePoint, verhuurt al jaren functionele vergaderzalen en comfortabele ruimtes voor congressen, beurzen, events, opleidingen, seminaries, workshops enzovoort. Ook seminariepakketten en residentiële seminaries inclusief shuttleservice van en naar het hotel maken deel uit van het BluePoint aanbod.
Het ruime aanbod van BluePoint is uniek in de regio
- 25 multifunctionele en modern uitgeruste zalen met een capaciteit van 2 tot 500 personen
- een imposante foyer, een multifunctionele eventruimte met orangerie annex tuin, een spectaculair dakterras
- gratis draadloos Internet tot 250 gelijktijdige gebruikers, hightech presentatie- & communicatiemateriaal en technische ondersteuning
- kwalitatieve dienstverlening en duidelijke prijsafspraken
- zeer vlot bereikbaar, ook vanuit Nederland, en met uitgebreide parkeergelegenheid voor de deur en ondergronds.
Een team van toegewijde medewerkers neemt u tijdens uw aanwezigheid alle zorg uit handen. En de catering passen we volledig aan uw wensen aan, van ontbijt tot viparrangement.
Laat ons weten wat u organiseert. Wij maken graag een offerte op uw maat.
Dankzij jullie reviews, positieve feedback en enthousiasme ontving elke BluePoint vestiging het Certificate of Excellence 2023 van eventplanner.net. Al meerdere jaren op een rij wordt ons harde werk geapprecieerd bij onze klanten en daar kunnen we alleen maar trots op zijn. Bedankt! 😍


84 reviews over BluePoint Antwerpen - 9.4/10
Schrijf een review
Succesvolle eerste editie dankzij Bluepoint
Voor de organisatie van de allereerste Contract Management Day in België hebben wij gekozen voor Bluepoint als locatie. Heel mooie en moderne indeling, lekkere hapjes en voldoende ondersteuning doorheen de dag. Onze bezoekers hebben genoten van de dag én de locatie. Jona kon ons doorheen heel het proces begeleiden, niets was te veel gevraagd. We blikken terug op een prachtige dag en kijken alvast uit naar onze volgende editie die opnieuw zal doorgaan in Bluepoint Antwerpen.
Reactie van BluePoint Antwerpen op deze review:
Dag Liudmila, fijn dat het jullie zo bevallen is en dat de bezoekers hebben genoten van de dag. We kijken er al naar uit om jullie de volgende editie met evenveel enthousiasme te helpen om er weer een topevenement van te maken.

Toplocatie, top samenwerking!
Alles wordt altijd tot in de puntjes geregeld. Dank aan Eline, steeds een fijne samenwerking!
Reactie van BluePoint Antwerpen op deze review:
Dank je wel Jessy voor je positieve feedback! Onze sales coördinators hebben inderdaad een oog voor detail. 😊

Zeer geschikte locatie voor duurzame evenementen!
BluePoint Antwerpen is een mooie en aantrekkelijke locatie wat een professionele uitstraling geeft aan je evenement. Het personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam. We hebben erg veel positieve reacties gekregen over de locatie en de catering (volledig vegetarisch). Zeker als je een duurzaam event wilt organiseren kan ik BluePoint aanraden. Ze zetten actief in op energiebesparing, waterbesparing, ecologisch schoonmaken, duurzame voeding, etc. en hebben hier ook het duurzaamheidslabel Green Key voor behaald. Hier wordt op verschillende plekken in het gebouw over gecommuniceerd, dus dat is zeker een meerwaarde van deze locatie.
Reactie van BluePoint Antwerpen op deze review:
Dank je wel voor deze mooie review, Jorine! We zijn inderdaad bijzonder trots op het Green Key Label.
Ook in de toekomst blijft BluePoint investeren in duurzaamheid. Bedankt voor je vertrouwen en wij kijken alvast uit naar de volgende samenwerking!

Geslaagde jubilarissenviering
Met onze organisatie deden we beroep op BluePoint voor onze jubilarissenviering, waar medewerkers die X aantal jaar in dienst zijn in de bloemetjes worden gezet in het bijzijn van hun leidinggevende(n). Alles wat netjes verzorgd: de zaal was mooi ingericht, de hapjes waren heel lekker, vlotte en vriendelijke bediening en ook de photobooth viel in de smaak. Doordat de meeste van onze medewerkers uit het Antwerpse komen, was ook de ligging van de zaal ideaal. Onze aanwezigen hebben ervan genoten!
Ook de communicatie in de voorbereiding naar het evenement toe liep erg vlot. Wij komen graag terug!
Reactie van BluePoint Antwerpen op deze review:
Wat fijn om deze feedback te lezen, Astrid. Dank jullie wel voor het vertrouwen in ons team. Wij kijken er alvast naar uit om jullie terug te zien. Want mensen in de bloemetjes zetten, dat doen wij graag!

BluePoint synoniem voor een geslaagd feest!
Voor een evenement beroep gedaan op het team van BluePoint Antwerpen. Niet alleen is de locatie top, de catering was verzorgd tot in de puntjes net zoals alle andere details. Het team van BluePoint mist geen enkel detail (zowel technisch, als decoratief) en staat altijd klaar om advies en ideeën te geven.
Een evenement organiseren in BluePoint Antwerpen staat garant voor een maximum aan goede opvolging en een minimum aan stress door de zeer goede begeleiding.
Het team en de locatie van BluePoint Antwerpen staat synoniem voor een geslaagd feest!
Reactie van BluePoint Antwerpen op deze review:
Dank je wel voor deze fijne review, Eva. We willen jou dan ook bedanken. Jouw enthousiasme zorgde voor die extra 'golden touch' aan het event. Wij kijken alvast uit naar de volgende samenwerking. Tot binnenkort!

Colloquium 2022
Net een halve dag 180 genodigden mogen ontvangen bij BluePoint Antwerpen. Goede begeleiding van BluePoint om het event te organiseren, tijdens het event prima ondersteuning en de nodige flexibiliteit om de koffiepauze en netwerkreceptie op het moment zelf te kunnen schuiven vanwege sprekers die te snel of te laat klaar waren. En zeer lekkere hapjes. Een zeer geslaagd event dankzij een goede werking van BluePoint.
Reactie van BluePoint Antwerpen op deze review:
Dank je wel voor deze fijne review, Gaétan. Het was inderdaad een zeer geslaagd event! Wij kijken alvast uit naar onze volgende samenwerking.

Professionele samenwerking
Wij kozen Bluepoint als locatie voor een groots klantenevent. Wij blikken terug op een zeer professionele en héél correcte samenwerking. Gezien de niet alledaagse setting die nodig was voor dit event, zorgden een goede briefing, regelmatige stand van zaken, correcte budgetafspraken en een vlotte communicatie met de Sales Coordinator voor een schitterend en geslaagd event! Wij komen heel graag terug naar Bluepoint!
Reactie van BluePoint Antwerpen op deze review:
Dag Ilse,
Het is super fijn deze feedback te lezen. Het was een onvergetelijke evenement waar we samen trots op mogen zijn. Bedankt voor het vertrouwen!
Wij kijken alvast uit naar onze volgende samenwerking. Jullie zijn altijd welkom bij BluePoint Venues!
Het BluePoint team

Google Cloud NEXT Benelux, november 2022
We mochten als 2Bcome Events, vorige week voor Google Cloud Next Benelux 2022, een 3 -daags event organiseren in Antwerpen. We hebben voor Bluepoint gekozen vanwege het grote aantal zalen waarover Bluepoint beschikt en de ideale ligging.
We zijn gestart zonder een extra opbouwdag, dus een opbouw in de nacht met veel decor en fraaie bomen van Faek & Classic Design & techniek van Blue Moon, ook alle 3 topbedrijven J. Toen wij aankwamen had het team van Bluepoint alle ‘hardware’ voor de catering bars/buffetten/meubilair al op de juiste plekken klaar staan, zodat we ruim op tijd klaar waren voor de ontvangst van de gasten. Dat was fantastisch en we hebben met elkaar 3 mooie event dagen gecreëerd. Mede dankzij de flexibele, professionele en transparante houding van het Bluepoint team stond alles op tijd klaar, was de Food & Beverage perfect en was iedereen ‘engard’ ook tijdens de event dagen om oplossingen te bieden en daar waar nodig mee te werken aan het intensieve programma. Werkelijk een goed team met oog voor ieder detail. We hebben het ervaren als super fijne samenwerking en het resultaat mag er zijn ! Dank jullie wel met name Julie Mirzabekian! & Abel, Eline, Liesbeth, Laure & Danny ! Thank YOU ! Hopelijk tot de volgende keer !
Reactie van BluePoint Antwerpen op deze review:
Beste Evelien,
We hebben inderdaad samen de BluePoint locatie te Antwerpen naar een NEXT level gebracht.
Alle uurtjes planning en opbouw hebben geloond. Het was een fantastisch evenement-3-daagse!
Bedankt voor deze fijne samenwerking.
We hopen alvast in de toekomst nog veel samen te mogen werken. 2Bcontinued 😉
Het BluePoint team

Trouwfeest 19 november 2022
Op 19 nov 22 vierden wij onze trouw (130p) in de zalen van Bluepoint en werden aangenaam verrast door de kwaliteit van de zaal (verlichting, de tafelschikking en de verwarming, faciliteiten) en bovenal de vriendelijkheid en attentie van het personeel. De restauratie (diner en avondfeest) was voortreffelijk en de bediening snel en vlekkeloos. Danny en Liesbeth hebben alles in goede banen geleid tot in de vroege uurtjes. We hadden onze keuze natuurlijk al gemaakt op basis van de uitstekende ligging, parkeermogelijkheid en mooie zalen. De uitstekende coördinatie door Jona Van Noten heeft alles nog meer glans gegeven. Alle gasten van het feest geven enkel positieve feed back. Bedankt om dit feest mee te doen slagen.
Reactie van BluePoint Antwerpen op deze review:
Dag Walter, Het is enorm fijn om te lezen dat jullie zo van jullie dag hebben genoten. Bedankt voor deze mooie woorden over onze evenementenlocatie en ons team. We wensen jou en Lut het allerbeste toe!

Fijne samenwerking
Voor de organisatie van een Summer BBQ kwamen we uit bij Blue Point Antwerpen. Dankzij de vlotte, open en transparante communicatie werd er met onze aanvraag meegedacht en uiteindelijk gekozen voor het dakterras. De weergoden waren ons goedgezind, waardoor het een heel leuk evenement werd. De Green Egg grillmaster ervaring is een absolute aanrader wanneer je je gasten een onvergetelijke BBQ ervaring wilt aanbieden.
Wij kijken alvast uit naar een volgend event op deze locatie.
Reactie van BluePoint Antwerpen op deze review:
Beste Olivier,
Hartelijk dank voor deze mooie review. Het is heerlijk te lezen dat jullie van de BBQ genoten hebben.
We hopen jullie binnenkort terug te mogen verwelkomen!

Ons trouwfeest in Bluepoint was een groot succes!
Op zaterdag 21 mei 2022 gaven we ons trouwfeest in Bluepoint. Onze zoektocht naar een trouwzaal duurde enkele weken maar wij kozen uiteindelijk voor de moderne locatie Bluepoint. Dit was grotendeels te danken aan onze contactpersoon Jona. Zij gaf ons vanaf het eerste moment een goed gevoel. Haar enthousiasme en bereidwilligheid is dan ook de hele voorbereiding van anderhalf jaar lang gebleven.
Ons aperitief en avondmaal namen we op het prachtige dakterras, de receptie in de Brug & Bar met vervolgens het dansfeest in zaal James Cook met aanpalend terras. Alle zalen zijn uitgerust met de nieuwste technische snufjes (een gigantisch ledscherm waar onze namen op kwamen bv.) en beschikken over goede belichting en moderne materialen.
De catering was ook top! (We mochten dit dan ook vooraf allemaal komen proeven.) Het diner bestond uit vier overhe operlijke gangen dat door een vriendelijk en professioneel team geserveerd werd.
De communicatie met Jona verliep altijd zeer vlot. Onze vragen of opmerkingen werden snel beantwoord en er werd steeds naar een goede oplossing gezocht. Wij kunnen niet genoeg benadrukken hoe belangrijk dit voor ons geweest is. Ook op de dag zelf liep Jona er met een grote glimlach rond om alles in goed banen te leiden. Onze trouw verliep vlekkeloos, wij zijn ontzettend tevreden!
Voor een modern en hedendaags trouwfeest is Bluepoint de ideale locatie: ruime keuze uit verschillende soorten zalen, professioneel team, goede catering, vlotte bereikbaarheid en parkeergelegenheid
Reactie van BluePoint Antwerpen op deze review:
Beste Yasmin en Fédérique,
Het was ons een hele eer om jullie trouwfeest te mogen organiseren. We hebben er samen de mooiste dag van jullie leven van gemaakt!
Jullie kozen inderdaad voor de meest idyllische setting op het dakterras, vervolgens receptie aan onze bar en tot slot het dansfeest in onze James Cook zaal. Het aanpalende terras is ideaal voor diegene die zich ten volle hadden gegeven op de dansvloer, om ook even op adem te kunnen komen en een luchtje te scheppen!
Bedankt voor deze mooie review over onze venue, de catering en ons team! Ons Jona is dan ook echt een topper!

Zeer klantvriendelijk
We, BNI Chapter Diamant, vergaderen wekelijks bij Bluepoint Antwerpen. Ondanks ht vroege uur dat we bij lekaar komen zijn ze suer behulpzaam en staat alles in orde. We straten om 6u"à en Xavier staat steeds paraat. bedankt
Reactie van BluePoint Antwerpen op deze review:
Beste Brigitte,
Over een productieve ochtend gesproken!
Het is altijd fijn jullie 's ochtends te mogen ontvangen voor een ontbijt.
Bedankt voor deze prettige feedback!

Vlotte service, piekfijn in orde.
Ons avondevent bij Bluepoint Antwerpen verliep vlotjes. We genoten van de aangename service. De communicatie vooraf, de technische ondersteuning en de catering waren piekfijn in orde. Bedankt voor een geslaagd event!
Reactie van BluePoint Antwerpen op deze review:
Beste Ilse, Het is leuk te lezen dat jullie avond vlotjes is verlopen. We doen altijd ons uiterste best om de beste catering, technische ondersteuning en service aan te bieden. Bedankt voor deze fijne feedback over BluePoint Antwerpen! We hopen jullie binnenkort terug te mogen verwelkomen!

uitreiking Openbaargroen-awards 2021 door VVOG
Voor de uitreiking van de Vlaamse openbaargroen-awards 2021 was deze locatie zeer geschikt vanwege de centrale ligging in Vlaanderen. De verschillende ruimtes (zaal en catering-ruimte) ogen modern en zijn attractief. Al het personeel van Bluepoint is zeer behulpzaam en zorgde samen met ons voor een vlotte organisatie en een feestelijke Finaledag die door de ruim 150 aanwezigen enorm werd gewaardeerd!
Reactie van BluePoint Antwerpen op deze review:
Bedankt Rudi voor jouw review! Het was fijn jullie te mogen verwelkomen in onze venue. Onze eventvenue kleurde voor een dagje nog net iets groener! Het was dan ook zeer leuk te zien hoe jullie gasten trots vertrokken met hun awards! Hopelijk tot binnenkort!
Kenmerken BluePoint Antwerpen
- Wifi
gratis
- Aantal personen
2 - 500
- Bereikbaarheid
auto
openbaar vervoer
parking - betalend
- Omgeving
groene ruimte (bv. een bos)
vlakbij snelweg
stad (centrum)
- Cateringlocatie
interne catering
vaste cateraar(s)
- Faciliteiten
airco
blackbox
geluidsinstallatie
projectie
Activiteiten BluePoint Antwerpen
- Activiteiten:
- Vergaderzaal huren in Berchem | Vergaderzaal huren | Feestzaal huren in Berchem | Feestzaal huren | Congreslocatie huren in Berchem | Congreslocatie huren | Evenementenlocatie huren in Berchem | Evenementenlocatie huren
- Trefwoorden:
- seminarie antwerpen | beurslocatie | locatie evenementen | feestzaal verhuur | locatie | congreszaal | evenementenlocatie in antwerpen | verhuur zalen | zalenverhuur | vergaderzaal antwerpen | vergaderzaal | verhuur feestzalen | partycentrum | conferentiecentrum | locatie in antwerpen | zaal | locatie verhuur | organiseren evenement | feestzalen | verhuur zaal | congres antwerpen | evenementenlocatie | partycentra | evenementlocatie | evenement antwerpen | locaties | zaal huren | feest antwerpen | eventlocatie in antwerpen | feestlocatie | feestzaal huren | zaalverhuur | verhuur feestzaal | feestzaal in antwerpen | zalen verhuur | feestruimte | vergaderlocatie | vergaderzalen | verhuur locatie | feestzaal | zaal verhuur | conferentiezalen | meetingroom | eventlocatie | zalen | locatie huren | feestzaal antwerpen | seminaries | zalen huren | unieke locatie antwerpen | vergaderlocatie antwerpen | feestzalen verhuur | opleidingszaal | vergaderzalen antwerpen | zalen huren antwerpen | event venue | eventruimte | bedrijfsevenement antwerpen | locaties huren | feestzalen huren | computerlokaal | opleidingen | verhuur locaties | locaties verhuur | verhuur zalen antwerpen
Sinds maart 2022 draait de evenementen sector weer op volle toeren! Live evenementen zijn weer trending. Wij zijn dan ook super gelukkig dat we opnieuw kunnen doen wat we het liefste doen, namelijk samen mooie herinneringen creëren!
BluePoint wil jullie bedanken voor:
- Het kiezen voor onze zalen in Antwerpen Brussel & Luik, als locatie voor uw evenement


We hadden het allemaal graag anders gezien, maar ook in 2021 bleef Covid-19 voor de nodige uitdagingen zorgen.
We werden allemaal geconfronteerd met live meeting- en eventplannen die in het water vielen.
Maar het zorgde er ook voor dat we onze creativiteit, flexibiliteit en zin voor innovatie konden aanspreken.


Wij zijn zeer trots te kunnen aankondigen dat Green Key nu ook BluePoint Antwerpen beloont met het Internatioinale Eco label voor accommodatie, conferentielocaties, attracties en restaurants!
Bekijk de video op ons BluePoint YouTube Kanaal https://bit.ly/2MbMtHp


Steeds vaker organiseren bedrijven en event organisatoren virtuele evenementen.
BluePoint, dat al jarenlang actief is in het organiseren van allerlei live evenementen, heef zich nu ook gespecialiseerd in het organiseren van virtuele evenementen. Dankzij talrijke investeringen in technologie blijven de virtuele evenementen voor uw onderneming ook budgetvriendelijk.
Op 28 januari ging er bij BluePoint Antwerpen de livestreaming door van het ISS ...
Kick-off van het 1ste in coronatijden - georganiseerd door AS Projects.
Voor veel van de sprekers, sponsors en talrijke huisartsen was dit het 1ste live symposium sinds februari: enthousiasme & dankbaarheid ten top!
#coronaproof #live #diabetessymposium



"Etiquette bij digitaal werken". Bedankt Griet Deca van Tryangle Happiness and Well-Being at Work om ons en vijftig vrijwilligers een stappenplan naar digitaal comfort te geven. Het was interactief en boeiend! Echt een academie die toepasbaar is als vrijwilliger bij Markant vzw en in al je andere rollen.


Geweldige locatie en vriendelijk personeel
We hebben onlangs de BluePoint-locatie in Antwerpen gebruikt voor een community-based, regionaal evenement, dat kaartenmakers van over de hele wereld samenbrengt. Het was voor ons een hele leuke ervaring om met BluePoint en hun hoofdcontactpersoon Julie samen te werken. We waren van mening dat de locatie de nodige faciliteiten, innovatieve ruimtes voor branding tijdens het evenement en voldoende ruimte bood om ons programma te hosten, dat uit meer dan 100 sessies gedurende 2,5 dag bestond. Het personeel van BluePoint was professioneel, reageerde snel en proactief in hun aanpak. Het was echt een genoegen om met hen aan dit evenement samen te werken en we vonden dat de prijs-kwaliteitverhouding uitstekend was. Wij waarderen de extra inspanningen die zij hebben geleverd om ons evenement tot een succes te maken. Bedankt aan BluePoint en al het personeel dat dit evenement ondersteunde!
bekijk origineel
enGreat Venue & Lovely Staff
We recently used the BluePoint venue in Antwerp for a community based, regional event, that brings together mapmakers from all over the world. It was a very nice experience for us to work with BluePoint and their lead point of contact Julie. We felt that the venue provided the necessary facilities, innovative areas for in-event branding, and plenty of space to host our program which was comprised of more than 100 sessions throughout 2.5 days. The staff at BluePoint was professional, quick to respond, and proactive in their approach. It was really a pleasure to work with them on this event and we felt it was a great value for money. We appreciate the extra effort they put in to help make our event such a success. Thank you to BluePoint and all of the staff who supported this event!