evisit
Hoe zorg ik ervoor dat mijn gasten zich aan de anderhalve meter afstand houden?
evisit|
18 juni 2020

Uit onderzoek van het RIVM blijkt dat Nederlanders het lastig vinden om zich aan de anderhalvemeter afstand te houden. Hierdoor zijn eventmanagers nog huiverig in het samenbrengen van mensen. Hoe zorg je ervoor dat jouw gasten zich wel aan de anderhalve meter afstand houden? Om eventmanagers te helpen introduceert evisit de social distance guard (SDG). Een hulpmiddel voor gasten op jouw evenement om zich aan de 1,5m afstand te houden. 


DEN HAAG, 20200611 - Uit onderzoek van het RIVM blijkt dat men de anderhalvemetermaatschappij lastig vind. Men is zich wel bewust om 1,5m afstand te houden, echter blijkt het in de praktijk soms lastig te realiseren. Voor eventmanagers een enorme uitdaging aangezien fysieke evenementen langzaam weer op gang mogen komen. evisit introduceert de social distance guard (SDG). Een handig hulpmiddel voor alle gasten op jouw fysieke evenement. 


SDG helpt bij het naleven van de 1,5m afstand

Ruim 2 maanden geen fysieke evenementen, geen volle terrassen en geen klinkende glazen in restaurants. Veel eventmanagers hebben zich daarom de afgelopen periode gefocust op het aanbieden van online evenementen. ‘Een hele mooie ontwikkeling en wij zijn van mening dat hybride evenementen echt de toekomst gaan hebben’, aldus Bart Grol, algemeen directeur van evisit. ‘Echter merken wij dat veel eventmanagers nog huiverig zijn in het samenbrengen van hun gasten. We hebben gezocht naar een product wat helpt bij het naleven van de anderhalve meter regel’. 


Hoe werkt het?

De SDG staat voor social distance guard en is een apparaatje wat een signaal afgeeft op het moment dat iemand te dichtbij komt óf als jij te dichtbij iemand anders komt. Door middel van de lanyard hang je de SDG eenvoudig om je nek en het gaat piepen op het moment dat iemand (ook met een SDG) dichterbij komt dan 1.5m afstand. De SDG biedt voor gasten veiligheid en voor eventmanagers een stukje controle. ‘Het is een handig hulpmiddel voor gasten om de afstand te bewaren’. Precies wat wij willen bereiken, zegt Ronald Heemskerk, Manager Operations van evisit. 


Over evisit 

evisit werd opgericht in 1997 en is gevestigd in Den Haag. evisit is marktleider in het ondersteunen van zakelijke eventmanagers. Zij levert high quality software en diensten en biedt alle facetten voor de registratie van een evenement. evisit is als eerste eventregistratietool op 14 juli 2017 ISO27001 gecertificeerd en voldoet daarmee aan alle AVG/GDPR eisen.


Meer informatie: 

https://www.evisit.nl/socialdistanceguard

Like Reageer