Let's Get Digital - Digital Event Solutions
Laten we digitaal worden en de impact van Live-Events vergroten
Let's Get Digital - Digital Event Solutions|
25 januari 2024

NEXTLIVE gaat een samenwerking aan met de Nederlandse evenementenleverancier LET'S GET DIGITAL

De digitalisering van onze samenleving stopt niet bij de evenementenbranche. Integendeel: AI, Web3 en talloze innovatieve digitale tools optimaliseren bedrijfsgerelateerde evenementen, zorgen voor merkervaringen met merkbaar meer impact en verhogen uiteindelijk de ROI van het evenement. Eén van deze digitale tools wordt aangeboden door Let's Get Digital - een Nederlandse evenementenleverancier. Ontdek wat erachter zit in het VOLGENDE #INTERVIEW met Benedict Schäfer.


Benedict Schäfer, consultant bij LET'S GET DIGITAL: "Duurzaamheid is ongetwijfeld een belangrijke megatrend in de evenementenbranche, die wij als evenementenleverancier stevig hebben verankerd als een van onze kernwaarden."


Een stel jonge, enthousiaste pioniers die allemaal één missie hebben: Live events en merkervaringen optimaliseren en tegelijkertijd een positieve impact hebben op mens en milieu. Enthousiast, betrouwbaar en transformatief: dit zijn de drie belangrijkste kernwaarden bij LET'S GET DIGITAL en dat maakt deze evenementenleverancier de perfecte partner voor zowel de realisatie van virtuele en hybride evenementen als voor de uitvoering van live events en face-to-face evenementen. En omdat we bij NEXTLIVE meteen onder de indruk waren van LET'S GET DIGITAL, haar team en haar fantastische portfolio, zijn we een samenwerking aangegaan met deze innovatieve evenementenleverancier.


LET'S GET DIGITAL ondersteunt het NEXTLIVE.FESTIVAL 2023 voor evenementenklanten op het #RMCC, dat we organiseren in samenwerking met Convention Wiesbaden. In het interview met Benedict Schäfer, adviseur voor de evenementenmarkt in de overkoepelende regio, leert u alles wat u moet weten over de evenementenaanbieder, vooral hoe deze u en uw evenementen kan helpen.


Redactie

Benedict, jij bent van oorsprong een Nederlands bedrijf dat inmiddels ook voet aan de grond heeft gekregen in de Duitse evenementenbranche. Hoe verschillen deze twee markten als het gaat om het plannen en realiseren van zakelijke evenementen en wat hebben ze met elkaar gemeen?


Benedictus Schäfer

De markten in Nederland en Duitsland kennen zowel verschillen als overeenkomsten in de planning en realisatie van zakelijke evenementen. Eén verschil ligt bijvoorbeeld in de culturele nuances en voorkeuren. In Nederland leggen bedrijven meer nadruk op interactieve elementen en gezelligheid - bijvoorbeeld in de vorm van Get2Gether-feesten, terwijl in Duitsland de nadruk vaak ligt op professionele en efficiënte uitvoering - het doel hier is om een zo hoog mogelijke evenement-ROI te behalen .


Toch zijn er overeenkomsten in de toenemende vraag naar digitale evenementenoplossingen. Zowel in Nederland als in Duitsland zijn evenementenplanners steeds meer op zoek naar evenementenopties om hun publiek te bereiken, unieke ervaringen te creëren en de barrière van netwerken te verlagen - allemaal met een eenvoudige en efficiënte implementatie. Veel evenementenorganisatoren willen zich ook onderscheiden van andere evenementen, of het nu gaat om een professionele check-in zonder wachtrij of nieuwe innovaties zoals een exposantenrally. LET'S GET DIGITAL is gespecialiseerd in het voldoen aan de behoeften en eisen van beide markten in het end-to-end ontwikkelingsproces.


Redactie

De pandemie heeft digitale evenementen als nooit tevoren gestimuleerd. In de nasleep van het coronavirus-tijdperk is er meer dan ooit vraag naar live-evenementen. Biedt LET'S GET DIGITAL tools en diensten voor live-evenementen, maar ook voor hybride en digitale evenementformaten? Wat is de huidige vraag naar uw diensten?


Benedictus Schäfer

De pandemie heeft ongetwijfeld een enorme impact gehad op de evenementensector en heeft de vraag naar digitale evenementenformaten doen stijgen. LET'S GET DIGITAL kon binnen een maand op deze verandering in de vraag inspelen door onze tools en diensten voor hybride en digitale evenementenformaten uit te breiden. Het was een heel spannende tijd omdat we voorheen geen virtuele oplossingen hadden en live-evenementen bijna twee jaar lang volledig werden geannuleerd. Momenteel ervaren wij een zeer dynamische vraag, die varieert afhankelijk van het type evenement. Veel bedrijven erkennen de voordelen van hybride evenementen, omdat ze een groter bereik bieden en de mogelijkheid bieden om zowel een live publiek als virtuele deelnemers aan te spreken. Tegelijkertijd ontstaan er steeds meer live-evenementen die traditionele evenementen opnieuw willen definiëren en digitale hulpmiddelen willen gebruiken om het evenement naar een hoger niveau te tillen of het papierverbruik te verminderen.


Toegevoegde waarde, netwerken en matchmaking

Redactie

AI, Metaverse en Web3 zorgen voor een revolutie in de wereld, en zakelijke evenementen vormen hierop geen uitzondering. Maakt u al gebruik van AI voor uw tools en, zo ja, hoe helpt dit de gebruikers van uw tools voor hun evenementen?


Benedictus Schäfer

Ja, bij LET'S GET DIGITAL gebruiken we al kunstmatige intelligentie in onze tools om de evenementervaring voor onze gebruikers te verbeteren. De integratie van AI stelt ons in staat om gepersonaliseerde aanbevelingen te doen aan contacten. Zo kunnen bezoekers van evenementen invullen wat ze meenemen naar het evenement of waarnaar ze op zoek zijn in het Connection Center van de mobiele evenementenapp. Op basis van de trefwoorden worden vervolgens automatisch de meest relevante contacten gelegd. Een deelnemer is bijvoorbeeld op zoek naar 'informatie over metaverse ervaringen'. Als een andere deelnemer deze kennis aanbiedt, worden deze automatisch gematcht. AI-ondersteuning helpt organisatoren op dit punt hun bezoekers te geven waarvoor ze kwamen: echte toegevoegde waarde, waardevolle netwerkcontacten en duurzame matchmaking.


We gebruiken ook AI voor ons admin-paneel in de backend, zodat organisatoren van evenementen eenvoudig vragen kunnen stellen aan onze AI-evenementenconsulent. De consultant reageert dan net als ChatGPT met de juiste antwoorden op basis van onze uitgebreide kennisbank. Hierdoor kunnen onze klanten minder tijd investeren in het opzetten van de tools en zich concentreren op de essentie: het plannen en uitvoeren van hun evenement. Wat betreft de Metaverse en Web3 staan wij open voor nieuwe technologieën en ontwikkelingen en houden deze trends nauwlettend in de gaten. We zijn bereid om onze tools dienovereenkomstig aan te passen om de nieuwste innovaties in onze oplossingen te integreren. Op deze manier zorgen we ervoor dat onze klanten en partners hun evenementdeelnemers altijd de best mogelijke evenementervaringen kunnen bieden.


Redactie

Eén van de megatrends op NEXTLIVE.FESTIVAL is het onderwerp 'duurzaamheid'. Evenementenaanbieders zullen in de toekomst duurzamer moeten worden als ze op termijn een plek willen hebben in de marketingbudgetten van grote merken en bedrijven. Hoe integreer je duurzaamheid in jouw bedrijf en welk effect heeft dit op de klantevenementen die tools en oplossingen van LET'S GET DIGITAL integreren in hun evenementen?


Benedictus Schäfer

Duurzaamheid is ongetwijfeld een belangrijke megatrend in de evenementenbranche, en wij bij LET'S GET DIGITAL hebben dit stevig verankerd als een van onze kernwaarden. In ons bedrijf volgen we verschillende benaderingen om duurzaamheid te integreren. Dit omvat onder meer het verkleinen van onze ecologische voetafdruk, het promoten van milieuvriendelijke opties en het adviseren van klanten over het creëren van duurzame evenementen. We vertrouwen op digitale oplossingen die fysieke hulpbronnen zoals papier en transport besparen. Onze mobiele evenementenapp vermindert bijvoorbeeld de behoefte aan gedrukte documenten aanzienlijk. Daarnaast bieden we onze virtuele evenementenplatforms aan, waarmee bedrijven evenementen kunnen organiseren zonder fysieke aanwezigheid, waardoor de CO2-uitstoot door reizen wordt geminimaliseerd, wat automatisch wordt berekend in onze tool. Uiteraard draaien ook onze servers op duurzame energie en is ons badgebedrukking 100% FSC-gecertificeerd. We komen steeds meer merken en bedrijven tegen die hun evenementen CO2-neutraal of zelfs CO2-negatief willen organiseren. Wij volgen dit pad – samen op weg naar Net Zero Carbon Events.


Redactie

Een ander onderwerp dat op NEXTLIVE.FESTIVAL wordt benadrukt, is de ROI van het evenement. Kunnen eventplanners de ROI van hun evenement optimaliseren als ze met LET'S GET DIGITAL werken en zo ja, hoe maak je dit meetbaar?


Benedictus Schäfer

Ja absoluut! Bij LET'S GET DIGITAL erkennen we het belang van de ROI van evenementen voor evenementenplanners. Uiteindelijk hebben veel evenementen een budget gecombineerd met meerdere doelen om het maximale uit de evenementen te halen. De doelstellingen lopen sterk uiteen: van financiële doelstellingen, bijvoorbeeld het verhogen van sponsorinkomsten of kaartverkoop, tot merkbereik en impact op het evenement. In het verleden hebben we gezien dat veel evenementenklanten hun sponsors grotere pakketten konden aanbieden en grotere pakketten buiten de app konden verkopen dankzij onze sponsorfuncties zoals de exposantenrally, advertentieplaatsingen en leadgeneratie.


Maar het begint al veel eerder: de eerste indruk van het evenement ontstaat daadwerkelijk bij het inchecken. Dankzij ons snelle live badge printen hoeven deelnemers aan evenementen niet langer te wachten en hebben ze een professionele badge in handen. Over het geheel genomen bieden al onze tools een betere Unser-ervaring voor bezoekers van evenementen, die fan worden van deze evenementen en graag terugkomen.


Redactie

Hartelijk dank voor het interview Benedict, we kijken ernaar uit om met je samen te werken op het NEXTLIVE.FESTIVAL op 21 november 2023 in RMCC Wiesbaden.

bekijk origineel

Like Reageer